23 Ekim 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

23 Ekim 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

YURTTA OLUP BİTENLER dikmiştir. Girenler arasında en büyük sürpriz, İhsan Kabadayıdır. CHP Mec lis Grupunun maskotu Kabadayı, Ku rultayın son günü bir dakikasını bile boş geçirmemiş, her önüne gelen de- legenin elinden tutarak, listede kendi isminin yanına Zorla bir çarpı işareti koydurtmuş, hattâ bazan da kendisi koymuştur. o Tarım Balkanı Turhan Şahin, Zihni Betil, Adalet Bakanı Se- dat Çumralı, Cemal Reşit Eyüboğlu, eski Milli Eğitim Bakanlarından Hil- mi İncesulu, Asım Eren Şefik İnan ve Şevket Asbuzoğlu Parti Meclisinin di- ger yeni üyeleridir. Bunların bir kısmı “sürpriz isim"dir. kün olamadı. Satır Erimi aradığı za- man yerinde kk Erim Satıra telefon ettiği zaman cevap, enüz Partiye gelmediler" eN Niha- yet Parti Meclisi toplantısından bir- kaç dakika önce iki politikacı karşı karşıya gelebildiler. Genel Merkezin orta katındaki Genel Sekreterlik oda- sında kısa bir süre görüştükten son- ra, her ikisi de neşeli bir şekilde. Parti Meclisinin toplanacağı üçüncü kata çıkan dar merdivenleri tırman- dılar. Genel Başkan İsmet İnönü toplan tıyı açtığında saatler tam 11.05'i gös- teriyordu. Yoklama yapılırken İnönü, Yeni C.H.P. Meclisi ilk toplantısında "Besmeleyle Ufukta seçim Haftanın başlarında Salı sabahı ilik toplantısını yapan Parti Meclisin- de Kemal Satır yeniden Genel Sekre- ter seçildi. Haber, pek çok kimse için sürpriz teşkil etmedi. Bir gece önce Kemal Satırın Baş- bakanlıktaki makamında Ferit Melen ve Nüvit Yetkin toplanmışlar ve Satı- rın her iki koltuğu -Genel Sekreter- lik ve Başbakan Yardımcılığı koltuk- lan- muhafaza etmesi gerektiğini gö- rüşmüşlerdi. Alınan, karar, sabahle- yin Nihat Erime de bildirilmek isten- di ama, bir sürü terslik yüzünden E- rimle temas kurmak bir türlü müm- 16 başladık işe" her isim okunuşta soruyordu: "Ci- hat Baban nerede?", e ,göre- medim?", "Nedim Tekin kim Yoklama sonunda sadece vi kişi- nin eksik olduğu anlaşıldı. İnönü eli- ni masaya vurarak toplantıyı açtı: " arti Meclisi -beklemez! Top. lantı Ba mn Salonda bulunan gazetecilerin dı- şarı çıkmasından sonra derhal Genel Sekreter seçimine geçildi. Parti Mü- şaviri Fazıl Nalbantoğlu, üzerine so- guk damga basılmış oy pusulalarını ü- yelere dağıtırken, pek çok üyenin zih- ninde aynı istifham çöreklenmişti: Acaba Genel Sekreter kim ola- cak?" Bir üyenin. "Paşam, adaylar kim- ler?" sorusu üzerine İnönünün verdi- gi cevap, daha oylamaya geçilmeden, seçim sonucunu belli edecek nitelikte oldu: "— Aday göstermeye Arkadaşların sağduyusuna vardır.." Oylamadan sonra tasnifi obizzat İsmet İnönü yaptı. Eline aldığı her pusulanın ait olduğu ismi işaretliyor, sonra üzerine, "okunmuştur" anlamı- na gelen kocaman bir çarpı işareti ko yuyordu. o Tasnif sonucu Satırın 34, Öztrakın 2 oy aldığı ve 6 oyun ise boş çıktığı görüldü. Daha sonra Merkez İdare Kurulu seçimlerine geçildi ve yapılan bu ikin ci oylamada 1l kişilik Merkez İdare Kuruluna Ferda Güley, Fehmi Alp arslan. Süreyya Koç, Şefik İnan Sır- rı Atalay, Zarife Koçak, Suphi Bay- kam. Cihat Baban, Şevket Asbuzoğlu ve Turhan Feyzioğlu getirildiler. lüzum yok. itimadım Feyzioğlu (oşimdi Londradadır ve gitmeden önce arkadaşlarına Merkez İdare Kurulunda görev almak isteme diğini söylemiştir. Feyzioğlu kara- rını değiştirmediği (takdirde yerine birinci yedek olan Zihni Betil alına- caktır. Satır ve iki yardımcısı önümüzde- lardır. Muhtemelen CHP'yi seçimlere kadar götürecek olan bu ekip, en a- zından genel seçimlerin bütün mesu- liyetini omuzlarına almış bulunmak tadır istanbul Minik bir zam! Geride bıraktığımız hafta içinde İstan bullular, evlerine getirilen (o elekt- rik faturalarındaki toplam hanesinin bir önceki aya göre küçük, fakat ra- hatsız edici bir değişiklik (o arzettiğini gördüler. Bilindiği gibi evlerde, bir ön- ceki fatura ile bir sonraki fatura ara- sında, harcanan kilovatsaat (o elektrik tutarı bakımından herhangi bir deği- şiklik olması pek mümkün değildir. Mümkün olsa bile. bu, harcayanlar ta- rafından bilinir ve itiraza mahal kal- Faturalardaki bu küçük fark, İE TT idaresinin, halka duyurmadan ki. lovatsaata yaptığı yeni 1 kuruşluk zam dan doğmaktadır. Halk, yeni zammın farkına varır varmaz derhal (o tepki gösterdi, o hoşnutsuzluğunu (o belirtti. AKİS, 23 EKİM 1964