21 Mart 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

21 Mart 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

ve üçe merkezlerine bildirilecektir. Ayni kararlar CHP Grapunda da alınmıştır. Ancak AP den farklı ola- rak ingiliz parlamentosunda uy; nan "kırbaç" sistemi CHP Gnanunı da uygulanacaktır. Buna göre Grup- taki milletvekilleri seçim bölgesi esa- sına göre ayrılmakta ve her ilden se- çilen bir milletvekili kendi seçim çev. resine dahil (omilletvekillerinin döver mından sorumlu olmaktadır. Hükümet Çetin günlere doğru B“ bakan Yardımcısı oOKemal Satır bu salı günü, AKİS muhabirinin seçik, ii tetmiş, vergi, tasarıları ka- bul edilm ami konularda da taviz kabul etmeyen bir tutum içinde görünmektedir. En kuv- vetli bir iç desteğin gerektiği bir sı- rada, Kıbrısla ilgili Hükümet politi- kasını tetkik için Meclis İnceleme Ko- misyonu kurulması yolundaki önerge- nin oylamasını "güven oyu" olarak kabul ettiğini bir vesileyle âni olarak açıklayıvermiştir. Bu tutumun doğruluğuna yürekten inandığı anlaşılan Satır, gözlerini A- KİS'çiye dikerek devam etti: "- Bu masraf bütçesini kabul et- miş olan Meclis, bunu (karşılayacak olan parayı vermiyor! Siz olsanız ne YURTTA OLUP BİTENLER ile birlikte - odayandırdığı en esaslı konu olan Vergi Reform Tasarıları Meclis görüşmeleri (o safhasına kadar gelmiştir. AKİS" Ri Satıra tekrar sordu : "— beyfendi, Vergi Reform eken kazasız belâsız geçer mi? Ne dersiniz?" Başbakan Yardımcısı bir süre dal- gın dalgın düşündü, sonra dudakları- na iyimser bir tebessüm oturtarak: — Tahmin ediyorum iki Mecliste aklıselim hakim olacak ve sıkı bir ça- lışma ile Mart ayı sonuna kadar ta- sarılar kanunlaşacaktır." Sonra, bir süreden beri elinde tut- tuğu hesap pusulasına göz attı ve: "— İki kişilik yemek beşbuçuk li- sorusunu tereddütsüz cevaplandırdı: met Paşanın daha önce açık- fazığı gibi!” Soru, o gün Mecliste görüşülmeye başlanan Vergi Reform Tasarıları Ka- bul edilmezse Hükümetin tutumunun ne olacağı idi. (Meclis lokantasının lezzetli pilavım Satırla aynı il kaşıklamakta bulunan Mersin CHP milletvekili Yahya benm. emi beğendiğini gösterecek şekilde kafasını sallıyordu. Gerçekten,. Başbakan İnönü, bu s0- runun cevabını gerek güven oyu al- dıktan sonra, gerekse Bütçenin kabu- lü dolayisile yaptığı konuşmada açık AKİS/12 Bakanlar Kurulu toplantı halinde "Dramatik toplantı" yaparsınız?" Muhabirden "Allah'a şükür, sizin yerinizde değilim!" cevabım alacaktı ki garson geldi ve hesap pusulasını uzatarak konuşmayı kesti. Muhabirin dilinin ucuna kadar ge- len bu temenni, bugünlerde çok kim- senin düşünceyi aksettir- mekte Hakikaten, İnönünün Re- form Kabinesi, görülmemiş derecede güçlüklerin okarşısına itilmek isten- mektedir. Kuvwvetli bir çoğunluğa da- yanmaksızın kurulan, fakat buna rağ- men reformlar yapacağını (cesaretle tekrarlayan İnönünün Reform-Kabi- nesinin politikasını -Toprak Reformu ra mı?" diye sordu garsona ve ardın- dan, elini alnına vurdu, hatırlamışta: Hay allan! İnsan pilâvla yo- Sazlı eyvallah etmek zorunda kalırsa hesap da beşbuçuk lira olur tabii..." Dr. Satır ile Dr. Dermana perhiz yapıyorlardı. Yoksa, alâminüt yemek- larle nefis körletmeleri, kemerleri sık- ma politikasının ucuz propagandasını yapmak için değildi. Gaipten sesler KİS muhabiri, Başbakan Yardım- cısına son olarak AP nin, "büyük ekonomistleri"ni bir araya getirerek bir komisyon kurduğunu ve vergi ta- sarılarının her hükmü için bir değiş-