18 Aralık 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

18 Aralık 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

Tüli'den Geçen haftanınen büyük ve güzel toplantısı, cumartesi gecesi İran Büyük o Elçiliğinde, "Ordu Günü" -Azarabadegân Day- münasebetiyle verilen büyük parti oldu. Elçilik bina- sının büyük ve muhteşem salonlarını dolduran çok sayıda davetli ile evsahi- bi durumunda bulunan İran kara, de- niz, hava ataşelikleri mensupları, eşle- riyle birlikte, epeyce geç saatlere kadar saldılar, hazırlanan çok zengin büfede ağırlandılar. haberler Bay Madidi ile güzel eşi Bayan Madj- di; siyah dantel elbiseli Bayan Azer Heyat ve eşi Firuz Heyat, diğer müs- teşar Dr. Chilaty ile kızı Jale, evsahibi durumundaydılar. Mili Eğitim Bakanı İbrahim Ök- tem ve eşi, bir köşede Muammer Kıra- nerle tatlı sohbetlere dalmış olan An- kara Valisi Enver Kuray ve eşi, son za- manlarda biraz zayıflamış olan Dr. Fevzi Randa ve zarif eşi Suzan Renda, Dr İhsan Doğramacı ve eşi Avser Doğ . Belkis Yalımın sergisinde bir model teşhir ediliyor Sosyete orada! Gecede bulunanlar arasında, İran Büyük Elçisi Khosro Khosrovani ile İngiltereden aldığı tuvaleti kendisine pek yakışmış, nezaket ve tevazuu ile meşhur eşi Bayan Khosrovani, İran Ataşemiliteri (oGhalebigi ve pek zarif eşi; nefis türkçesi ve neşesiyle dikkati çeken Albay Sheriff ile bizzat dikip iş- lediği pek güzel elbisesiyle Bayan Nina Sheriff, Elçilik Müsteşarı Ardalan ve çok şık bir elbise giymiş olan esmer, mavi gözlü, genç eşi Pervin Ardalan, AKİS, 18 ARALIK 1964 Yardımcı ve Berin Kurt- ramacı, Dr. Mehmet eşi Kebuter yardımcı, bay ve Yalçın Kurtbay, Hava Kuv- vetleri Kurmay Başkanı Kor. Gen. Reşat Mater, emekli General İzzet Ak- salur ve yeşil dantel elbisesi kendisine pek yakışmış olan eşi Mehveş Aksalın misafirler arasındaydılar. General salur, Nuri Gücüyenerle tatlı tatlı ko- nuşuyordu. Ankara Trafik Müdürü Gültekin Kızılışık ve beyaz lame bir elbise giymiş olan eşi Sevil Kızılışık, müteahhit Re» şat Azizoğlu ve zarif eşi Türkân Aziz- oğlu, General Necmi Ayanoğlu ve kızı, Vedat Abut, Nurten Çevik, kırmızı me- rasim üniformaları ile göz alan kana- dan ye ingiliz subaylar, İsviçre Ataşesi ile genç türk eşi de gecenin dâvetlile- rindendiler. Geçen haftanın sonunda, cuma akşa- şam üzeri, Sanatsevenler Kulübü- nün salonları, C.H.P. Kadın Kolları Merkez Yönetim Kurulunun davetlileri ile doluydu. Toplantıda büyük gruplar halinde bulunan hanımlar, uzun ve tatlı sohbetlere daldılar. Bu arada, gay- ret isteyen birçok yararlı, olumlu faa- liyet için kararlar alıp, komiteler seçti- ler. Bir partili hanım, yaptığı konuş- mada, özette, kadınların toplum kal- kınmasında çok önemli bir rol oynıya- bileceğini söyledi ve Atatürklün kadına verdiği hakların 30. yıldönümü dola- yısıyla bizde ve dışardaki tatbikattan bahsetti. Bununla ilgili olarak, Ame- rikada kadınların siyasi ve sosyal yar- dım konusundaki çalışmalarını belirten bir film gösterildi. Ardından gösterilen, Türkiyeye ait renkli, turistik, güzel bir film ise çok beğenildi. Toplantıya gelenler geç saatlere ka- dar oturdular, çay içtiler ve araların- da, bu konularla ilgili görüşmeler yap- tılar. Çayda bulunanlar arasında, iki sıra inciden başka hiç bir süsü olmıyan, si- yah bir elbise giymiş ve kendisine pek yakışan bir türban takmış olan Mem- duha Satır gençliğiyle dikkati çekiyor- du. Gerçekten de, ikinci defa kayınval- de olmasına rağmen, Memduha Satır âdeta gündengüne daha da gençleşi- yor. Bu yaz aldığı kiloların henüz tama mim veremiyen Ayten Öztrak; saçları- nı tepesine toplayıp siyah kalın bir file içine almış olan pek sade ve hoş Feri- de Erten; beyaz şifon, Tülgrek, saten kurdelâlarla süslü şapkası ve arkası e- peyce açık, siyah elbisesiyle Hüdai O- ralın eşi; acı yeşil, bir-örnek yün dö- piyesiyle Jale Köksal ve Nermin Fikir- bilici; Zekiye Baban ve görümcesi Fi- 23