17 Nisan 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

17 Nisan 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

AKİSİN YAZI SERİSİ: 7 yunanlıların IV. Kuvveti Yunanlıların IV. Kuvveti Apadoluya "Medeniyet Götürücüleri", "Adalet Havari- leri", "Hürriyet Işıği" adı altında çıkmak müsaadesini Müttefiklerden almış bulunan yunanlıların, daha İzmir? ayak basar basmaz giriştikleri vahşet hareketleri dünya- da duyulunca Venizelosun propaganda mekanizması bir paniğe kapıldı. Şimdi ne yapılacaktı? oOMasum, silâhsız türklerin Sürüme. soyulması, uza geçme vakaları ba- tı umumi efkârında öylesine kötü karşılanmıştı ki tama- mile yunanlılara satılmadan yunan tezinün avukatlığını yapan bir takım ingiliz gazeteleri bile bu hareketleri te- lin ediyor ve yunanlıların İzmire salınmasının hata ol- duğunu yazıyordu Venizelos »elindeki kalemleri süratle harekete geçirdi. Bu kiralık kalemlere görevler dağıtıldı ve her birinin bir basın organında vaziyet alması istenildi ingilteredeki ha- rekâtı, Yunanistanın Londra Elçisi Kaklamanos idare u. Manchester Guardian'ın yunanlıları ayıplayan m kalesine mukabele etmek İçi Saxon Mills adlı bir ingilize İhale edildi. Manchester Guardian o tarihe kadar yunan- lıları tutmaktaydı. Saxon Mills'n cevabı 30 Haziran ta- rihli gazetede, yayınlandı. Yunan Elçisi bütün gazetelerde köprübaşları tuttuğu için cevap yayınlatmak güç olmu- yordu. Elçinin gücünün yetmediği, hoşa gitmeyen gerçek lerin hiç yazılmamasını temindi. Aynı gazetede, 7 Ha- ziran tarihinde Sir William Ramsay başka bir maket- yazmış ve kendi meşhur tezini savunmuştu. Sir'e göre Küçük Asya rumları Yunanistan yunanlılarından fark- liydi. O bakımdan Küçük Asyada bunlar ayrı bir yuna devleti okurmalıydılar! 24 Haziranda ise, Yunan Elçisinin tamamile emrinde olan Westminster Gazette başyazısına 'Kuvvet doktrin- adını ko O tarihte ei türklerden korku- başlamıştı ve Müttefiklere "İm diye bağıryorla türklerli yola sePmeyi onlardan lliyorlari. Makaled- şö pe deniliyordu . Şurası gayet açık ki bizim Rusyada, arzuladığımı bir polulayı takip İçin gerekli kuvvetimiz yok. Momin Post gazetesinin de belirttiği gibi Polonya ise, kendisin destekleyemediğimizden bugün tehlikededir. Aynı durun türkleri silâhtan tecrit etmemizden önce İzmire çıkma ları teşvik edilmiş olan yunanlılar için de varittir.." Yunanlılar tarafından yazdırılmış o zıda mamıştır. Aksine, istedikleri şudur: Müttefikler türkle- rin elini tutsunlar, yunanlılar da türkleri döğsünler! Müttefiklertürklerisilahtantecritedeceklerdir.kahra- Yunanlıların tecavüzüne uğrayan Kalpaklılı Falına