5 Mart 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

5 Mart 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

Yu: 11 5 mart 1965 Sayı: 559 Cilt: XXXND Bölükbaşı - Oğuz - Millet 4 düşman kardeş Şu satırların Başkıntte okunmata olduğu sirada Türkiyenin şimd've kadar gördüğü en karışık hükümet 1s- tâs; için güven ovu muamelesi Meciis- te henüz başlamamış olacaklır, Saat 15'de toplanacak milletvekilleri karar- ların ancak 16 sularında açıklamış İM ME Güvensizlik oyu bir irpriz teşkil edecektir. Daha fazla 'h- klima dahilindeki şekil Ürgüplü Ka- binesinin çök büyük olmayan bir favk Is güven oyunu almasıdı”, Ondan sonra Koalisyon içindeki asıl öğlenceli geliş- meler. başlayacaktır. Osman Bölük'a- şının Program Görüşmüileri sirasında söylediği “Beni bu Koalisyondan 3lüni bila ayıramaz. Bon ölürsem ruhum on- Jarla beraber olacaktır” sözü bu saha- da büyük !etikbal vand etmektedir. Bo- tükbası hükümet etmekle İsp'rlizma- ciliği birbirine Tazia. Karıştirır görün- Alican - Türk: siyasetinin Bemttle'ları mektedir, Hükümetin görülmemiş bir şiklikta olmasının sebebi fikir ve pren sipsizliği değildir. Gerçi böyle bir Ka- binehin, “Seçim Kabinesi” olmayı da reddedip kendisine "İcraat Kabinsr” sıfatını vermesi şaşırtıcıdır, Ama hu- nun yanında asıl önemli taraf dört w- tağın ikişer ikişer birbirinin müştari- sinde gözü bulunmasıdır, Bölükbaşının bütün manevrasinın C.K.M.P. oylarını M.P''ye aktarmaktan ibaret bulundu- hiç bir CE.M.P'linin meçhulü u- ğildir. Buna mukabil C.K.M.P.'nin üc hedefi Bölükbasivı bertaraf etmexi'r Şimdii'k Bölükbaşı, kendisine vaptırılarak kullanılmaktadır bunlar eni sonda, Konlisvon-içinde da- hi tahammül edilmez olacaktır. Bas kentte bı mücad:leye “Kartal - Te- a2) Savaşı” adi verilmektedir. ği diişeapı kardeşler A.P, İle Y. r. Ekrem Alicanın Başbakan — yi A.P, içinde, ama kendi Demirel idaresinde eritmek plâni suya düşmüs- tür. Şimdi, hiç bir seçmenin, A.P. du- rürken Y.T.P.'ve oy vermesi için bir sebep bulunmamaktadır. O bakimdan Y.T.P'yi “Mİlli Bâğiyeler Kanünü” dahi kurtarması kclay olmaya- A.P, bu suni ve devskuşu xalı- siyasi teşekkülü, Koalisyonla yanına almak suretiyle iç etmenin W- gulünü bulmuştur. Ancak bu iç edil- me Y'T.P.'nin yüreklerinde aslan ya- tan millefvekillerinin s'yasi istikbal'ni kurtarmayacaktır. Zira A.P.'nın Kendi milletvekilleri -aday olabilip olama- bındaki nünde can vereceğinin hesabını de- rin derin yaparlarken tekneye bindirilmiş OY.T.P. killerinin kaderleri hiç sağlam görün- memekleğir. Bu, ilk günlerin balayı havası geçince sırıtacak bir gerçektir Zaten A.P'den başka pastilerin .- derlerinin kend! sorumsuz durumları- nı muhafaza için gösterdikleri dikkat istikbalin yatırımlarıvla ilgilidir. AKİS, ö MART 1965