7 Mart 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

7 Mart 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

ması bakımından çok yakın imkânlara sahip olan bu sek- törün hizmet, fayda ve payının itelenen ve erişilmesi mümkün bulunan seviyeye yükseltilmesi amacını güden çeşitli görüşler ortaya çıkmıştır. Bu bakımdan muhtelif fikirler ileri sürülmüş, yeni imkânlar belirtilmiş, bir takım temel değişiklikler isten- MİŞ, ilgili bazı gruplar oarasında fikir ayrılıkları görül- müştür. tağınık ve henüz yerini bulamamış olan bu çaba- larla sektörün, kendi, bünyesi içinde gönüllü ve kolayca elde edilmesi mümkün gelişme kabiliyetinin ve bu husus- ta alınacak tedbirlerin milli ekonomi lehine açıklığa ve düzene kavuşturulması kesin bir zaruret halini almıştır. Bu amaçla düzenlenecek olan ve bütün ilgili sektör- lerin katılacağı hayvancılık endüstrisi kongresi; toplaya- cağı, seçeceği ve öngöreceği sonuçları kamu oyu ile yasa- e yürütme organlarına ulaştıracaktır" denilmekte- if, Kooperatifler Geçen haftanın sonlarında, paza günü başlayarak üç gün devam eden işçi kooperatifleri kongresi çıkmaza girdi Çalışma Bakanlığının üst katındaki geniş konferans salonunda yapılan kongreye katılan işçi temsilcileri ile Plânlama uzmanları arasında görüş ayrılıkları orta7a çıktı. Bilindiği gibi, Devlet. Plânlama Teşkilâtı yetkilileri, iktisaden gelişmiş Avrupa memleketlerini model alarak, kamu organlarından kredi alan işçi En ya- pacakları meskenlerin 63 metrekare olmasını ileri sür- mekte ve bu meskenlerin en çok 30 bin liraya 'malolması nı istemektedirler. İşçiler ise toplantıda bu konuyu et- raflıca ele alarak Plânlama teşkilâtının bu teklifini sert bir dille yerdiler. İşçi temsilcilerinin teklifleri, Plâncıla- ra nisbetle daha çok uzlaştırıcı nitelikte oldu. Fakat 500 liraya kadar geliri olanlar için 63 metrekare, bu limiti aşanlar için ise 100 metrekarelik mesken kredisi verilmesi yolundaki teklif, İmar ve İskân Bakanlığında toplanan, Plâncıların da katıldıkları bir komisyon tarafından red- dedildi. Temsilcilerin teklifleri" ayrıca Çalışma Bakanlığı, İmar ve İskân Bakanlığı, DPT ve Türk-İş delegelerinin de katıldıkları bir başka komisyonda yeniden incelenmek- tedir. Temsilciler, Türkiyenin sosyal şartlarının, model ola- rak kabul edilen Avrupa ülkelerine uymadığım, bu ülke- lerde çalışan her işçinin bir meskeni olması o sebebiyle ailelerin Türkiyeye nisbetle daha küçük olduğuna belirte- rek, 6-7 kişilik bir ailenin 63 metrekarelik bir eve sığma- sının imkânsız olduğunu ileri sürmektedirler. Komisyo- nun bu konu ile ilgili olarak nasıl bir karara varacağı ke- sin olarak tahmin edilmemekle beraber, bilinen tek şey, bu kararda Türkiyenin gerçeklerinin de gözönüne alın- ması gerektiğidir. Dünyadan Akisler Uçak kazaları — Geride bıraktığımız hafta, uçak şirketleri için gerçekten sıkıntılı bir hafta oldu. Önce İn- giliz havayollarının bir uçağı, daha onun sonu öğrenil- meden, Birleşik Amerikada California'nın San Jose şeh- -inden kalkıp Nevadanın kumar cenneti Tahoe'ya giden bir uçağın 85 kişiyle birlikte kayıplara (karıştığı haberi alındı. Yapılan araştırmalar sonunda her ikisinin de kar- -ı dağlar arasında enkazı bulundu. Ne yazık ki, her iki kazada da ,ölümden kurtulan bir kişi bile yok. Boks — Genç boksör Clay'in - tam adıyla Cassius Mar- cellus Clay- Liston karşısında kazandığı galibiyetin yan- kıları hâlâ sürüp gidiyor. Dünya ağır sıklet boks şampi- yonluğunu kazanınca, Clay'in zaten düşük olan çenesi büsbütün açıldı, gün geçmiyor ki genç şampiyonun kera- met dolu yeni sözleri duyulmasın. Bunların en ilgi çeki- cisi, Clay'in artık boks konuşmaktan bıktığını söylemesi. Şampiyon "Ben artık kralım" diyor, "bana basit şeyler sormaktan vazgeçiniz. Dünyanın her köşesinden çeşitli meselelerle ilgili mektuplar alıyorum. Yakında Birleşmiş Milletlere bile akıl vermeye başlayacağım." Bunları du- yup da sakın Clay'in büyüklük hastalığına tutulduğunu sanmayınız. Çünkü mütevazı çocuk, altı yıldır benimse- diğini söylediği islâm dininin etkisiyle olsa gerek. ancak, kendinden büyük bir Allahın varlığını kabul ediyor! AKİS/5