18 Aralık 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

18 Aralık 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

Söz alan diğer Parti Meclisi üyele- rinin konuşmaları ise daha çok parti içi meselelerle ilgili oldu. Bu arada ü- yeler, her fırsatta, Kabinede kendi- lerine görev teklif edilen Aksal ve ö- zellikle Feyzioğlunun bu teklifleri red- dedişlerini hoş karşılamadıklarını be- yaln Rahatsız oluşu ve kendisine yulan saygı sebebiyle (oAksala yö- m şimşekler bir yakınma havası içinde oluyor, ama red sebebi meçhul kaldığından, Feyzioğlu, bombardıma- nın başlıca hedefini teşkil ediyordu. Dalgalanma ve durulma Pazar günkü toplantıda bütün bu ten kitleri cevaplandıracağı sanılan Fey zioğlu, salonda bulunan hemen herke- si hayretler içinde bırakan bir konuş- ma yaptı. Feyzioğlu, sanki bir gün ön- ce bütün söylenenler kendisine ait de- ğilmiş de bir başkasından bahsedili- yormuş gibi, Kabine veya Başbakan Yardımcılığı gibi konulara hiç. değin- medi. Büyük bir rahatlık içinde, doğ- rusu hayli güzel hazırlanmış olan (ko- nuşmasını tamamen parti çalışmaları ve reformlar ile seçim hazırlıkları ü- zerine bina etti, Feyzioğlunun konuşmasından sonra görüşmeler bambaşka bir yöne kaydı. Kabinede revizyon meselesi bir yana itildi. Söz alan Parti Meclisi üyeleri seçim hazırlıklarından, gerçekleştiril- mesi gereken reformlardan bahsetme- ye koyuldular. Bu hava, CHP içindeki dalgalanmaların son bulması yolunda atılmış olan ilk adımı teşkil etti. Haf tanın başlarında Salı günü bir konuş- ma yaparak tenkitleri ocevaplandıran İsmet İnönü ise havayı yatıştırdı. İnönü sözlerine, içeride konuşulanla rın dışarıya, hem de tamamen yanlış olarak sızmış olmasından şikâyet ede- rek basladi ve: — Arkadaşların tenkitlerinden fay dalanacağımdan emin olabilirsiniz" dedi. Kabine; meselesine temas ederek. Aksal ve Feyzioğlunun, parti bünyesi içinde yapacakları çalışmalarla daha faydalı olacaklarına kendisini inandır mış olduklarım söyledi. Mali konulara geniş yer veren Başbakan: — Benim için asıl. önemli olan, ik- tisadi meselelerdir. Eğer mali imkan- lar sağlanacak olursa, yapılamıyacak, başarılamıyacak hiçbir şey yoktur. Ak- si halde elimiz kolumuz bağlı kalıyo- ruz" dedi. İnönünün konuşmasından, sonra YURTTA OLUP BİTENLER Parti Meclisindeki hava, meselelerin, müspet veya menfi, halledilmiş olduğu şeklindeydi. Üyeler, Kabinenin teşki- linden çok, yaklaşan seçimlerde uygu- lanacak propagandadan, politikadan söz ediyorlardı. Şimdilik, CHP açısından henüz bir çözüm yoluna bağlanmamış tek prob- lem Grupun infialidir ki bu da, her şey den önce Pazartesi günkü Müşterek Grup toplantısında Başbakan yar- dımcısı Kemal Satırın milletvekili ve senatörlerin karşısında (yapacağı sa- vunmaya bağlıdır. A.P. İpler kimin elinde? Haftanın başında pazartesi gecesi Ana- karada, Konya asfaltı tarafında, Yeşiltepedeki dev apartman blokların dan üçüncüsünün önünde park etmiş otomobil miktarı, mütadın çok üze- rindeydi. Bu blokta, AP Genel Sekre- teri Orhan Suersana ait 15 numaralı daire ise istiap hacminin çok üzerinde bir kalabalık tarafından doldurulmuş- tu. Elli kişiye yaklaşan kalabalığın ara sanda, kaim ve düşük bıyıkları ve iri AKİS, 18 ARALIK 1964 A.P.'li yöneticiler toplantı halinde Kaynayan kazan