3 Temmuz 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

3 Temmuz 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

AKİS/4 Günlerin getirdiği Yurttan Akisler Eyüp Han Candan bir dost Ziyaretler Pakistan Başbakanı Eyüp Han, 3 Tem- muz Cuma günü Türkiyeye gelecek ve Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel ve Başbakan İsmet İnönü ile görüştükten sonra İngiltereye gidecektir. yüp Han, gezisine I Temmuz Çarşamba günü baş- lamış, Kabilde Zahir Şah, Tahranda da Rıza Şah Peh- levi ile görüşmüştür. Pakistan Başbakanının bu gezisi, önümüzdeki günlerde Londrada yapılacak olan İngiliz Milletler Camiası Başbakanlar Toplantısı ile ilgili olarak düzenlenmiştir. Gezinin Pakistan açısından en önemli yönünü ise Eyüp Hanın Hindistan Başbakanı Lal Bahadur Şastri ile yapacağı görüşmeler teşkil etmektedir. Böylece, Hindis- tan ve Pakistan arasındaki Keşmir anlaşmazlığına bir so- lüsyon bulunabileceği sanılmaktadır. Adalet — 20-21 Mayıs isyanı suçlularından Talat Ay- demirin, hakkındaki idam kararının infazı ile ilgili ola- rak | Numaralı Sıkı Yönetim Mahkemesine yapmış oldu- Şu itiraz reddedildi. Aydemirin, Millet Meclisi Komisyonlarında bulunan bir nan teklifine dayanarak ileri sürdüğü itiraz, As- keri Yargılama Usülü Kanununa göre, Askeri Yargıtay nezdinde yenilenebilecektir. Bu yeni itirazın aynı kanuna göre en geç 3 Temmuz Cuma gününe kadar yapılması ei yandan, geçen hafta bu hususla ilgili olarak yan- lış a bir nokta, Meclis zabıtlarının tetkiki fırsatı- nın elde edilmesiyle aydınlanmış bulunmaktadır. Bazı gazeteler ve mecmuamız, bir teknik yanlışlık sebebiyle Fethi Gürcanın cezasının infazı ile ilgili oylama sırasın- da bazı Bakanların çekimser oy kullandıklarını bildir- mişlerdi. Oysa oylamaya katılan bütün Bakanların beyaz Ba e artık kesin olarak ortaya çıkmıştır. Babıâlinin beşinci büyük gazetesi Yeni Sa- bah, haftanın başlarında Salı günü yayın hayatından çe- kildi. Geride 180 personel, 60 bin tiraj ve 2 milyon 650 bin liralık ilân geliri bırakarak... Fasılasız olarak 1938 den beri yayınlanan Yeni Sa- bahın sahibi Sefa Kılıçlıoğlu, kapanış sebebi olarak "ga- zetenin bugünkü şartlara uyamadığını" göstermektedir. Gazetenin sloganı "Gün doğar sabah olur - Herkes Yeni Sabah okur" idi. Olay, türk basın çevrelerinde üzün- tüyle karşılanmıştır.