17 Nisan 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

17 Nisan 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

sabah sabah Fenerdeki Patrikhanenin İlgililer, filmin o giz- başlarında beliadadaki Ruhban okuluna rılmıştı. Yerine Athenagoras gibi türk vatandaşı olan patrikhane meclis üye si Emilyanos bakıyordu. Soruşturmada, film işinden haberi olmadığı, bir olayın geçmediğini söyledi. gelenler, tedarikliydiler. Ortaya ko- nulan deliller ve açıklamalar osonun- da, Emilyanos susmak ve boyun eğmek zorunda kaldı. Vekil o Emilyanos, Bu ve buna bağlı çeşitli ohareket- ler o hafta içinde birbirini takip etti. Patrikhanede bir de matbaa çalıştırı- liyordu. Uzun yıllardan beri ofaaliyet- sına aykırı o şü Patrikhane ilgilileri tarafından tilip kurulmuştu. Dış görünüşte rikhane Bülteni" başar ve matbaanın asıl gücünü propagan- da broşürleri oObasmaya yönelttiği Ode son günlerde gözden kaçmamıştı. getir- «<Pat- görünüyordu Patrik Athenagoras Bizans aslanı Kulağa Küpe Çocuk Masalı Bir annenin haşarı, ohuysuza aç- a, Ver o tayı şu yaramaza da sesini sin, ver o oyuncağı da dırlama- sın. er o kitabı da sın.” dermiş. Sonra bir gün.. Bu sırada masalın mı ne lüzumu — var! ani sevgili Amerikamız kendisini o bizim, annemiz, bizi de kendisinin o büyük çocuğu (yerine biraz fazla koymaya başladı da.. Kaldırılan anlaşma ybaşında, Hükümetin yeniden ele alıp gözden geçirdiği (oootuzdört yıl öncesine ait yunanlılarla aramızda im zalanmış olan "İkamet, ticaret ve sey- rüsefain anlaşması' nı iptal ettiği ha- beri rumlar arasında bomba gibi pat ladı. Aynı gün, Bakanlar haklarında karar alman ruklulardan dört kişilik şilköy hava alanından uçağa binerek yurt dışına gönderildi. Gidenler Sim- müdürü ve Kavel, Burla Biraderler ve Vehbi Koç un çeşitli şirketlerinde yüzde yirmi iş- tiraki olan Eleftariyadis (o Velissarios, fotoğraf malzemesi tüccarı Matheos Kaloumenos, Beyoğlunda büyük (bir çanta mağazasının sahibi Odesea Ka- ritinos ve deri fabrikatörü Dimitri Madlanostu, Hepsi de Türkiyedeki iş- lerini ve paralarını gider ayak karı- larının üzerlerine çevirmişlerdi. Gelen uçak, yunan hava yollarına aitti ve tarife dışı, Ö z e | olarak gelmişti. Gi- denler, yalnızca otuz dört yıllık anlaş- ma dışında hareket etmiş değillerdi. Siyasi polis, bu kişilerin bazı gizli der- neklerde faal üye olduklarını rca bunlara para yardımı Kurulunca ve ay- yaptıkla- YURTTA OLUP BİTENLER rını da açığa çıkarmıştı. Yeşilköy ha vaalanında uçağa binmeden önce ken- disiyle görüşen bir AKİS muhabir nin "Sizin için Eleniki Enosis cemi- yetinin üyesi olduğunuz ve EOKA' yardım ettiğiniz söyleniyor. Dogru mu?" sorusuna o Vellssarios, o karşı vermemiş, sorunun yenilenmesi üzeri ne de "Öyle olmuş olsa bile ne çıkar- demiştir. . ve işlerini terkedecekler 2 sayılı kanuna göre, urdu yabanc tutmaları yasak olan pılmasının yasak olduğu ilgililerce bil- dirilmiş ve bu duruma bir son vermek amacıyla bu karar alınmıştır. Geride bıraktığımız haftanın o bal şında İçişleri Bakanı Öztrak ve Milli Eğitim Bakanı Öktem ayni konu üze- rinde konuşmuşlar ove açık bulunmuşlardır, Öztrak, Patrik At- henagorasın vekilliğini yapmakta olan Emilyanosun türk vatandaşlığından çı- karılacağı konusundaki haberleri Ode doğrulamıştır. 83 yaşındaki Oo Emilya- nos, Heybeliadada doğmuş, Ruhban okulunda eğitim görmüş ve bundan onüç yıl öncesi Patrik Vekilliğine (o se- çilmiştir. İçişleri (o Bakanlığına Patrik Vekilinin içte ve dıştaki munun kendisinin türk vatandaşı ola- Emilyanos Ey gaziler, yol göründü