16 Kasım 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

16 Kasım 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

yor. o Tabii, lisan bilme mecburiyeti var. Anlayabilmek için bu yıl rağbet çok fazla Senelik ücret 50 lira. Kocası ile kaydolan bayanlara 35 lira öğren- cilere 20 lira. Bu ücret karşılığı bütün yıl en aşağı haftada bir film, sık sık konser, konferans, bazan tiyatro gö- rebiliyorsunuz. Geçen akşam, mevsimin ilk filmi "Le crime ne paix pas" oynadı. Üç gecesinde de bütün salon ve balkon doluydu. Seyirciler arasında, annesi- nin vefatından beri göremediğimiz Şen Devres ve eşi yüksek mimar Toğ- rul Devres. Cahit Zamangil, genç ha- riciyecilerimizden Turgut Çoratekin ve eşi, Hüseyin Aral Göktürk, Yenima- halle kaymakamı Mustafa Arıkan, A- li Terim ve eşi Nina Terim, Hariciye- den Oktay Cankardeş vardı. fta içinde Ankara Koleji, okul a- le birliği toplantılarını yaptı. Yal- nız, yanlış bir hesapla, bütün toplan- tıların gece için hazırlanmış olduğu sanılabilirdi. Bu yüzden iştirak nis- beti çok düşüktü. Malüm ya, Ankara halkının geceleri günlerce evvelden do- ludur. o Bundan sonraki toplantılar, mesela pazar sabahlarına veya cu- martesileri öğleden sonraya ayarlanır- sa, zannederim ki daha çok veli ço- cuklarının durumunu tartışmak ve a- sıl mühimi halletmek için çaba göster- mek imkânım bulurlar. Meselâ, orta kısmın toplantısı 8 Kasıma rastladığı için aynı geceki balenin galasına gi- denler, toplantıya katılamadıkları gi- bi, sanatsever Umum Müdür Burhan Göksel de baleden mahram kaldı. A- yın 6'sında ilkokulun toplantısı yapıl- dı. Burada epeyce tanıdık sima gö- ze çarpıyordu: Abdullah Caner, Ay- dın Saraçoğlu, Erdoğdu Ergun ve eşi Hârika Ergun, Hayri Arsoy ve eşi, Se- natör Zekai Dormen. Sarar Okulu mü- diresi ve eşi oradaydılar. Olumlu ten- kitlerde bulundular ove gerek geçen seneki idare kurulu başkanı Erdoğan Bigat, gerekse okul müdürü Fikriye Okyay tamamen tatmin edici cevaplar verdiler. Umum Müdürün izahatı ise çok üzücü olmakla beraber aydınlatı- cı idi ve çok faydalı oldu. EF“ bir atasözü: "İyi kocanın karısı kurna başında belli olur" dae. Şim- di bunu modemize edip, "İyi karının kocası Saunada belli oluyor" diyorlar. Ankarada Maltepede açılmış olan Sa- unaya devam eden erkeklerin sayısı epeyce kalabalık. Her ne kadar kendi- leri "sıhhi olduğu için gidiyoruz" fi- lan diyorlarsa da, galiba biraz da es- tetik meselesi işe karışıyor. Size oranın müdavimlerinden birkaç isim sayalım: Adalet Bakanı Abdülhak Kemal Yö- rük. Bayındırlık Bakanlığı (oMüsteşar Muavini Fevzi Ataç, Karayolları Umum Müdürü Tahsin Ünalp, Avni Doğan. Hıfzı Oğuz Bekata, Güney Gökçer ve kardeşi avukat Kemal Gökçer, Bükey müessesesinin bitişik kardeşleri Erol Bükey ve Kâmil Kiper -Kiper kışın kayağı ihmal etmez, yazın Tuzlada denizi. Bu kır saçlı genç, anlaşılan, te- nasübünü muhafaza için elinden gele- ni esirgemiyor. A vrupadaki iş seyahatinden dönen Karayolları Personel Müdürü Bulut Göle kendisine çok şık elbiseler almış. Esasen kıyafetine çok düşkün olan Gö- le bu vesile ile zengin gardrobunu ye- nilemiş. Eşi Gönül Göleye ise en bü- yük hediye, pek sevgili kocasının dö- nüşü olmuş. gey Kavuncu bir aydır ortalarda yok. Kayseriye ( gittiği söyleniyor. Fakat enteresan olanı, bu seyahatin sebebi Kavuncunun nihayet evlenmi- ye karar vermiş olması! Yakında A- kayda satın aldığı yeni katma eşi ile birlikte yerleşince komşular herhalde, Kavuncudan sık sık bağlama dinliye- cekleri.. TÜLİDEN HABERLER Şin İstinyeli İzmire gidip geldik- ten sonra epeyce yorgun görünüyor. Çünkü eski Büyük Elçi bu seyahatini - ab tamirde olduğu için - otobüs- le yapmış. Şimdi dinlenmek üzere bir haftaya kadar Avrupa gezisine çıkı- yor! yakup Kadri Karaosmanoğlu, akra- bası Fevzi Lütfi Karaosmanoğlunun misafiri alarak İzmirde bir hafta sal- dıktan sonra Atatürk ihtifaline yetiş- mek üzere Ankaraya döndü. leri Milârın eski o sahibesi Emsi Kurdoğlu bir müddet için Ankara- ya geldi, İstanbula dönüşünde sıkı Seklide Seramik çalışmalarına başlı- lacağı için tekrar tatil yapması geci- keceğinden, ziyaretlerini şimdi yapı- yor. Eski dostları, Emeli paylaşamıyor- lar. Her akşam başka bir yere yemeğe davetli. yp'toğrul İlgin ve eşi Nükhet İlgin, nihayet, resmen boşanıyorlar. Ba- herhalde bir ses sanatkârımızı bekli- yor! pvise tayin Olunan Nevin Menemen- cioğlu bir aya kadar görevine gidi yor. Kızı Ayşegül, İsviçrede sosyoloji okuyor. Bayan Menemencioğlu gider- ken kızına da uğrıyacakmış