18 Eylül 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

18 Eylül 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

YURTTA OLUP BİTENL. 1 a a AKİS dilmesi gereken iki güç vardır: Oy ve (o Türkiyede 27 Mayıs sonrasında süra'- Para!,. Paranın elde edilmesi için yer- Is uyanan kitleler, bu partinin karşı- li ve yabancı özel sektöre şirin görün- menin bütün tedbirleri gerek parti gö rüşlerine verilen şezil ve gereksp hü- kümet icraatında (oyapılanlarla alin- mıştır. Mehmet Turgutun yabancı ser- mâye için verdiği tavizler, Süleyman Demirelin yerli ve yabancı özel serma- yeyi desteklemek için yaptıkları apa- çık ortadadır. AP'liler, kendilerini İk- tidara götürecek diğer büyük güç ola- rak gördükleri “Oyu elde etmek Için de, varlıksız v, cahil vatandaş kitlele. rine her türlü vaadde bulunmak ve en asla gelmez tavizleri vermek yolunu tutmuşlardır, Din istismari Ve bunun yanında geniş bir yalan kampanyası. “oy için” girişilen calışmanın belke- müiğini teşkil etmektedir AP'nin bugüne kadarki ve şu andaki gayırti, fakir halk kit- lelerinin menfaatleri ile varlıklı azın- gın menfaatleri urasında bir o #yum sağlıyabilmekteri uzaktır, Aslında, “Tüccarlar Kifibü"” halin« gelmiş olan siyasi teşekkül, oyunu aldığı fakir «itlelere, onların uyanmaya başla. dıkları şu devrede câzip görünmek 20- rundadır, Bunun için de AP, soc“yal a- dalele, sosyal güvenliğe inanmış gö- rünmeyç uğraşmaktadır, Sloganları ile “herkese iş, herkese rsfah"” vereceğini, “çileye paydos” o diyeceğini, köylüye hizmet, edeceğini va ekmek sağlıyaca- söyleyen AP, bir yandan da ver- gilerin azaltılacağını tekrarlamakta- dır. Bugünkünden çok daha büylük ge lir kaynakları isteven bu vaadlerin, vergiler Ve dolayısile gelirler azalınca nasıl gerçekleştirileceği cevapsız ka- lan birçok sorudan biridir. tutumu AP'nin kuldardaki tutumu ile programı incelenecek olursa, her ko- nuda çelişme örnekleriyl, karşılaşıla- caktır. Meselâ Işçive zam, iş adamına laviz; köylüye voad, toprak reformuna Sarşı durarak büylk çiftçi ile işbirliği yapmak... Bunlar ilginç çelişmelerden sadec, birkaçıdır. Çelişmeler yığını ha- ündek! bu tutum ve davranışın hang esanomik sistemle ve nasıl bir sosyal politika ile gerçeklestirileceği ise meç- huldür, Bu tersliklerle bir sistem mey- dana getirilebilse .ki mümkün değildir- bu, herhalde mitolojlideki yarı insan, varı hayvan mahlüklara benzeyecektir, De, girmenin suyu Bu tersliklerini örtbas etmek için e- inden geleni yapan, foyasını orta- y& dökecek her tenkide komtnist dam- gasını vuran AP, aslında, 1965 seçim- lerinde son kozunu Oynamaktadı”. er 18 Eylül 1965 sında kurulan cephenin yardımıyla çok yakın zamanda işin içyüzünü an- liyacaklardır. Mânasız Y'TP ve minik MP sayılmazsa, , Türkiyede öpor- tünist bir kitle partisi olarak devam et mek isteyen son partidir. Vedat Ali Özkan. “Kitle partisi olarak kalma çabası içindeyiz” diyerek bunu dile gs- irmiştir, Ancak AP çinde de, otobü- sün kaçacağını hissedenler vardır. Zah