10 Temmuz 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

10 Temmuz 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

Gestiğimiz hafta bütün okullarda im- tihanlar bitti. (Bu arada Ankara Koleji de Lise kısmı için Temmuzun Iinde, Orta Kısım için Temmuzun 3'ünde iki kep giyme töreni yaptı. Ha- ziran döneminde imtihanlarını başa- rıyla veren öğrenciler (o-bir dersten ikmalleri olanlar dahil - Lisede siyah, Orta kısımda da mavi cüppe ve kep- giydiler. Anneler, babalar ve bizzat çocuklar için olduğu kadar, o- kul yöneticileri için de iftihar vesilesi olan bu törenlerin, Eylül döneminde geçecek olan, sayıca bu dönemdekin- nileridir. Anlayışlı okul yöneticilerinin bu hisse yabancı kalamıyacakları tah- min olunur. arayolları (oOGenel Müdürü yüksek K mühendis Tahsin Önalp ve Kara- yolları Araştırma Fen Heyeti Başkanı yüksek mühendis Erol Yaltkaya, bir kongreye katılmak üzere, o geçtiğimiz hafta içinde Moskovaya hareket et- tiler. Te. mel Ke Radyoloji Doçenti Dr. Kevenk, bir kongrede bu- Me üzere, yapılan davet üzerine Cezayire gitti. Bir hafta sonra yur- da dönecek olan Dr. Keve bu ve- sile ile eşini ve Gocullarım da birkaç gün için İstanbula göndermiş. T» Fakültesi (o profesörlerinden Dr. Nusret Karasu, oğlu Tanju Kara- sunun kullandığı otomobilleriyle, Al- manyaya gitmek üzere, yola çıkmışlar. TÜLİDEN HABERLER Festival — Nasrettin Hoca festivali geçen hafta Akşehirde kutlandı. Dünyaca ünlü türk düşünürünü anmak için, onun bıraktığı hatıralara uy- gun tören ve mizansen yapıldı. Bu arada, Hocanın meşhur maya dene- mesi, Hocanın kılığına bürünmüş bir akşehirli tarafından tekrarlandı. Akşehirli göle maya mi ukalalık yapan davetlilere şu ünlü sözle cevap verdi: "Ya tutarsa! Fakat mahdum bey Gerede civarında ufak bir kaza yapınca, Dr. kendisini, Karasu, ceza olarak Ankara'ya ge- ri yollamış ve kendisi trenle Alman- yaya gitmiş. Dr. Karasunun oğlu, Ü- niversitede öğrencidir. lek Güz, bu yaz İstanbula gitmi- yecekmiş. Kocası tatil yapamayın- ca kendisi de burada kalmağa karar vermiş. Günlerinin çoğunu Golf Ku- lübün havuzunda geçirmekte olan Ba- yan Güz, oğlunu da stadyumdaki tenis kortlarına gönderiyor. Bayan Milâr, yakın olan doğumu i- çin İstanbula gitmekten, vazgeç- miş, Ankarada kalıyor. Annesi ise, küçük Milârı karşılamak ve bir süre kalmak üzere, Ankaraya geliyor. Vaktiyle AKİS'in sayfalarına hayli göznuru dökmüş olan ve şimdi ki- tapçılık yapmakta bulunan, Aydın Ki- tabevi ve Kitaplar Âlemi dergisi sa- hibi, arkadaşımız Aydın Sami Güney- çal nihayet geçen Pazar günü nişan- landı. Dostları, "Bizim Sami durdu, durdu, turnayı gözünden vurdu" diyor- lar. Biz de ayni şeyleri, güzel ve za- rif nişanlısı Atıfet Dinçer için düşü- nüyoruz. AKİS/27