2 Ekim 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

2 Ekim 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

Tİ Y A Ankara Perdeler açılıyor Bu hafta, AKİS'in baskıya verile- ceği gün, Devlet Tiyatrosu yeni mevsime gitmiş ve perdelerini açmı- ya başlamış olacaktır. Perdelerini, diyoruz, çünkü Dev- let Tiyatrosu geçen mevsim sonu ga lışmıya başlıyan Altındağ Tiyatrosu ile, şimdi başkentte altı sahnede bir- den temsiller vermektedir. Bu attı sahneden 1 Ekim akşamı perdesini ilk açan Büyük Tiyatro olacaktır, Si- kimin birinci günü Perşembeye, ya- ni bir Opera gecesine rastladığı için de Büyük Tiyatroda mevsimin ilk temsilini vermek, bu sefer Opera bö- lümüne düşmüştür. Sahneye konulan oyun ise, yıllarca evvel orepertuvara girmiş ve şimdi yeniden sahneye ko- nulmuş olan, Rossini'nin ünlü "Se- vil Berberi" dir. Yeni "Sevil Berberi" nin özelli- ği, Ertuğrul İlginin yeni sahne düze- ni, Turgut Zaimin yeni dekorları, Hâ le Erenin yeni kostümleri ve yeni bir rol dağıtımı ile oynanmasıdır. Bun- dan başka ye Tiyatrosu "Sevil- Berberi" ni yönetmek üzere tanın - mış yugoslav cilerin şefi Boris Pa- pandopuloyu Ankaraya davet etmiş- tir. Misafir şef, müzik tahsilini Zag- reb ve Viyanada yapmış, birçok ya- bancı memleketlerde semfonik kon- serler ve operalar yönetmiş değerli bir sanatçıdır ve şimdi Zegreb Ope- rasının Sanat İşleri Müdürlüğünü yapmaktadır. "Sevil Berberi" temsillerinde, bir yabancı solisti dinlemek fırsatım da bulacağız. Bu yabancı solist, İtalya- masını kazanarak sahne ha tılmış olan misafir sanatçı, aynı Za- manda iyi bir heykeltraştır ve riste büyük bir atölyesi vardır. Da- ha önce İngiltere, Gi mi Hollanda. Polonya; Fransa ve Almanyada tem siller vermiş, başta Scala olmak üze- re İtalyanın en önemli opera sah- nelerinde söylemiştir. Yeni "Sevil Berberi" nin rol da. gıtımı şu şekilde yapılmışlar : Pigaro'yu Özcan Sevsen ile Pik- 30 TR O ret Kutnak; Rosina'yı Ferhan Onat ile Suna Korad; Almaviva'yı (o Do- gan Onat ile Cemil Sökmen, Nevzat Çıdamlı, Umur Pars ve Umberto Gril li, Don Basilio'yu Hilmi Girginkoç ile Mustafa Itku; Don Bartolo'yu Al- tan Günbay ile Nuri Türkan; Berta' yı Necdet Biber ile Hikmet o Sesar; Fiorello'yu Nevzat Karatekin ile Ali Köpük; Subay'ı da Muzaffer oGür- güneş ile Erdoğan Kökçam, müna- vebeyle oynıyacaklardır. u rol dağıtımı, yabancı şef ve oi. yeni reji, dekor ve kostüm- lerle verilecek "Sevil Berberi"" tem- alllertoin, mevsim başında. (o Opera bölümünün en ilgi çekici oyunların, dan biri olacağı tahmin edilmekte- dir Gece' nin de büyük bir ilgi uyandır ması beklenilmektedir. Tiytaro Bölümündeki diğer tem- siller şu şekilde sıralanmıştır : 3 Ekim akşamı. Üçüncü Tiyatro- da, İstanbul Şehir Tiyatrosundan mi- safir rejisör Nüvit Özdoğrunun sah- neye koyduğu, irlandalı yazar Sean O'Casey'nin "Dünyanın Düzeni" adlı oyunu; 4 Ekim akşamı. Küçük Tiyatroda, Oktay Rifatın - geçen mevsim sonu Bursa Tiyatrosunda başlamış olan - "Çil Horoz" u; 5 Ekim akşamı, gene Büyük .Ti- yatroda ,, geçen mevsim gördüğü ge- niş ilgiyi bu mevsim de devam etti- receğinde şüphe olmıyan - "Öp Beni Kate" müzikali: 6 Ekim akşamı, Yeni Sahnede, Yıldırım Keskinin ikinci telif oyunu olan "Soruşturma"; Erdinç Dinçer Sessiz tiyatronun Tiyatro Bölümünde Devlet Tiyatrosunda, Tiyatro (OBö- ümünün perdesi, gene (Büyük Tiyatroda, 2 Ekim akşamı verilecek "On İkinci Gece" temsiliyle açıla- caktır. Bilindiği gibi Shakespeare'in bu ünlü komedisi geçen mevsim sonu hazırlanmış ve prömiyeri, 2 Haziran- da Paristi, Milletler Tiyatrosunda verilmişti. Cüneyt Gökçerin yeni re- jisi, Turgut Zaimin dekorları ve yeni bir rol dağıtımıyla - Ankarada dör- düncü defa . oynanacak "On İkinci ilk sanatkârı 7 Ekim günü saat 18 de, Oda Ti- yatrosunda, Salah Birselin Jean Ge- net'den çevirdiği "Hizmetçiler"; Nihayet 8 Ekim akşamı, genişle- tilmiş salonu, yenileştirilmiş osahne- siyle yepyeni bir yüz kazanmış olan Altındağ Tiyatrosunda, ünlü italyan halk komedi yazarı Carlo Goldoni'- nin, Mahir Canova sah- neye konulan "Yabanlar' Ya Bale bölümü?... Devlet Tiyatrosunun Bale o bölümü, son yıllarda, dikkate değer bir gelişme göstermiştir. Bu (o gelişmenin AKİS, 2 Ekim 1964