21 Mart 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

21 Mart 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

AKİ Yıl: 10 21 Mart 1964 Sayı: 509 HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI YURTTA Millet Kritik günler hafta Türkliyede herkes, kritik günler Oyaşamakta olduğumuzun farkındadır. o Kıbrısa Obir çıkartma, bütün muhtemel neticeleriyle birlik- te pekâlâ kaabil hale gelebilir. O tak- dirde, askerlerimizin Adaya, oradaki türklerin imdadına gönderilmesinde tereddüt edilmeyecektir. Buna' muka- bil daha kuvvetli bir ihtimal, şimdi- ye kadar çeşitli sebeplerden ötürü işi savsaklamış olanların süratli ve tesir- li kararları nihayet almaları, barışın korunması gayretlerinde bize yardım- cı olmaları, Kıbrısta güvenliği temin Bu sağlandığı takdirde bir konferans masasının başında da- ha salim kafayla Adanın kesin statü- sünü aramak mümkün olacaktır. AKİS/4 Cilt: XXIX OLUP BİTENLER Türk Ordusu kir tatbikatta azır ve kuvvetli. Hadiselerin kritik bir noktaya gel- diği bu haftanın önemli hadisesi Tür- kiye Büyük Millet Meclisinde bütün partilerin ve siyasi grupların Hükü- metin arkasında bir, beraber vaziyet almalarıdır. £ Bu, Kıbrıs ( ihtilafının patlak vermesinden bu yana ilk defa olarak, gerçekleşmektedir. Partiler po- litikanın - yürütülmesindeki o ihtirazi kayıtlarını muhafaza (etmektedirler. a Meclis İnönü Hükümetine, ge- rektiği takdirde müdahale etmek yet- kisini vermiştir. Bu, böyle bir yetki- nin her halde suistimal edilmeyeceği- ne dair Meclisin varmış olduğu bir gü- ven hissinin neticesidir. Karara hiç bir milletvekili ve senatörün mühalif kalmamış olması, pek az sayıda çe- kimser oyun çıkması Kıbrıs (o Politi- kasını bir milli politika haline getir- meye yetmiştir. Meclisin gösterdiği tesanütle bir- likte memleketin dört bir tarafında tını vermiştir. ve bilhassa, gençlerin ne kadar dolu, ne kadar ne- yecanlı bulunduklarını farketmemek imkanı yoktur. Bu da göstermektedir metin gayretlerinin neticesi olmuştur. Hükümet, hislerin alevlenmemesi için elinden gelen her şeyi yapmıştır. Fa- kat Güvenlik Konseyi Kıbrısa bir Ba- rış Kuvvetinin gönderilmesini karar- laştırdıktan sonra Makariosun can havliyle giriştiği son tedhiş hareket- leri bardağı taşıran damla olmuştur. Türk umumi efkârı ancak Makariosa verilen kesin nota. ile sükünet bulmuş ve Adadaki ırkdaşlarımızın yalnız ol- madıkları inancına kavuşmuştur. Bu inanç kalplere serinlik getirmiştir.