3 Temmuz 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

3 Temmuz 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

YURTTA Aile “Melek Yüzlü Kadın" (Kapaktaki eş) u hafta AKİS'in zarifliği, kapağını kendine kında çok şey bilinmemektedir. Mevhibe İnönü evinde nasıldır, sokakta nasıldır, torunlarıyla beraberken nasıldır? Çok kim- se Çankayadaki pembe köşkün sahibi o hakkında çok az şey bilmekte, fakat herkes Mevhi- be İnönüden saygı ve hayran- lıkla, bahsetmektedir. İnönü ailesinin bu ince yüz- lü, zarif hareketli büyüğü hak- OLUP BİTENLER kında şüphesiz en iyi bilgiler gene o aileden birisinden alı- nacaktır. İşte, aşağıda okuya- cağınız yazı, Mevhibe İnönünün kızı Özden Toker tarafindan kaleme alınmıştır. Özden To- ker bu yazısında merak konu- su olan yanlarıyla annesini an- latmaktadır. Gecen haftanın, başında, Amerika- nın Langley hava alanında, Baş- kan Johnson'un özel uçağından, Tür- kiye Başbakanı İsmet İnönünün he- men arkasından ak saçlı, mütebessim yüzlü bir hanım indi. Üzerinde lâ- civert tayyör, başında lâcivert-beyaz, küçük kareli bir şapka vardı, Karşı- lama törenine okatılan şahsiyetler, Başbakan İnönüden sonra onunla, da tanıştırıldılar. Ak saçlı, mütebessim yüzlü hanım, Mevhibe İnönü idi. İngilizce bilmiyor- du, fakat herkesle ( ilgilenmesini ve tatlı tatlı tebessüm etmesini bildi. Mi- safir heyet ilerlerken, arkada kalan bir görevli memur, Bayan İnönüyü gözleriyle takip ederek, "Ne şeker ka- dın!" demekten kendini alamadı. Amerikan halkı, Başbakan İnönü- nün tarihi şahsiyeti hakkında az çok birşeyler biliyordu ve onu bu sıfatla karşılamağa hazırlanmıştı. Fakat Ba- yan İnönü onlar için bir sürpriz oldu. Bu beş torun sahibi ak saçlı büyükan- ne, Amerikada kaldığı müddetçe yap- tığı bütün temaslarda insanların kal- bini fethetmesini bildi. Çünkü kendi- sinde, amerikalılara cazip gelecek çok şey vardı. Kadınlar onun zerafetini, alçak gönüllülüğünü, güler yüzünü sevdiler erkekler ise tabiiliğini, iç a- çıcı mahcubiyetini ve bilhassa eşine, her haliyle belli olan, bağlılığım be- gendiler. Amerika garip bir memleket... Mo- dern hayatın bütün aşırı Gereya İ AKİS/10 Mevhibe İnönü torunlarıyla beraber Aile saadeti