18 Aralık 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

18 Aralık 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

TÜLİDEN HABERLER ruze Cimilli; Zarife Koçak -Bayan Koçak uzaktan bile herkesin teker te- ker hatırını soruyordu-, Aliye Beyazıt, Avniye Kurutluoğlu ve ablası; açık renk, sade bir döpiyes giymiş olan Ne- zahat Göğüş, Ferda Güleyin eşi Jale Güley, Tarım Bakaranın eşi Münire Şa- hin, Lebit Yurdoğlunun eşi, Saadet Sü- mer, Nimet Burak, Neriman Elgin, Me- like Bali, Şevket Basit oHatiboğlunun eşi; Übeyde Elli, Mebrure Aksoley, Ka- rayolları Genel Müdürünün eşi Şemsi- nur Önalp, Belkis Altuğ ve Türkân Bağcıoğlu, çayda özellikle dikkati çe- kenler arasındaydılar. Geçtiğimiz hafta salı günü, Parlâ- mentoda yaptığı bir konuşmadan dönmekte olan Kasım Gülek, yıllardan beri elden bırakmadığı kendi rekorunu kırdı: Kavaklıdereden gelmekte olan troleybüse binen Gülek, evvelâ müte- bessim bir çehre ile yolcuları selâmla- dı, sonra arka sıralarda bulunan bilet- çinin yanına kadar giderek elini sıktı, daha sonra da şoförün yanına geldi ve direksiyon başındaki vatandaşın da e- lini sıkmayı ihmal etmedi! Geçtiğimiz hafta bazı evlerde de özel partiler verildi. Bu arada Orhan ve Alma Sertellerin davetinde (Feyyaz Berker ve eşi Alev Berker, Tekfenci Ne cati Akçağlılar ve eşi Can, Necdet E- geran ve eşi Sabriye Egeran, Mobil'in türk müdürü, Mr. Baumann, Kromer- ler. Aydın ve Yasemin Tanbay, Hayri ve Marianne Kalabalık, kocası henüz dönmediği için davetlere yalnız gelen Nilüfer Sağtür varlardı. Geçen hafta çarşamba akşamı Tuta ve Ferit Kromer de evlerinde bir akşam yemeği verdiler. Gecenin özel- liklerinden o birini de, fasulye - pilâv yenmesi teşkil etti. Geç vakitlere ka- dar süren partide danslar edildi, hikâ- yeler anlatıldı ve epeyce eğlenildi. Bu toplantı, Kromerlerin dostları Nur Kızılyel şerefine (o yapılmış. Eski sefire İstanbula dönene kadar, şerefi- ne verilen partilerin sonu gelmeyecek galiba! Davetlilerden Füsun Manyas annesinin rahatsızlık (haberini aldığı için acele İstanbula gitmişti. (Nilüfer Sağtür yalnızdı. Diğer misafirler ara- sında Cumhuriyetin Ankara mümes- sili Kemal Aydar ve eşi Sevim Aydar, Behzat Firuz, yeni Plânlamacı Cevdet 24 Akarun, Dr. Necdet Ozan, Yalçın ve Berin Kurtbay, Fahir ve Leylâ Çelik- baş, Ferit Kromerin kardeşi İsmet Gür ses, Hazım Dağlı, Babür Ardahan, Hayri ve Marianne Kalabalık varlardı. C.H.P. Kadın Kolunun faal üyelerin- den ve daha birçok derneğin gönül- lü ve faal üyesi Nimet Ardıç, ikibuçuk aylık Londra seyahatinden haftanın başındaki pazar günü döndü. Telefonu, kendisine hoşgeldin demek için ariyan arkadaşları yüzünden hergün meşgul. e Geçen hafta cumartesi gecesi, Kulüp Yaşar yine adamakıllı doluydu. Muzaffer İlkar, eşi ve yeşiller giymiş kızı ile beraber gelmişti. Vedat Sirmen ile eşi Barika Sirmen, dostları Kerim Berki, eşi Nermin Berki ve kızları Ley lâ ile gelmişlerdi. Barika Sirmenle Ke- rim Berkinin yaptıkları çarliston, ge- cenin büyük süksesi oldu. Vedat Sir- meni görenler, Fuat Sirmenin gençli- ğini hatırlıyorlar. Bir çokları da "Bü- yük Sirmen çok daha yakışıklıydı" di- yorlar. Her ikisinde de müşterek ta- PİLO- dali ii VE ği YALA LAL raf, biraz az mütevazı oluşları, galiba! Avukat Erdoğan Bigat ile eşi Erdem Bigat son zamanlarda geceleri iyice gez meye başladılar. Geçen hafta Sürey- yadaydılar, bu hafta da Kulüp Yaşar- da Erdem Bigat siyahlı kırmızılı emp- rime bir elbise giymişti. Sık sık dans ettiler. o A.P. Başkanının değişmesi, galiba bir çok kimseyi partinin tutumunun değişeceğine inandırmış. Zira bazı mü- tereddit kimseler bile partiye girmeye hazırlanıyorlarmış. Bu arada eski Ka- ra Kuvvetleri Komutan; emekli Gene- ral Muhittin Önürün ismi de söyleniyor. İstanbul üniversitesi profesörlerinden Abdülkadir Karahan geçen hafta içinde Ankaraya geldi. Kendisi Mev- lâna ihtifalinin kapanışında iki kon- ferans vermek üzere Konyaya gidiyor. İhtisasını bitiren Dr. Neriman Gemi- cioğlu, geçen hafta içinde, eşi şerefi- ne, evinde, doktor' arkadaşlarıyla eşle- rine büyük bir parti verdi. LA CLI 1 Saç dökülmesini önler. 2-Kepek ve kaşıntıyı yok eder, ! 3- Saçları kuvvetlendirir ve besler. 4-Genç hücrelerin fa- aliyetini artırarak dö- külen - saşların ye- ring yenisinin gülme Kiel iii A O YL (AKİB — Mig) AKİS, 18 ARALIK 1964