3 Temmuz 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

3 Temmuz 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

Tüli'den Geçen haftanın en ilginç olayı, Op. Dr. Recai Ergüderin kızı Zeynep güder ile Mazhar Germenin oğlu Yüksel Germenin OAnkara Palasın bahçesinde yapılan nişanı oldu. Çok kalabalık olan nişanda aşırı Demok- ratlarla aşırı Halkçıların temsilcileri bol bol mevcuttu: Bir yanda Yüksel Menderes ve kırmızı şifonlar içinde çok şık görünen eşi İpek Menderes, Mehmet Yardımcı ve yeşilli emprime elbisesi,eş mantosuyla eşi Kebuter Yardımcı, A.P. senatörü Dr. Celâl Er- tuğ ve eşi; öbür yanda Vefik Pirinççi- oğlu, Kemali Beyazıt ve eşi Aliye Be- yazıt, Kasım Gülek, Şefik İnan ve eşi Handan İnan, Cihat Renda ve eşi Be- raat Renda, Haydar Görk ve eşi, Fik- ret Belbez ve eşi Bedia Belbez, "Yılın Annesi" Lâmia Fenmen, Sabahattin Fenmen ve eşi Günseli Fenmen, Nail ve Lüsyen Avunduk, Fuat Bayramoğlu ve zarif eşi Nesteren Bayramoğlu, Ha- lük Kura ve eşi Lâle Kura, Azmi Tla- bar ve eşi Rezzan Tlabar, kızları Melâ- hat, General Kavur ve eşi Turan Ka- Ali İhsan Göğüş kokteylde Sohbet AKİS/24 haberler vur, Dr. Turgut Aktürk, Ekrem Barlas ve eşi, Sitare ve Muhittin Kulin... Zeynep Ergüder turuncular giymiş- ti, pek güzel bir günündeydi. Beyhan Ergüder ise siyah şifonlar içinde pek zarif bir kayınvaldeydi. O gece Ankara Palasa gelenler an- cak terasta oturabildiler. Yukarıdan aşağıdakileri seyretmek de Oo ayrıca zevkli oluyordu herhalde!. Bir tarafta Konya Lezzet Lokantası sahibinin oğ- lu diğer bir masada Ulvi Yenal vardı. Bir başka masada da Nilüfer ve Me- lih Sağtür, kızları ve iki ahbapları ile oturuyorlardı. Jp anerbahcede bir ev tutmuş olan Nur Kızılyel (Kocaman) artık İs- tanbula yerleşmeğe karar vermiş. Şu günlerde, eşyalarını almak üzere An- karaya gelmiş bulunuyor ve arkadaşı Türkân Azizoğlunun evinde kalıyor. Bu arada bir çok arkadaşı da Nur Kı- zılyel şerefine partiler veriyor. Geçen- lerde bir akşam Ferit Kromer ve eşi Yuda, bu vesile ile bütün yakın dost- larını evlerinde topladılar. Bir başka ak- şam Affan Lugalın evinde bir veda toplantısı oldu. Bayan Kızılyel antika meraklısıdır. Galiba bundan sonra bi- raz da bu konuda çalışacak. Daha şim- diden enteresan eşyalarla ilgileniyor. Meselâ geçen akşam, Milkanın vitri- nindeki gümüş taklidi takım bir hayli ilgisini çekti ve yakından, uzun uzun tedkik etti. yastırma Bakanlığı Müsteşarı Seba- hattin Baydur ve eşi, eski İzmir li seli arkadaşlarını bir araya toplamak üzere, geçen akşam Bahçelievlerdeki evlerinde bir yemek verdiler. Yemek- te başka muhitlerden de pek çok mi- safir vardı. Gece, misafirleri çok mem- nun bıraktı. Misafirler arasında, Ba- yan Baydurun kardeşleri ve eşleri var- dı. Cihat Renda ve eşi Beraat Ren- da, Nasır Zeytinoğlu ve eşi Bakanlık müşavirlerinden bir zat ve eşi, Muam- mer Kıraner ve eşi de misafirler ara- sındaydılar. Bayan o Zeytinoğlunun