5 Mart 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 20

5 Mart 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 20

müzik de bütün gece devamlı surette çaldı. Evsahibesi Gönül Sümer kırmızı, dar, uzun eteğiyle beyaz volanlı blüzu, sırmalı cepkeni ve göğsündeki altınlar- la çok güzel bir ispanyol çigan kızı ol- muştu. Dr, Cazip Sümer ise, kendisini büsbütün heybetli gösteren kaptan- paşa kıyafetine rağmen, alabildiğine mütevazi ve mükrim bir evsahibi duru- mundaydı, O gece herkes ,büyük bir itina ile, kendisine değişik bir kıyafet seçmişti Hanımların birçoğunun üzerinde milli türk kıyafetleri telif bölgelerin muhtelif devirlere git <ıvafetleri idi. Erkeklerin birçoğu da, oaşlarında agellerle, arap şeyhleri ol- nuşlardı, Tıp Faktiltesinden Dr. Orhan Öger mükemmel bir İzmir efesiydi ve bütün gece yorulmak bilmedi. Eşi Se- miha Özger ise yaşmaklı bir eski İstan- vul hanımefendisi olmuştu. Dr. Cen- şiz Kevenk kara sakalı ve bıyığı ile a- gelli bir şeyh, amerikalı eşi ise basıma şalvarlı, fesli, boylu poslu bir köylü <ızıydı. Mühendis Oktar IMaksal Ko- çero, güzel gözlü tatlı aşi Dol! ise pem- ze şalvarı le süslü bir köylü kızıydı. Siyah bir Kafkas elbisesi ve kalpak zivmiş olan avukat Muzaffer Kıran ecenin büyük sü durumundaydı Bütün hanımlar, kendisinin kim oldu- gunu ssruyorlardı. Fakat gecenin er ginç dâvetlisi, şeytan kıyafetinderi Ay şe Kıranın onun kızı olduğu anlaşılm- ca, doğrusu bu daha fazla hayret u- yvandırdı. Ankara Trafik Müdürü Gültekin Kı yılışık, Bakırköyden hsnüz çıkmış bir deli: kıyafetindeydi. Eşi Sevil de iranlı bir dansöz kız olmuştu. İran kolonisin- den. Albay Şerif ve eşi Nina, gecenin en renki simalarındandılar. Gecede pek cox da yabancı vardı. Ayrıca, değisik kıyafetlerine rağmen. hemen tanımanlar arasında, Merkez Bankası Muhasebe Müdürü Tarık Ha- tusil ve eşi Nevres Hatusil, Ziraat Ban- Xası Merkez Müdürü Macit Artukmaç ? eşi, Ziraat Bankası Umum Müdürü Âkil Kitapçı ve esi, İstanbuldan misa- fir olarak gelmiş olan, Ağa Han kiys- fetindeki Mebrur Oral ve, eski Bor'- vajnn sahibzsi, japon sabahlıklı eşi Mütena Oral, Kâmuran Erkmenoğlu ve eşi bulunuyordu. Alman Konsolosu Triller, çinli Okıyafetinde dev gib! bir amerikalı jet yüzdaşısı ve daha birçok yabancı misafir de geceye katılanlar alasındaydı. * Yin geçen hafta Cumartesi gecesi, Türk - Alman Dostluk Cemiyetinin Kumrular sokakta, Galeri Milârın biraz AkiS,ö MARTV 1465 ilerisindeki binasında da bir balo ve- rildi. Sabaha kadar teyp çalınıp muh- telif eğlenceler yapılan, yerlerdeki minderlerde oturulan bu partide de enteresan kıyafetler göze çarpıyordu. Kıyafet müsabakasını kazanan Çift, maşlahlı bir gençkizla softa Kıyafetli eşi oldu. Yarışma epeyce oeğlenesii geçti, Jüri üyeleri arasında tanıdık $i- mâ olarak Süleyman Vaner ile Suat Beriker göze çarpıyordu. * Bitirdiğimiz hafta Cuma gicesi, Bul- var Palas salonlarında, Özel Yeni- şehir Kolejini Tanıtma, Koruma ve Geliştirme Derneğinin yemeği vardı Çok kalabalık olan gecede sihirli ke- manlar çok beğenildi ve alkışlandı. Bir