3 Temmuz 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

3 Temmuz 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

Sayı: 524 Cilt: XXX. Yıl: 11 Sahibi Mübin Toker Başyazarı Metin Toker Yazı İşleri Mi Kurtul Altuğ Bu sayıda Yazı Kurulu İç Haberler Kısmı: Güneri Civa- oğlu Teoman Erel, Egemen Bos- tancı, Tarık Kakınç dstanbul) Seyfi Özgenel (İzmir) — Dış Ha- berler Kısmı: (OHalük Ülman — Magazin Kısmı: Jale Çandan, Tü- li Sezgin, Bihin Anter Hüseyin yınlar: İlhami Soysal — Radyo: . T. Öngören, Resim Ali Parmakerli Erdoğan Çiftler Klişe Doğan Klişe Öz Atölyesi :11701 Yazı işleri Rüzgarlı Sokak No 15/2 Tel: 11 69 72 P.K. 582 Idare Rüzgarlı Sokak No: 15/1 Tel: 10 61 96 Abone Şartları 3 aylık (12 nüsha) 10.00 lira 6 aylık (23 nüsha) 20.00 lira 1 senelik (52 nüsha) 40.00 lira İlân şartları ntimi 20 lira 3 renkli arka kapak 1500 lira AKİS Basın Ahlâk Yasasına uymayı taahhüt etmiştir Dizildiği yer Rüzgarlı Matbaa Basıldığı yer Hürriyet Matbaası Ankara Basıldığı tarih : 2.7.1964 Fiyatı 1 lira. HAFTALIK AKTÜALİTE AKİS... Kendi Aramızda Sevgili AKİS Okuyucuları, Ypsbakan İsmet eyi satırları okumağa başladığınız sırada An- karaya inmiş olacakt nönü, Amerikadaki temaslarını bitirdikten sonra Londra ve Pariste Kibris Konusu ile ilgili görüşmeler yaptı, her iki yerde de AKİS tarafından adım adım takip edildi. Başyazarımız Metin Toker bu hafta Londradan gönderdiği "Hafta- nın içinden"inde İnönünün seyahatinin bir bilançosunu vermekte ve bir takım suallerin cevaplarını ortaya koymaktadır. Mecmuanın bu hafta baş tarafında yer alan Kıbrıs Olayları başlıklı yazıda ise Başbakan İs- met İnönünün gezisinin hikâyesi anlatılmaktadır. Şüphesiz pek çok kim- se, "Kıbrıs Meselesi ne durumdadır?' şeklindeki suale bu yazıyı okuduk- tan sonra cevap verme imkânını bulacaktır. Bu hafta AKİS'in kapağını Mevhibe İnönü süslemektedir. Başbakan İnönünün, bütün seyahati boyunca yanından hiç ayırmadığı (Mevhibe İnönü gerek Amerikada, gerekse İngiltere ve Fransada zerafeti, inceliği, tevazuu ve han nımefendiliği ile hayranlık uyandırmıştır. Mevhibe İnönü- yü AKİS okuyucularına Özden Toker anlatmaktadır. Özden Tokerin bu sayıda okuyacağınız yazısında, Mevhibe İnönünün bilinmeyen bütün özel- likleriyle aile hayatı, merakları giderecek şekilde, am Ame- rikalıların tabiriyle "Melek Yüzlü Kadın'ın İsmet Paşanın hayatındaki yeri, torunlarına olan bağlılığı, pembe Köşkteki günlük hayatı herhalde çok kimseyi ilgilendirecektir. Mevhibe İnönüyü kızı Özden Tokerin an- latmasının hiç şüphesiz ayrı bir önemi vardır. Özden Tokeri AKİS oku- yucuları hatırlayacaklardır. AKİS'in bir ara yayımladığı seri röportaj- ların altında Özden Toker imzası bulunmaktaydı. AKİS okuyucularının Özden Tokerin kendine has üslübu içinde annesini anlatmasını pek be- ğeneceklerini ümid ediyoruz. İnönünün gezisi iç politikadaki gerginliği azaltmıştır. Bütün gözler Başbakanın dönüşüne çevrik olduğu için, gerek Parlâmentoda, gerekse Parlâmento dışında kulis faaliyeti hızını kaybetmiş bulunmaktadır. Ama bu arada bir önemli mesele ortaya çıktı: Türkiyenin iktisadi durumu son hadiselerden sonra ne âlemdedir? AKİS muhabirleri çeşitli çevrelerle temas ederek "Vergiler" başlıklı yazıyı hazırladılar. "Vergiler" yazısın- da gerek Maliyecilerin, gerekse Plâncıların görüşleri aksettirilmektedir. Yazının genel bilançosu ise iktisadi hayatımıza ışık tutmaktadır. Hükümet içinde ise bir yeni Bakanlığın kuruluş çen eti Mari dırılmış bulunmaktadır. Köy İşleri Bakanlığı, (Başbakan İni döner dönmez teşkilâtını kuracak ve hemen çalışmağa başlıyacaktır. "Böylece, seçim arefesinde ağızlarda sakız halini alan bir propaganda da iflâs et- miş olacaktır. Köy Bakanlığının köylünün işlerini daha olumlu ve ve- rimli bir yola sokacağı kuvvetle ümit edilmektedir. "Hükümet" başlıklı yazıda bu Bakanlığın kuruluş hazırlıklarıyla ilgili bilgi bulunmaktadır. Saygılarımızla AKİS içindekiler Günlerin Getirdiği 4 Yayınlar 23 Kıbrıs Olayları 6 Tüliden Haberler 24 Haftanın içinden 7 Sosyal Hayat 26 Yurtta Olup Bitenler 10 Radio 29 Iş Alemi 18 Sanayi 2 Fen 30 Dünyada Olup Bitenler 21 Sinema 32 AKİS/3