23 Kasım 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

23 Kasım 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

T pet Operası taralından davet olu- nan Bükreş Operası sanatçısı sop- rano Teodora Luaciou, 13 Kasım gü- nü İstanbula geldiğinde hiç aklına gel- miyen bir sürprizle karşılaştı. (o Belki de bu, 13 rakamının bir azizliği idi. Sirkeci garında trenden inen sanat- çı, bir anda kendisini garın kalabalığı içinde, yapayalnız buldu. Çünkü sa- natçıyı karşılamak üzere ne Romanya Başkonsolosluğundan bir memur, ne de iki temsil vereceği İstanbul Şehir Operasının yabancı sanatçı meraklısı direktörü Aydın Günün bir Knl gelmişti. Garda bir süre bekliyen v yabancı dil de bilmiyen rumen iz no, aklına gelen bir buluşu hemen uy- guladı: Orada derhal bir opera arya- sı söylemiye başladı! Bu güzel sesi duyanlar, hemen sa- natçının etrafım sardılar. nan Opera idarecileri telaşla koşuş- ular!- Evet, koşuştular... Ama, niçin?. Merak etmeyin, Sirkeci garına sa- natçıyı karşılamıya değil, Romen Kon- solosluğuna telefon edip, Teodora Lu- aciou'yu gardan alıp meşgul olmala- nnı ricaya! Bu parlak karşılanıştan sonra Bük- reş Operası sanatçısı. İki gece, Şehir Operasında da "La Boheme'i oynadı. yeederal Almanyadaki türk işçileri için Anadolu isimli bir türkçe gazete ya- yınlanmaktadır.. Gazetenin yazı işle- ri müdürü olan Erdoğan Olcayto, eski bir Babıâli mensubudur. Bu güzel ga- zetenin çıkabilmesi için giriştiği aman- sız çalışmalar sırasında o kadar ken- dinden geçmişti ki, bir ara, Istanbul- da bulunan karısına bile mektup yaza- cak zaman bulamıyordu. Nihayet bü- ev tuttu. İlk işi de eşi Ayfere, Alman- li'den yaya gelmesini yazmak oldu. Ama al- dığı cevap onu şaşkına çevirdi: Karısı, ondan ayrılmak için mahkemeye baş- vurmuştu!.. Dr. Saim Bostancıoğlu Kalp uzmanı Erdoğan bundan bir süre önce İs- tanbula geldi. aga nasıl olsa aylarca sürer. Ben zamana kadar karımı alır almanyaya dönerim" diyor- haberler du. Halbuki hiç de umduğu gibi olma- dı. Çünkü boşanma kararı bir celsede verilmiş, karısı boşanma ilâmını da . Şimdi Ayfer, kocasından ay- rıldığına, Erdoğan da gazetenin mü- cadelen hazırlanışı sırasında karısını arıyamadığına yanıyormuş! A vkaralı kadınların rüyalarına giren yakışıklı (o kalp uzmanı Dr. Saim Bostancıoğlu, Amerikada bulunan ho- cası Prof. Lütfi Vuralın muayeneha- nesinde, sürmenaj olabilecek bir tem- poda çalışıyor. alp konusunda memleketin en büyük otoritelerinden biri olan Dr. Bostancıoğlu, hocası Prof. Vural ile birlikte kendisine tevcih edilen bir un- van dolayısıyla gazete sütunlarına ge- çince, genç kadınların, yeniden yürek- lerini oynattı. Dr. Bostancıoğlu ile Prof. Vurala, Amerikan Kalp koleji ü- yeliği ve bunun sembolü olan altın anahtar verilmiştir. jstanbulda mahalli seçimlerin en gü- zel haberini muhakkak ki Anadolu Ajansı verdi: İstanbul İl Seçim Kuru- lu Başkanı, seçim günü oyunu kulla- namamıştı! İstanbul 7. Asliye Hukuk Mahkemesi yargıcı ve İstanbulini en kıdemli hakimi bulunan Bayan Mef- haret Sezerin adının seçim kütüğüne yazılmamış olması buna sebep oldu