3 Temmuz 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

3 Temmuz 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

pembe döpiyesi gecenin en zarif kıya- fetlerinden biriydi. Gö Gazinosu müsteciri, oBarajdaki büyük gazinoyu kiralamış. Geçen akşam açılışı şerefine verdiği kokteyi- de, muhtelif muhitlerden bir çok da- vetli hazır bulundu. Fusun Manyas, Erenköyde Cami du- rağında bir yazlık ev tutmuş. Fa- kat miras işleriyle meşgul olmak üzere, bir aya kadar, oğlu ile beraber Parise gidecek. Nilüfer Berkem ve eşi Dr. Zütrikâr Berkem, oğulları Aptullahla birlik- te ay başında İstanbula gidiyorlar, o- radan da Erdeğe geçecekler. Kızları Perim ise, daha evvel Memduha Sa- tırla birlikte Danimarkaya gitti, iki ay kadar orada kalacak. Ger Kulüp bu pazar yine çok kala- balıktı. Birçok amerikalı ile Melek Güz, Şen ve Tuğrul Devres, Lüsyen A- vunduk ve daha başkaları havuz kena- rını tercih etmişlerdi. Kulübün devam- lısı simalar da eksik değildi. e Yeşil pantalan ve ceketi ile çok şık bir takım giymiş olan Yasemin Sonbay, Hamit Nafiz Pamir ve eşi, Gülseren ve Se- muhi Sonar, kızları ve oğulları ile be- raberdiler. Güzin Rona, Dânâ ve Ke- mal Noyan, Sabih ve Güzin Bozcaada- lı, Dr. Mansur Pekdeğer ve eşi Leylâ Pekdeğer, Erol Bükey ve eşi Vedat ve Muallâ Abut, Necdet Egeran ve eşi Sabriye Egeran, Dr. Muzaffer Argun ve pek genç, güzel eşi Sumru Argun, yeni nişanlı Yüksel Germen ve Zeynep Ergüder, Halük Kura, Koç müessesesi müdürlerinden Enis Tokcan, eşi Nazlı Tokcan, oğulları Nail ve zarif gelinleri, karısı ve kızı İstanbula gittiği için yal- nız kalan Nihat Çavuşoğlu, hemen bütün günü Golf Kulüpte geçirdiler. Ressam Fahir Aksoy ve yüksek mimar ayni zamanda bir nevi ağaçka- kan - Dündar Elburz, haftanın ba- şındaki pazar günü öğle (o yemeğini Türk-Amerikan Derneğinin altındaki kebapçıda, birkaç hanım ahbapları ile birlikte yediler. prein Yerdel ve eşi Leylâ, Antalya- dan döndüler. Bu seferlik izinleri- nin tamamını kullanmadılar. Gelir gelmez de evlerinde dostlarına büyü- cek bir parti verdiler. Çok eğlenilen gecede bilhassa Akgün ve Ayşe Kıcı- man bütün misafirleri neşelendirdiler ve daima aranan bir çift olduklarını bir daha ispat ettiler. Genç makine mühendisi İrfan Gü- neri Amerikadan döndü ve yeni i- şine başlamak üzere Zonguldağa ha- reket etti. Erel Kurdoğlu yeniden o Ankaraya gelmiş. Herhalde Fahrünnissa Zey- din sergisinin açılışında bulunmak i- çin olsa gerek! Fakat hemen İstanbu- la dönmiyecek, Ankarada bir müddet kalacakmış. İssi Sigortaları Kurumunun yedi yıl- dır ikmaline çalışılan Ankara Has- tahanesinin açılış töreni 26 Haziran 964 Perşembe günü saat 16'da, çok kalabalık bir, davetli kitlesi huzurun- da yapıldı. Törende, Ankaranın he- men bütün : doktorları, (Bakanlıklar mensupları ve çeşitti o müesseselerin temsilcileri vardı. 2. Haziran 1964 cuma akşam üzeri An- kara Palasın bahçesinde Turizm ve Tanıtma Bakanı Ali İhsan Göğüş bir kokteyl verdi. Çok samimi bir hava i- çinde geçen kokteylde Turizm ve Da- TÜLİDEN HABERLER nışma Kurulu üyeleri, seyahat acen- teleri mensupları, yerli-yabancı basın mensupları hazır bulundular. Saat 19'a doğru kokteyl âdeta bir Bakan yağ- muruna tutuldu. Ferit Melen, İbrahim Öktem, Nüvit Yetkin ve Ferit Alpis- kender birbiri ardından kokteyle gel- diler. Bir müddet sonra - âdeta bir yu- varlak masa toplantısı mahiyetinde- Ali İhsan Göğüşün basın mensupları ile görüşmesi başladı. Fakat maalesef, son zamanlarda hemen hergün olduğu gibi, gene yağmur başladı ve tatlı soh- bet yarıda kaldı. Toplantı böylece so- na erdi. Bu arada gazeteciler, Maliye Bakanına, son dış yardım konusunda ilginç sualler sordular. eçenlerde bir gece Süreyyaya gi- denler, pavyonu epeyce tenhalaş- mış buldular. Caz sadece üç kişiyle idare ediliyordu. Süreyyanın yokluğu ise iyice belliydi. Etrafta pek öyle ta- nıdık sima da yoktu. Bir köşede baş- başa oturan izmirli ahbaplar Osman Kapanı ile Hayri Şen hariç, tabii!.. İhan ve İsmail Soysal çifti Atinadan döndüler ve Kennedy Caddesinde tuttukları bir apartman katına taşın- dılar. Yaz dolayısıyla yavaş yavaş birçok kimse n ayrılmağa baş- ladı, Hayri Kalabalıkın eşi Marianne Kalabalık, ailesinin yanına, Avrupa- ya gidiyor. Türkân Apaydın İstanbu- la, Hümeyra Yaltkaya da geçen Per- şembe günü İstanbula annesinin yanı- na gitti. Ağustos nihayetinde, annesi ve babasıyla beraber uzun bir Avru- pa gezisine çıkacaklarmış. rta Doğu Teknik Üniversitesi pro- 0 fesörlerinden Chameki, önceki haf- ta içinde Ankaradaki dostlarına bir ayrılış kokteyli verdi. .1.T. Umum Müdürü emekli Gene- Pal Enver Kutaydının eşi Türkan Kuttaydın, Suadiyede bir yazlık kat satın almış. Fakat yazlığın inşaatı he- nüz bitmemiş olduğu için, o da, inşaa- tın hemen yanında başka bir daire ki- ralamış, şimdi çocuklarını alıp yazı geçirmeğe gidiyor. Yalnız, Türkan Ku- taydın, giyim hususunda çok fazla ti- tiz olduğu için, dikişlerini diktirecek üstün kalitede bir terzi aramakla meş- gulmüş! AKİS/25