23 Ekim 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

23 Ekim 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

Tüli'den Geçen haftanın, başında Salı günü, Ankara Bahçelievlerdeki (Akalın pasta salonunun önünden geçenler, yu- karıdan aşağı bütün binayı okaplıyan iki büyük bayrağı yanyana gördüler: Biri Türk bayrağı, diğeri altı (oklu CHP bayrağı. Sabahın erkan saatle- rinden itibaren Ankaranın muhtelif semtlerinden gelen otobüs, dolmuş, tak si ve özel vasıtalar, CHP 'li hanımları buraya taşıdılar, CHP. Kadın Kolla- rı H. Kurultayı böylece bu salonda akşama kadar devam etti. Beklenen 245 delegeden 225 'i gelmişti. Ortadaki sıralar illere göre ayrılmıştı. Delege- ler, kendilerine ayrılmış olan sıralara oturmuşlardı. Önden üçüncü ve dördün cü sıralar, kapıdan girenlerin hemen nazarı dikkatini çekiyordu: Bursa de. legeleri, özel olarak dokuttukları, altı- oklarla süslü, pembe, bir örnek bluz- lar giymişlerdi.. Ayrıca, aynı desende hazırlatılmış mendiller, şube yararına satılıyordu. Kurultayı birçok Bakan ve mil- letvekili de ilgiyle (o izliyordu. o Başta; gri elbisesi ile. pek şık ve itinalı o Ali İhsan Göğüş, olmak üzere, Adalet Ba- kanı Dr. Kemal Demir, Sanayi Baka- nı Muammer Erten. Başbakan dımcısı Dr. Kemal Satır, Hıfzı Oğuz alkışlandı. Turhan Feyzioğlu, İçişleri Bakanı Or- han Öztrak, Cahit Zamangil, Maliye Bakanı Ferit Melen, Milli Eğitim Ba- tanı Dr. İbrahim Öktem, toplantıyı u- zun zaman ilgiyle izlediler, hattâ ha- mları, epeyce etraflı konuşmalar yap- tılar. Bir ara, Kurultayın yaş ortalama- sının 30 olduğu söylendi. Eh, bir kadın kurultayı için bu kadarcık bir yanlış haber de kusur o sayılmaz herhalde! Merkez Yönetim Kurulu üyeleri yan tarafta hazırlanmış bir masanın ba- şında oturuyorlardı. Başta avukat Me- lâhat Akan, yanında siyah - beyaz emp- rime kolsuz elbisesi ve aynı kumaştan astarlı kırmızı oceketiyle Doçent Dr. Nermin Abadan - Bayan Abadan, mu- tadı hilâfına gayet kısa, fakat tatmin- 24 kâr bir konuşma yaptı. Muzaffer An- tebelli, Nimet Burak, Jale Candan, Firuze Cimili, Neriman Elgin, eski Mersin Valisi Tevfik Gürün eşi Mu- kaddes Gür ve diğer üyeler... Sıraların en önünde de Ankara Merkez dele- geleri . oturmuşlardı: Nilüfer Berkem, saçlarının rengini bu yıl değiştirmiş olan Türkân Azizoğlu, Aliye Beyazıt, Saadet Üçok, Feriha Öztürk, Jale Kok- sal ve diğer delegeler. Kurultay saat 09,00 'da başlıya. cakken, Adana delegelerinin gecikmesi Melâhat yüzünden tam saat 10,0 da, Zarife Koçak Elinin hamuruyla erkeklerden önde Akanın açış konuşmasıyla (o başladı. Kongre Başkanlığına İstanbul delege- lerinden Hasene Ilgaz, İkinci Başkan- lığa da Balıkesir Kadın Kolu Başkanı Yurdusev Arığ seçildi. Bayan (Arığ, yaptığı konuşmada, "hayatında hiç nazlanmadığı için İkinci (o Başkanlığı kabul ettiğini" söyledi ve çok o çok alkışlandı! Atatürk için, Zübeyde Hanım için ve geçen gün vefat eden Cemil i Barlas için saygı dıruşları yapıldıktan - — haberler sonra, çalışmalara geçildi. Gaziantep delegesi Muazzez Sarı, bütün gayretle- rin Batıya teksif edilerek (o Doğunun ihmâl edildiğini ileri süren çetin bir konuşma yaptı. Günün alkış rekoru, Evliyaoğludan sonra. Zarife Koçaktaydı. Bu, hakika- ten ismi gibi zarif ve nezaketi ile meş hur partili hanım gayet özlü ve ten- kitleri - haksız olanlarım bile . mü- samaha ile karşılıyan güzel bir (o ko- nuşma yaptı. Bu arada Partinin maskotu haline gelmiş olan Ankaralı Gül Hanım yerli yersiz alkışlıyor, ortaya veciz (o lâflar atıyor ve herkes tarafından hoş görü- lüyordu. Kurultay, akşamın geç saatlerinde tatil edildi ve bütün delegeler, Genel Merkez Kadın Kollan tarafından, er- tesi gün öğle yemeği için, Mithatpaşa caddesinde yeni açılmış olan bir lo- kantaya davet olundular. a Ankara sahnelerinde seyre- deceğimiz bale için Türkiyeye gel- miş olan Daime Ninette de Valois şere- fine, Milli Eğitim Bakanı Dr. İbrahim Öktem tarafından, geçirdiğimiz hafta Perşembe akşamı, Büyük Tiyatronun altında bir kokteyl verildi. Kokteylde Devlet Tiyatrosu mensuplarından pek çoğu vardı. İngiliz Büyük Elçisi Ode gelmişti. Bayan Öktem, bej, lâse dan- tel elbisesiyle sade ve hatırşinastı. Er- tuğrul İlgin'e gelince... Gözlüğü devam lı olarak takmağa başlamasına orağ- men İlgin, gençlik havasını bir türlü kaybetmiyor. Kokteylde Cüneyt Gökçer ile, sade hir tayyör giymiş olan Ayten Kaçmaz da vardı. Siyah, açık yakalı, boncuklu. kolları şifon elbisesiyle Sevda Aydan galiba gecenin en itinalı misafiri idi. Mükerrem Berk yalnız gelmişti. Belkıs Aran, Özcan Sevgem ve balerinlerin bir çoğunu kokteylde görmek mümkün dü. Birleşmiş Milletlerin memuru olarak merikada o çalışmakta olan Or- han Barım, Uzak Doğuya yapacağı se- yahatten önce Türkiyeye uğramış. Bir- kaç gündür Ankarada. Eşi Simin Ba- rını ise, çocuğu ile beraber Amerikada almış. AKİS, 23 EKİM 1964