21 Mart 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

21 Mart 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

Tüli'den haberler P'nin, sosyalist eğilimli! Diyarba- ır milletvekili Şehmuz Aslan, geç- tiğimiz hafta içinde evinde, yirmi ki- şilik bir ziyafet verdi. Güneydoğu A- nadolulu dostlarıyla eşlerine verilen bu davette bilhassa mahalli yemek- ler yenildi: Bulgur pilâvı vs. Devlet Bakanı Vefik Pirinççioğlu, hasta ol- duğu için davete gidemedi. Kendisine özel olarak bir tabla yemek gönde- rildi. . Temekte bulunanlar arasında, Pi- rinççioğlunu temsilen ablası, kızkar- deşi ve eniştesi,- Kemali Beyazıt ve fi- şi Âliye Beyazıt, Ulaştırma Bakanı Ferit Alpiskender ve eşi, Kâmuran Erkmenoğlu ve eşi, Yusuf Azizoğlu ve eşi, Sahir Kurutluoğlu ve eşi Amire Kurutluoğlu, Atalay Akan ve eşi avu- kat Melâhat Aban, Recai İskenderoğ- lu ve eşi vardı. Şehmuz Aslanın İsrail mahallesin- hizmet ettiler. He tanın başında, Pazartesi günü, Ço- cuk Sevenler (o Derneği yararına, Hikmet Relbez ve eşinin, Vali Reşit caddesindeki evlerinde bir çay verildi. Ankaranın sayılı güzel ve şık evlerin- den birinde verilen bu çaya, birçok kimse de, methini işittikleri evi gör- mek için gelmişlerdi, çok zengin ha- zırlanmış olan büfede gayet munta- zam bir şekilde ağırlanan misafirler, Japon Büyük Elçiliğinden gönderilen iki-üç renkli, çok enteresan filmi de seyrettiler. Ayrı bir odada da, Dernek üyeleri tarafından hazırlanan veya getirilmiş olan bazı eşyaların satışla- rı yapılıyordu. Pek çok kalabalık olan davette birçok yabancı yanında kır- mızı deri elbisesiyle bir fransız hanını dikkati çekiyordu. Türk misafirler a- rasında, daima birlikte görmeye alış- tığımız arkadaş grupları vardı. Me- selâ: Liseden beri ayrılmaz arkadaş- lar olan, Cevat Dursunoğlunun kızı Sevim Budak, İlyas Seçkinin eşi Se- ma Seçkin, Atlas Mağazası sahibi İb- rahim Atlasın kızı Türkân Emül, ge- ne başbaşaydılar. Başka bir köşede Re- şat Aktanın eşi Emine Aktan sade. zarif bir elbise ile gelmişti. e Bayan Aktan nefis sarileri ile meşhur oldu- gu için, insan onun üzerinde her za- man sari görmek istiyor, âdeta! Nec- mi Aranın eşi Eşref Aran, koyu mavi ve siyah Çizgili pek güzel kadife bir kumaştan, iyi dikilmiş tayyörü ile gü- nün en şık kadınlarından biriydi. CHP'nin eski milletvekillerinden mer- AKİS /26 hum İzzet Ulvi Aykutun kızı Aytekin yalnız geldi, orada arkadaşları ile so- luştu. Bu kibar ve zarif hanım her gittiği yerde nazarı dikkati çekiyor. Vefik Pirinççioğlu, o rahatsızlığı de- vam ettiği için, hafta içinde Dev- let Bakanlığından istifa etti. Kendisi yakında İstanbula, oradan da Mad- rite. kardeşi oFethi Pirinççioğlunun yanına gidecek. Yerine tayin olunan Nüvit Yetkin, hemen işe başladı. Nüvit Yetkin, birkaç ay evvel ara- basını siyaha boyattığı zaman, "Ba- -an arabasına benzemiş" diye yaz- mıştık. "Söyliyene bakma, o söylete- ne bak" derler. Yetkin, bahsettiğimiz arabasını yakında satmıştı ama, şim- di Bakanlık arabası daha çok işine yarıyordur herhalde!.. Gecen hafta başında. Sanatsevenler Kulübünde "Doğum Günü" İslimi piyesin eleştirmesi yapıldı. . Oturumu Ozansoy açtı. İlk olarak sözü Sav kardeşler aldılar, eser ve yazarı hak- kında konuştular. Bu arada, Süley- man Arısoy eseri görmediğini, tiyat- rosever olduğunu, içindeki odinamiti patlatmak için konuştuğunu, eleştir- meleri hazırlıyan Kulübe teşekkür et- mekle beraber, hep belirli şahısların konuşturulmamasının daha doğru ola- cağını söyledi! Salonu dolduran kalabalık büyük bir ilgi ile eleştirmeyi izliyordu. Ara- da, fikirlerini oçok rahatça söyliyen gençler de gözden kaçmıyordu. Arka sıralarda da kendi aralarında yüksek sesle konuşup şakalaşan bir "Üçlü" göze çarpıyordu: Edebi Heyet üyesi, "Simültane" adıyla tanınmaya başlı- yan Orhan Kuraner, Devlet Tiyatrosu artistlerinden Bozkurt Kurut ve Fik- ret Tartan... Ahmet Evintan, yaptığı çok olum- lu konuşmada, tiyatronun candanları- nın rejisör olduğunu belirtti ve ya- bancı rejisörler getirtmek temennisin- de bulundu.