16 Kasım 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

16 Kasım 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

Tüli'den haberler ftanın en zengin, en göz dol- uran gecesi, Devlet Operasındaki Çaykowskinin " "Uyuyan Güzel" balesi- nin galâsı oldu. Bilhassa Meriç Su- men ve Ayla Ünal hârika idiler. Tümü ile bale, çok zamandır hasret kaldı- ğımız kadar nefisti. Bu kadar çok al- kışa başka hiçbir eserde raslanılmamış- nr. Galanın havası da umumiyetle son zamanlardaki galalardan iyiydi. Kı- yafetlere daha çok itina edilmişti ve iyi bir muhit vardı. Smokinli epeyce de Mithat Fenmenin eşliğinde, Dev- let Konser Salonunda vereceği konserde ve daha sonra misafir sa- natçı olarak oynayacağı Faust opera- sında bol bol dinliyebileceğiz. Bu gü- zel sesli zarif sanatçımız siyah elbise- si ile pek sade ve güzeldi. Nükhet İl- -in, mavi brokar bir elbise ve eş mantosu ile gayet itinalı giyinmişti. Yakında kendisi hakkında ( sürprizli haberler overebileceğiz zannediyoruz. Kardeşi Bülent Sokolla siyah dantel, güzelleşiyor. Ayten Kaçmaz, sarı jar- se bir döpiyes giymişti, pek sadeydi. Turgut Ve Muhterem Gökberk, genç ve tatlı a ile gelmişlerdi. Vakıf- ar Umum Müdürü Nihat Danışman e eşi, Milli Birlik Komitesinin tek bahriyelisi Selâhattin Özgür ve eşi de oradaydılar. Şeref Gürsoy epeyce Za- yıflamış. Saçları da dökülmiye başla- mış. Yakında "Cephede Piknik" te namak üzere misafir sanatçı o ola- rak İstanbula gidiyor. Devlet Operasında kimse göz» çarpıyordu. Bakanlardan Feridun Cemal Erkin, İbrahim Öktem ve Fahrettin Kerim Gökay vardı. Er- kin, İngiliz Büyük Elçisi ve eşi ile antrakta bot bol sohbetler etti. Polon- ya Büyük Elçisiyle eşi de oradaydılar. Nedim Rüştü Aksal yalnız gelmişti. Ezeli ve artık galiba ebedi bekâr, Mil- li Piyango Umum Müdürü Selâhattin Belirenle görüşüyordu. İstanbul Ope- rasından Selma Berk, akrabası Emel Göksel ve kızı ile gelmişti.. Selma Berkin güzel sesini gelecek ayın 11'in- AKİS/26 sırtı epeyce açık bir elbise giymişti. n Sokollu epeyce zayıflamış gö- rünüyordu ve nedense çok neşesiz ve asabi bir hali vardı. Hümeyra Yaltkaya (İstanbuldan dönmüş. Gayet şık ve zarif bir gri döpiyes giymişti. (o Eşi Erol Yaltkaya da, galiba daha genç görünmek için, arasıra gözlüklerini çıkarıyordu. Hal- buki buna hiç de ihtiyacı yok. Hariciyeden Halük Kura ve pek za- rif, güzel eşi Lâle Kura locadaydılar. Bayan Kura gündengüne odaha da "Uyuyan güzel" balesi Sosyetenin toplantı yeri Bu bale münasebetiyle Devlet Ti- yatrosunun bütün ilgililerini tebrik e- deriz. Yalnız artık şu hususu yazma- dan geçemiyeceğiz: Devlet Tiyatrosu- na bilet almak artık bir güç iş olmak- tan çıkıp bir marifet halini aldı. Bazı kimseler, son gün bile olsa, rahatlıkla bilet bulabiliyorlar!.. yarsız Kültür heyeti Cine Clüb'ü yeni sezona başladı. Burada çok gü- zel ve yeni filmler görmek kaabil olu-