23 Ekim 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

23 Ekim 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

günlerin getirdiği Yurttan Akisler Spor — Tokyo Olimpiyatları 10 Ekim günü açıldı. Türkiyenin çeşitli spor dallarında elemanlarla katıldığı bu Olimpiyatlarda en büyük ümidi güreşçilerdi Fakat ne yazık Od, türk güreşinin altın çağı, Yaşar Doğu, Ga- zanfer Bilge ve Celâl Atiklerle kapanmış bulunmakta- dır. Bugün Rusya, Japonya, İsveç, İran ve hattâ Alman- ya dahi türk antrenörlerin gayretleriyle bu sporu, Mal gölgede bırakacak şekilde öğrenmişlerdir. Yaşar Doğu- lardan bu yana geçen yollar rakiplerimiz lehine işlemiş, güreşçilerimiz özellikle Tokyoda yapılan olimpiyatlarda alman inanılmayacak kadar düşük dereceleri âdeta bir bayram sevinci içinde karşılamışlardır. Kamozowa Olimpiyat salonunda üç minderde birden il güreşlerde, serbest güreş takımımızdan şampiyon alan tek güreşçi, 87 kiloda İsmail Ogandır. Diğer milerlerke aldığımız gümüş ve bronz madalyalar ancak durumu kurtarabilmiş, türk serbest güreş takımı gayrires mi tasnifte birinci olmuştur. Serbest stilde kazanılan bu tatmin edici olmaktan uzak birinciliğin yarasıra asıl fiyaskoyu, greko-romen stilde üstüste uğranılan başarısızlıklar (o teşkil etmiştir. Bu stilde ilk günden itibaren üstüste uğranılan başarı- sızlıklar sonucu otakım tasnifinde oTürkiye, ancak 10. sırada yer alabilmiştir. Greko - romende tek şampiyonu- muz Kâzım ir. Birkaç ylldanberi devam etmekte olan bu zincirleme Tokyo Olimpiyatlarında türk ekibi Şen gittik yaslı geldik AKİS, 23 EKİM 1964