23 Ekim 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

23 Ekim 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

SOSYAL HAYAT Moda Örgünün zaferi Uzun yılardan beri kadının âdeta can kurtaranı haline gelen "sveter -etek" modası bu yıl yenyeni bir çeh- re ile ortaya çıkmış ve örgü takımlar, "sveter-etek-çorap" üçlüsü kadın gar- dropunun yalnızca gündelik kıyafeti- ni değil, aynı zamanda en sık kıya- fetinin temelini de teşkil etmeye başla mıştır. Örgü takımlar, değişen çehreleriyle, gerçekten çok ilginç zetmektedirler. bir yılı örgü içinde, şık olarak geçir- mek mümkündür Bu ise ev bütçesine büyük bir hafiflik getirecek, okadına az para sarfederek çekici, şık ve güzel olma imkânını verecektir. 1964-65 yı- " olarak vasıflandıran dan söz etmektedirler. Giyimli örgü elbiseler ve örgü ta- kımlar ince yünlerden, dantel işi o- larak yapılmıştır. Renk siyah veya be- yazdır. Vücudu iyice saran incecik de- likli, uzun. siyah bir sveter, siyah düz bir etek üzerine giyildiği takdirde, bu yıl rahatça dansa gidebilecek hem de bütün gözleri üzerine çekecektir. Gi- ne ince siyah yünden yapılmış, önü Beyaz örgü modası Ucuza gelen şıklık AKİS, 23 EKİM 1964 düğmeli bir dantel işi ceket, kendisine eş yün siyah çoraplarla, bir gençkiz i- çin en çekici bir kıyafet olacak ve bu ceket, giyimli bir beyaz gömlekle be- raber kullanılacaktır. Bu siyah çorap-sveter takımının dantel işi çok geniş deliklidir, bluzu ve bacakları göstermektedir. kadın, aynı örgüden siyah, gece elbisesi giyecek, bu elbiseyi iste- diği renk kombinezonla cazip hale ge- tirebilecektir. Yalnız, bu tip delikli el bise ve sveterlerin o hiçbir dekolteleri yoktur. Ayrıca, bunların kolları, yaka- ları iyice kapalı olup, içinden giyile- cek olan kombinezonları da, özel ola- rak, kapalı yapılmıştır. (o Siyah mat yün içine giyilen siyah, parlak kom- binezon bunların en çok tutunan şek- lidir. Bu mevsim, örgülerin bir şıklık for mülü de "beyaz t beyaz'dır. Meselâ ince, beyaz, yün dantel bir uzun kollu elbisenin içinden beyaz kombinezon giyilmekte veya çok şık bir dantel be- yaz sveter, gine beyaz bir yün etek ve beyaz bir bluzla beraber kullanıl- maktadır. Beyaz, sadece giyimli kıya- fetlerde değil, spor kıyafetlerde de çok modadır. İnce yollu bir yarı-spor beyaz yün elbisenin kanalı, dönük bir yakası vardır. Örgü elbiseler bu yıl, vücuda yakın ve yumuşak şekilde bi- çilmiştir. Çoğu kemersiz olup, — beli tabii gi sıkmadan göstermekte- ir. Bazı spor elbiselerin bellerindeki şık kemerler de dikkati çekmektedir. Sveterler bu yıl hem eteğin içine giyilecek, hem de eteğin üzerine dü- şürülecektir. Fakat eteğin üzerine düşürülen por sveterler bile eskiden olduğu gibi, fazla bol ve erkekvâri ol- mayıp, vücudu sancıdır, vücuda ya- kındır, kadınsıdır. Sveter-çorap takımları Yılın modası, özellikle çok gençlerde, sveter-çorap takımlarının en deği- şik bir şekilde kullammlıması ile meyda- na çıkmıştır. Giyimli siyah sveterler- le uzun siyah çoraplardan başka, vü- cudu saran spor sveterlerle diz boyun- da biten eş örgü çoraplar çok tutun- muştur. Meselâ, lâstik örgü bir spor sveter, kollara eş örgüden çoraplarla beraber giyilmiştir. şık, spor bir ekose sveterin ise dizde biten ekose eş çorapları vardır. Bu yeni takımlar için çok az topuklu, kadınsı, spor papuçlar da ortaya atıl- mış ve kıyafetin tamamlayıcısı olarak büyük rağbet görmüştür. Vücuda oldukça yakın olan spor sveterler de uygun iğneler ve bazen kemerlerle çok şık ve değişik bir şe- kilde kullanılmaktadır. Bunlardan çoğu eş bere şapkalarla beraber giyilmek- te ve bu şekilde şık bir sokak kıyafeti de olmaktadır. Kolsuz sveterler, bir