ara, öğrencilerden Neslihan Eriş piya- no çaldı ve yine öğrencilerden Sevil 'Tagay ile Nimet Yüceyürek şarkılar söylediler. Sonra bir alaturka ses sa- natkârından türküler dinlendi. Arâın- dân piyangolar çekildi. Yemek, gece- yarısından sonra sona erdi. (Gecen hafta Cumartesi gecesi, Sanet- sevenler Kulübünde, Metin And ta vafından, “Gözbağcılığı” konulu bir konferans verildi. Konferansı süsle yen örnekler doğrusu pek ilginçti. -Ço gunlüğun kanısına göre, Metin And. birgün bütün işlerinden vaz geçse, mü kemmel bir Zati Sungur olabilecektir. Konuşmacı, dünyanın en namuslu insanlarının gözbağcıları olduğunu, 2i- ra seyircinin, aldatılacağını bile bile gösteriye katıldığım, halbuki bakkal, kasap ve politlkacıların aldatmıyacak- ları iddialarına reğmen kişileri aldat- LE TA İTİ GİRİT. i BAŞ, DİŞ, NEZLE İP aatelLık ide di PET ETEL TR? ALGO Alınız ) (AKİS: 60) İİ TÜLİDEN HABERLER tıklarını söyledi. Dinleyiciler arasında kendisine asistan olarak seçtiği Işık Yenersu, Nihat Akçan, Salim Şengil, Nezihe Meriç ve Ayhan Dürrüoğlu, Metin Andın sırlarını çözmeğe muvaf- fak olamadılar, Kulübün uzun zaman- dır görünmeyen Başkanı Munis Faik Ozansoy da o gece oradaydı. Herhalde bu konu kendisini çok ilgilendiriyor olmalı! * Bitirdiğimiz hafta Çarşamba ukşamü- zeri, bir romen ticaret heyeti şere- tine Romanya Büyük Elçiliğinde bir kokteyl verildi. Kokteylde Sovyet Bü- vük Elçisi Rijov, Bulgar: ve Yugoslav ülçi ve Ataşeleri, Dış Ticaret Dairesi Mensupları, Fahrettin Kerim Gökay, Seyfi Kurtbek, Mazlum Ataman, Hik- met Pirinççioğlu, Pertev Subaşı, Nu- rettin İmre, Celâl İmre, Behzat Firuz ve Ferit Kromer ile eşleri varlardı. * (Gesirdiğimiz hafta bir başka kıyafetli parti de Bahçelievlerde, Sağlık Bakanlığı yüksek mimarlarından Affan Lugalin evinde verildi. Lugallerin eski arkadaşları “Kalamışlı meşhur Selim Ağabeyin doğum günü şerefine düzen- lenen partide, bu kır saçlı koca dili- kanlıya mutantan bir sünnet düğünü yapıldı! -Evsahibes! Nino Lugal, pem- beler içinde, Saraylı Anne rolündeydi. Melih Sağtür mükemimel bir Krutçef olmuştu. En yakınları bilş kendisini tanıyamadılar. Pertev Subaşı durma” dan Bossonova yapan bir kont, Şule Uman esmer bir prensesti. Gecenin misafirleri arasında Op. Dr. Sermet Akgün ve eşi, yüksek mimar Recai Ak- çay ve eşi, Servet Sayarı ve eşi, Jerfi Fıratlı ve eşi Güner Fıratlı da varlardı * Haftanın başindaki Pazar günü Kı» rıkkalede yapılan C.HP; İlçs Ka“ dın Kolu kongresinde bulunmak Üzere Merkez Yönetim Kurulundan ve-İl Yö netim Kurulundan pek çok hanım; sa“ bah erkenden, Kırıkkaleye gittiler, Pek çok Kırıkkaleli hanım üyenin."bulun- duğu kongreye böylece. * Metkezden Muzaffer Antebelli, Neriman Elgin, Saadet Sümer, Şükran Söylemez; İlden ise Sand*t Üçok, Saadet Ottekin, Hatice Eren, Melâhat Vural, Nafle Kayıhan v3 Arife Develi katılmış ol- dular. Kafileye ayrica, İl temsiicisi o- larak da im Cüceoğlu le Nimet Ardıç katıldılar. Kongreyi omütsakip, Kırıkkale İlçe Başkanı avukat Cengiz- han Yorulmaz tarafından, Makine - Kimya Lokalinde büyük bir yemek ve- rildi, 21