etmektedir: ““— Seçim sonrası gerginliği içinde, Parlâmentoya yeni gelmiş fikirsizler. dan en 22 90-5 AP'li, en ufak bir teh- like görünce istifa edip başka partiye Zeçecektir. Bu yüzden AP, 260 millet- vekili getirmedikçe iktidarı alamaz.. Meselâ ben, bizin Muş adayı Haşim Bingölün, seçimden sonra OKMP'ye Zeçeceğine dair bir taahhüt mektubu verdiğini biliyorum!,.” AP bütün bu kusurlarını büyük ps. , Filmde Polonya, Aas yapıldığı gösterili yor. bunları avuç avuc “Bu seneki toplantıya Radyodan Melih Cevdet Anday esin Yönden Nevzat Akisten Metin Toker” Cumhuriyetle hiç bir kalemlerin tekrarlayıp durdukları Alpkanlar Matbaası, -İsme bakın!- verir. Vay benim köse sakslni, Messli bunlardan Muş milletvekili Sami Öztürk, AKİS'çiye şöyle dedi: — Artık anlaşıldı ki, Türkiyede partiler fikir partisi olmak yolunda- lar, AP bu konuda çok geç kaldı. Se- çimlerden sonra, dayandığı kitleye uygun bir fikrivata oerişemezs», sili- nir,» Sami Öztürk, AP'nin seçimlerde 228'yı geçse bile, gaytimütecanis tutu- mu ve kadrosu sebebiyle !ktidarı da alamıyacağı fikrindedir. Bunu şöyle !- Yalandan medet umanlar Y er; Karabük. Tarih: 7 Eylül 1965, Saat: 22, Gençlerin ikaldığı bir ai siyonun duvarında bir açık hava filmi oynatılıyor, Filmi oynatan, Mil Me Derneği, Film, Amerikan Haberler Merkezinin bir yinede Macaristan, Doğu Almanya ve Kübanın nasıl ko- Bu film gösterilirken Karabükte hiç tanınmayan bir takım gençler, 34 EV 905 plâka sayılı taksiden bir takım beyânnameler dağıtıyorlar, Beyannamede, Moskovada 1955 yılında toplanan Dünya Komünist Yazarlar Kongresinde kabul edildiği iddia olu- nan meşhur 18 maddelik talimat var. Bu talimatın altında bir not: iştirak edenler: Bir kalemde kaç yalan! Bir defa Aziz Nesinin Akşamla, Yaşar Kemalin “Akisten Metin Toker” ise ne böyle bir toplantıya katmış, ne böyle bir loplanlıdan haberi var, ne de kendi- sini bir Dünya Komünist Yazarlar Kongresinin kapısından içeri baktı- rirlar, Metin Toxer Dünya Komünist Yazarlar Kongresinde! Eğer A.P.li o 18 nraddenin mevcudiyeti de bü ka- dar doğruysa, bu kalemlerin sahip'eri tüm yalancı demek... Beyannamenin altındaki imza: Türk Milliyetçileri OBasıldiğı yer: , Bu beyannamelerden milyon'arın bü- tin Anadoluya dağıtıldığı muhakkak, Çünkü bunlara nazaran herkes bu- dala, herkes çabucak kandırılabilir, herkes ““Vay köse sakalım, bak kimler komünistmiş”? diye gidip oyunu bunların arzuladıkları, tuttukları partiye ilgileri yok. Sonra da o perti ,bu oyların üstünde oturup memlekete hükmeder, asıl o işte! alıyorlar ve raya dayanan Xesif bir propaganda ile saklamaya çalışmaktadır. Seçim mas- rafı olarak Devletten 25 milyon lira alanı, adayların ödediği paralardan dü 35 milyon ira «lde €den AP, bugün resmen, seçimlerde harcayabileceği 5 milyon Hraya sahiptir. Orhan Süersan bu paranın 2 milyonunun 'Teşkilâta ayrıldığını, 500 bin Ilra ile propaganda afiş ve broşürleri basıldığını, geri ka- lanın da gerektikçe kullanılacağını söylemektedir, Kulislerde dolaşan ha- 11