2 Ekim 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

2 Ekim 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

AKİS HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI TTA Millet İskoçya, duşu İskoçya duşu suyun bir çok sıcak, bir çok soğuk aktığı duştur. Bu, sinirlere sağlamlık verir. Türkiye Kıbrıs konusunda uzun bir süredir böyle bir İskoçya duşunun altında tu- tulmaktadır. Hadiselerde bir gevşeme olmaktadır, tatlı bir hava esmekte ve herkes rahat nefes almaktadır. Ar kadan Papaz hemen yeni bir mesele çıkartıp tekrar yürekleri ağıza getir- mektedir. Koca dünyanın bir Papaz elinde oyuncak olmasının hazin tara- fi yok değildir. Ama ne yaparsınız ki içinde yaşadığımız (o devir budur ve türk milleti olarak bu devrin icapları na ayak uydurmak, bunun gereğini yapmak mecburiyeti vardır. Dev A- merikanın bir başka sakallı, (o Fidel Castro karşısında ihtilâçlar geçirme- si devrimizin bir diğer tipik örneği- dir. Minik Arnavutluk da Sovyetler Birliğine gece gündüz ağız dolusu kü- türü hiç fütursuz etmektedir. Makariosun Kıbrıs'a yeni. ve va- him bir krize sebebiyet (o verdiği şu günlerde milletin Sabrının sonuna ge- linmiş olduğunu, buna rağmen, hem memleketin idarecileri, hem de ya- anlamalıdırlar. o Kütlelere mantığın icaplarını her zaman kabul ettirtmek imkânı yoktur. Kaldı ki bu yeni krizde mantık da, gerekli kesin adimin atılmasını şart koşmaktadır. Değiştirme Birliği meselesinde dünya, temayülünü belli etmiştir. Şimdi Obu buhranın barış zarar görmeden halli, şüphesiz Türkiyenin samimi arzusudur. Ama bardak, artık bir tek damlayı almayacak haldedir ve çok patlama böyle durumlarda vu- ku bulmuştur. Kıbrıs Ankaranın havası (Kapaktaki o arabulucu) Haftanın başında Salı günü. oBaş- bakan İsmet İnönü ile Genel Kur- may Başkanı Orgeneral Cevdet oSu- 6 Yıl: 11 2 Ekim 1964, Sayı 537 Cilt: XXXI OLUP BİTENLER Başbakan İnönü Orgeneral Sunay ile Müdavele-i efkâr nay, Başbakanın oOmakamında bir araya geldiler ve uzun uzun Kıbrıs Değiştirme Birliği meselesini (o konuş tular. Zira o gün Kıbrıstan gelen ha- berler, soğuk duş tesiri yapmıştı. Lefkoşede yapılan görüşmelerde Makariosun o zikzaklarının o yaraşıra, Türkiyenin karşıkarşıya kaldığı asıl güçlük, Barış Gücü Komutanının da U"Thant'ın Girne-Lefkoşe yolunun sivil trafiğe açılması kararını ters şe- kilde tefsir etmiş olmasıdır, Thimay- ya gerçi tamamen rum görüşünü be- nimsemiş, değildir ama, onun Türki- yenin şartlarını savunduğu da rahat- ça söylenemez. Thimayya, U'Thant'ın kendisine gönderdiği mesajda, yolun sivil trafiğe açılması ile ilgili olarak, AKİS, 2 Ekim 1964