10 Temmuz 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

10 Temmuz 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

Tüli'den haberler Kızılayın gençlik kamplarından biri, haftanın başındaki Pazar günü İs- tanbulda Pendikte açıldı. Açılış töre- ni için Ankaradan Genel Başkan Dr. Fikret Pamir, yönetim kurulu üyele- rinden Melâhat Ruacan, Babür Arda- han, Kızılay Genel Müdürü Muzaf- fer Akın gelmişlerdi. Kamp, erken sa- atlerden itibaren kalabalık bir davet li kitlesiyle odolmağa başladı. Sabah erkenden sulattırılıp hazırlanan bah- çenin kapısının iki tarafına kız ve er- kek paraşütçüler, onların yanına İs- tanbul Mavi Meleklerinden iki kişi, onların yanına da mavi ve gri üni- formaları ile Kızılay Hemşire Okulu Öğrencileri ve kamp öğrencilerinden o gün, için hosteslikle görevlendirilen birkaç öğrenci dizilmişlerdi. Misafir- leri, kapıda, bizzat Genel Müdür Mu- zaffer oOAkın karşılıyordu. Davetlilerin gelmesi tamamlandık- tan sonra aşağıya, oyun sahasının et- rafına konulmuş olan banklara otu- ruldu. Bir yana, bu devre kampa iş- tirak edecek öğrenciler, öbür yana Şehit Eribe Okulu öğrencileri, para- şütçü kız ve erkek öğreticiler, başka bir yana da İstanbul Model Uçak Ku- lübü üyeleri, beyaz üniformaları ile sıralanmışlardı. Bir köşede de, kam- pa, mübadele usülü gereğince katılan alman, avusturyalı, amerikalı ve iran- lı öğrencilerim şefleri oturuyorlardı. İranlı gençkız, milli kıyafetini giymiş- ti. Koyu esmer tenine pek yakışan u- zun, beyaz, etekleri renkli kurdelâlar- la süslü elbisesi, sırmalı bir fes üze- rine sallandırdığı duvak gibi beyaz eşarpı ve başında siyah başağı ile çok değişik ve göz alıcıydı. Açılış törenini Genel Başkan Dr. Fikret Pamir güzel ve veciz bir ko- nuşma ile açtı. Konuşma, yabancı öğrenciler için ingilizceye çevrildi. Sonra, kampta misafir olarak bulunan Türkkuşu öğrencilerinden bir kız bir konuşma yaptı. genç- Ardından da, Turizm — Turizm yetlerine hız verdi. ması işine de önem verilmektedir. ve Tanıtma Bakanlığı son günlerde turizm faali- Bu arada, dışarda Türkiyenin güzelliklerinin tanıtıl- Son olarak geçen hafta içinde Stock- holm'deki Turizm Bürosu da faaliyete geçti. Turizm Bürosunun ilk ziya- retçileri cici isveçli kızlar oldu. AKİS/26 yine kamp misafiri (Oavusturyalıların gösterisi başladı. Basma önlüklü milli kıyafetleriyle ortaya çıkan sarışın ve güzel gençkızlar şarkılar söylediler. Az sonra alman öğrenciler de kendilerine katıldılar ve içlerinden birinin çaldığı akordion eşliğinde, hep beraber milli danslar yaptılar. Türk öğrencilerin akrobatik göste- rileri ilgiyle seyredildi. Öğrencilerden bir grup, kendi arkadaşlarının sazları refakatinde türküler söyledi. Kam- pa o gün başlıyan öğrenciler ise, kamp marşını söylediler, milli oyunlar oy- nadılar. Şehit Eribe Okulu öğrencile- rinden bir delikanlı bir monoloğ söy- ledi. u mübadele usulü gereğince 6 türk öğrenci, hafta sonunda Avustur- yaya gidecekmiş. Törenin sonunda model uçak gös- terileri yapıldı. Ardından da davetli- lere yemek verildi. Tören böylece so- a erdi.