17 Nisan 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

17 Nisan 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

Başbakan Papandreu Veniselos 11 dar uzak olduğunun artık açıkça ol- taya çıkmasıdır. Güvenlik Konseyi tarafından Kıb- rısta düzen ve güvenliği okorumak'a görevlendirilen bu kuvvet, Kıbrıs du- rumunu anlamaktan yoksun bir Ge- nel Sekreter ve açıkça taraf tutan bir kumandanın sayesinde, rumların türk- lere karşı giriştikleri bütün saldırıla- ra seyirci kalmaktadır. Bu tutumla- rından, Kıbrıs barış kuvvetini yönet- mek durumunda olanlarda, Kıbrısta- ki rum liderleri Adanın meşru yöneti- cileri, türkleri de Kıbrısın bağımsı- lığına ve toprak bütünlüğüne karşı a- yaklanmış asiler gibi kabul etmek eği- liminin varlığı anlaşılmaktadır. Bu yüzden olsa gerek,.. Hilarion dağında- ki kanlı çarpışmalar, türklere yapı- lan saldırılar devam ededursun, A- dadaki Birleşmiş Milletler barış kuv- veti savaş alanının üzerinde helikop- terlerle gezinmekle, taraflardan ateş kesmelerini dilemekle yetinmektedir. Birleşmiş Milletler (o kuvvetini yö- netmekle görevli: olanların anlayama- dığı, şu olsa gerektir: Ada türkleri ne Adanın bir parçasını, ne de bü- tününü Türküyeye katmak isteğinde- dirler. Tam tersine, Ada ramların başlıca amacı, artık Makariosun haf- ta içinde yunanlı idarecilerle yaptığı görüşmelerden de açıkça anlaşılabile- ceği gibi, Kıbrısı Yunanistan a katmak- tır. Buna karşılık Ada türkleri, haklı olarak Kıbrısın geleceği konusunda kendilerinin de söylenecek sözü oldu- gunu ileri sürerek, her ne bahasına olursa olsun Yunanistanla birleşmek isteyen rum çetecilere karşı canları- nı, mallarını ve Ada üzerindeki hak- larını savunmaktadırlar. Eğer Birleş- miş Milletler (okuvvetini yönetmekle görevli olanlar Makarios idaresini ba- ğımsız ve milletlerarası sorum ve yük- lemlerini bilen bir idare olarak ger- meye ve bu görüşe uygun olarak dav- ranmaya devam ederlerse, giriştikleri bu deneme, en başta Birleşmiş Millet- lerin yeni bir fiyaskosuyla sonuçlana- caktır. Bizim hoca bina okur.. anhattan adasındaki kırk katlı ko- ca Birleşmiş Milletler binasından bu haftanın başında yapılan bir açık- lamaya bakılırsa, ortada duran bütün açık gerçeklere rağmen, Genel Sek- reter U Thant bu acı sonucu hâlâ gö- rebilmiş değildir. Bu açıklamaya gö- re, Genel Sekreter, Kıbrıstaki Birleş- miş Milletler kuvvetine görev ve yet- kileri konusunda verdiği buyruklarda, YURTTA OLUP BİTENLER bu kuvvet mensuplarından, kendileri savunmakdurumunda kalmadıkça, si- lâh kullanmamalarını istemiştir. Baş- ka bir deyişle, Birleşmiş Milletler as kerteri, Adada bir saldırının varlıgını görseler bile, kendi hayat ya da yenlikleri tehlikeye girmedikçe silah kullanmayacaklardır. Böyle olunca Kıbrıs ramları, barış kuvveti mensup larına dokunmadıkça istedikleri gibi türklere saldırabilirler, istediklerini re hin diye kaçırıp, istediklerini kurşuna dizebilirler. Böylesine açıkgözlük, ya- kın tarihte görülüp duyulmuş şey di, ğildir. Thanfın geride bıraktığımız a teren ikinci belirti de Adadaki türk birliğinin Birleşmiş Milletler kuman- dası altına konulması, için gösderdi- ği aşırı gayrettir. Bilindiği gibi, çar- pışmalar başladıktan sonra akın akın Adanın kuzey bölgesine göçen türk yeni yerleştikleri dolaylarda rum sal- dırılarından koruyan en etkili kuv- vet, Adadaki türk birliğidir. e Çarp malar başlar başlamaz Adanın kuze- Hamamda şarkı Kıbrıs Radyosu, yetkili çevreleri mislerdir." 12 millik karasularımızdan bir karış balıkçılar, lardır. çetecilerine cesaret Türkiye Büyük Mille Meclisinin karasularını çıkarmak hususundaki kararım hayretle bu kararın yunan hükümetince muteber vermek için bildiriyor: "Âtina 12 mile karşıladıklarını belirtmişler, sayılmayacağını da ilave et- içeri girmek isteyecek yunan kurşunu yediklerinde ve tekneleri ya teslim alınıp ya batı- rıldığında nenin mateber olup nenin olmadığını Zira Kıbrıs Radyosunun bilmediği, tecrübeyle oanlayacak- Türk Deniz Kuvvetlerine Meclisin kararman yürürlüğe girdiği andan itibaren 12 millik karasu- larımızda kuş uçurimaması emrinin kesin olarak verilmiş bulunduğu- dur. Kıbrıs Radyosu ilâve ediyor: nesinin eski ve tarihi duğu hususuna dikkat çekmekte büslere geçmeden Milletlerarası o anlaşmalar.. laşmalar koruyor da,, Kıbrıstaki Londra anlaşmaları buz üstüne mi henagorasın o sakalını ce düşünerek mi, lardır. "Mezkür o çevreler ananeler ve milletlerarası türklerin yazılmıştır? Atinada oöptükterinde türklerin bir teşebbüse iyi- yoksa düşünmeden mi geçtiklerini görüp anlayacak- Fener Paitrikha- anlaşmalarla korun- türklerin bu müessese aleyhinde teşeb- iyice düşünmeleri Fen er gerektiğini o belirtmektedirler." Patrikhanesini o milletlerarası an- hakkını koruyan Zürih ve "Mezkür çevreler” At- k kıyılarının 12 mil açığına tek yunan balıkçısı giremeyecektir,- Tür Fen/er Patrikhanesinin suyu kavramıştır, ve bunlar sadece bir başlan- 1919'un Mayısından bu yana tam 45 sene geçtiği içkin gıçtır. - Yunanlılar, türklerin o sabırlarının hiç N Ziyanı yok. lan Hatırlarlar. taşırılmaması gerektiğini unutmuş olacaklar. lı AKİS/13