16 Kasım 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

16 Kasım 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

Sayı: 490 Cilt : XXVIL Yıl : 10 Sahibi Mübin Toker Yazı İşleri Müdürü Kurtul Altuğ Bu sayıda Yazı Kurulu İç Haberler Kısmı ; Metin Toker Atillâ Bartınlıoğlu, Güneri Cıva- oğlu, Egemen Bostancı ve Erdo- gan Kıral (İstanbul), Seyfi Özge- nel (İzmir) - Dış Haberler Kısmı: Halük Ülman — İş Alemi: Fasih İnal— Magazin Kısmı: Jale Can- dan. Tüli Sezgin, Bihin Anter, Hü- seyin Korkmazgil — Kitap: İlhami Soysal — Musiki: Daniyal Eriç — Besim Ali Parmakerli Fotoğraf Sungar Taylaner Klişe Doğan Klişe Öz Atölyesi 5 Tel : 11 # Yazı İşleri Rüzgârlı Sokak No. 15/2 Tel: 118992 İd are Rüzgârlı Sokak No: 15/1 Tel: 10 61 96 Abone Şartları 3 aylık (13 nüsha) 10.00 lira 6 aylık (25 nüsha) 20.00 lira I senelik (52 nüsha) 40.00 lira İlân şartları Santimi 20 lira I renkli arka kapak: 1500 lira AKİS Basın Ahlak Yasasına uymayı taahhüt etmiştir. Dizildiği yer Rüzgarlı Matbaa Basıldığı yer Devintes Ticaret ve Sanay Koll. Şti. Matbaası Basıldığı tarih 15.11.1963 Fiatı | Lira HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI Kendi Aramızda- Sevgili AKİS Okuyucuları irmi gün süren usun ve çok alâka çekici bir seyahatten sonra Başyaza- rımız Metin Toker bu hafta memlekete dönmüş bulunuyor. Yolculuk ia- dece ziyaret edilen bölgeler itibariyle değil, oralarda bu sırada cereyan et- mekte olan hadiseler dolayısıyla da hareketli geçmiştir. Metin Toker gittiği memleketlerin 1 numaralı şahsiyetleriyle görüşmek fırsatım bulduğu gibi kütlelerin de arasına girmiş, bilhassa genç aydınların ruh haletlerini gör- müş, halkı harekete geçiren unsurları dikkatle incelemiştir. Bu umaralı şahsiyetler arasında Vietnamın devrik liderleri Diem ve Nhu, Milliyetçi Çinin Başkanı Mareşal Çan-Kay-Şek ile Madam Çan-Kay - Şek, Dışişleri Bakanı, Taylandın genç kralı Phumipol Adulyadej ile güzel eşi Kraliçe Sirikit de bulunmaktadır. Metin Toker Hong Konçta Kızıl Çin hu- duduna giderek karşı tarafta, gözleri önüne açılan geniş kıtayı görmüş, For- mozanın idaresindeki Kemoy adasında Çin Komutam General Manın misa- firi olmuş re çin anavatanına 2330 metre mesafede bulunan bu "Yüzen Kale'den kuvvetli dürbünlerle Kızıl Çin toplan kendisine gösterilmiş, bun-. lar bir bir saydın imiştir. Bir askeri uçak içinde, Çin denizinin üstünde ya- pılan bu yolculuk son derece ilgi çekici olmuştur Başyazarımız Güney ve Uşak Doğu Asyanın üç antikomünist memle- ketinde Silâhlı Kuvvetleri yakından görmüş, onların geçitresmi veya tatbi- katlarında bulunmuştur. Bunların yanmda Metin Toker Siam Körfezinde denize girmiş ve su kayağı yapmıştır. Bizim için- hâlâ esrarlı olan bu ülke- lerde bu kadar değişik açılardan elde edilen malzemeyle Başyazarımız size, AKİS okuyucularına oraları anlatmaya ve intibalarıni söylemeye bu hafta- dan itibaren başlamaktadır. Saygılarımızla AKİS Nhu ile birlikte Başyazarımız Saygonda, Talih o gazeteciye o güldü AKİS/3