21 Mart 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

21 Mart 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

YURTTA OLUP BİTENLER tavrını takındığı takdirde Türkiyenin müdahale hakkını kullanmasını hiç kimse (o önleyemeyecektir. o Güvenlik Konseyi (oBarış Kuvvetini Adaya iki cemaat arasındaki kanlı çarpışmaları durdurmak için göndermektedir. Yok- sa bu kuvvet Kongoda olduğu gibi ma- halli hükümetin emri altında ve onun yardımcısı değildir. ı ki Kıbrısta Hükümetin na- sıl teşekkül edebileceği ve nasıl faa- liyet gösterebileceği Anayasa hüküm- lerine bağlanmıştır ve bu Anayasanın dışında, bir cemaatin kendisine hü- kümet adını vermesinin imkânı yok- Meclis Gümbürtü başlıyor Millet Meclisi Başkan Vekili Ferruh ii başkanlık (o kürsüsünden "Seslendi i — AP Grupu adına İhsan Gür- san!.. Milletvekilleri ve Bozbeyli kısa bir süre beklediler. Gürsandan ne bir ses ne bir nefes... Başkan Vekilinin an- cak ikinci çağrısından sonra lr sıra- larından bir cevap gelebildi — İhsan Gürsan, sırasından fera- gat etti! Yarın konuşac ak." Bozbeyli, AP sıralarından gelen bu sözleri bir yankı sadakatıyla tekrar- ladı, sonra mikrofona biraz daha e- ğilerek bir başka oOGrup sözcüsünü, CHP Grupu adına konuşacak olan İl- yas Seçkini mikrofona çağırdı. Fakat Seçkin de konuşmak istemiyordu. Bir- kaç saniye önce salonun sağ tarafın- dan söylenen sözler, bu sefer de CHP sıralarından tekrar edildi: Seçkin sırasından fera- gat etti! Yarın konuşacak." Genç Başkan Vekili oyunu anla- mıştı: (o Vakit gecikmiş, gazeteler ilk baskılarına (o başlamışlardı. — Sözcüler, konuşmalarının güme gitmesini iste- miyorlardı. Mesele buydu. Ama alaca- ğı cevabı bile bile, isteksiz bir sesle, son çağrısını YTP Grup Bözeüsü için . Cevap gene ayni oldu — Sırasından feragat atli Yarın konuşacak." Artık konuşacak kimse kalmamış- t. Oturuma, ertesi gün devam edil- mek üzere son veri Söylentileri aylardan beri devam eden Vergi Reform Kanunları ile il- gili görüşmeler, haftanın başında Sa- lı günü bu hava içinde başladı. O gün Millet Meclisi gündeminde bulunan maddelerden ilk ikisi görüşüldükten sonra Maliye Bakanı Ferit Melen Baş- kanlık Divanına bir önerge vererek, AKİS/10 Kulağa Küpe... Bir deli bir taş atlar.. Boa Meydanının düzeltil- mesi için İhtilâlden bu yana 14 milyon o sarfedilmiş, o Şimdi, zavallıcığın hiç haline emi yeniden 9 mil- yona MUŞ. Bir in bu! Ayni elden güç kurtarılan koca bir mem- leketi düşününüz.! * Bir de, "bir türlü düzelemi- yoruz” diye suratımızı asıp du- ruyoruz. Gelir Vergisi Kanununda bazı değişik- likler getiren kanun tasarısının önce- likle görüşülmesini istedi. Teklif za- ten beklenmekteydi. Bu sebeple birkaç müzmin muhalif parmak hariç, Me- lenin önergesi büyük bir çoğunlukla kabul edildi. İlk sözü, CHP Konya Milletvekili Rüştü Özal aldı. Ancak Özal, bir CHP sözcüsü gibi değil, komisyon üyesi ola- rak konuştu, her zamanki sakin haliy- le tatlı tatlı anlattı. Konuşması bo- Saadettin Bilgiç Uslanmadı gitti vunca AP sıralarından tek itiraz se- -i dahi çıkmadı. Özaldan sonra, , Grupları adına ko- nuşan CKMP İrfan Baran ve MP li Kâmil İnan da havayı bozacak lâf- lar etmediler. Öyle ki, CHP blokunun ön sıralarında oturan ve "CHP nin âsi gençleri" diye adlandırılan gruptan bir ara yükselen "Sözlerini tavzih et!" sesleri de olmasa, görüşülen konunun lar aynı görüş etrafında birleşmekte- dirler- ile ilgili olduğu sanılabilirdi. Sessiz ve derinden.. Ancak, Millet Meclisindeki bu ola- gan dışı mutedil hava, fırtınadan önceki sessizlikten başka birşey değil- dir ve asıl şamata oylamalar sırasın- da kopacaktır. Gerek CHP ve gerekse AP, aylardan beri bu mücadele için hazırlanmaktadırlar. Haftanın başla- rında Salı günü Meclis lokantasında bir AP li, bu konu ile ilgili olarak A- KİS mensuplarına: " — Yeni vergi kanunlarından bir tanesi geçse kâfi.." dedi ve sonra söz- lerini biraz daha açarak ilâve etti: ” ir tane kanunun dahi 'geç- memesi için elimizden geleni yapa- cağız!" Gerçekten AP Grupu yöneticileri; Vergi Reform Tasarılarının kanunlaş- maması için bütün güçlerini ortaya koymuşlardır. o Tasanlar daha Millet Meclisi Başkanlığına sunulmadan mü- cadelenin zemini hazırlanmıştır. Tasarılar görüşülürken AP gene bilinen taktiğine başvuracak ve kür- süde uğradığı başarısızlığı, bir takım beylikleşmiş parlâmento taktikleriyle, telâfiye (o çalışacaktır. - Görüşmelerde takip edilecek politikanın teknik yö- nü, eski Ticaret Bakanı İhsan Gür- sana verilmiştir. AP Grupu tarafın- dan verilecek değiştirme (o önergeleri. Gürsan tarafından kaleme alınacak- tır. Gürsan bu iş üzerinde aylardan beni çalışmaktadır ve doğrusu istenir- se, iyi hazırlanmıştır. Gürsanın yapa- cağı konuşmalar yer yer polemikler- le de e Meselâ, "reform de- gil, deform" bunlardan biridir ve AP li yöneticiler bu sloganı pek tutmuş- lardır. Ayrıca, Maliye Bakanı Ferit Melenin politika hayatında (oyapmış olduğu bütün konuşmalar inceden in- ceye gözden geçirilmiş ve AP'işlere göre, bugünkü tutumuyla tezat teşkil eden sözleri tek tek tesbit edilmiştir. Tabii bu arada, zaman ve değişen şartlar unutulmaktadır! ..ve incir çekirdeği Görüşmeler ( sırasında uygulanacak taktik ise, hiç değilse şimdilik giz-