18 Eylül 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

18 Eylül 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

m ea SOSYAL HAYAT © dalma hatırladım, Yalnız o zaman- lar, bunu Kendi sahamda, bir öğret- men olarak yapabileceğimi odüşünü- yordum, Poltikaya atılmayı hiç dü- göknar, Bir tesadüf beni o yola ti, Türkân Seçkin bir süre sustu, son- ra sâkin sâkin anlatmağa başladı: «— Hiç unutmam, 1963 yılının Temmuz aylı idi, Evde ve müessesede İşlerimi bitirmiş, g'vinmiş, bir gine gidiyordum. Bilirsiniz gün dediğimiz şey, dışar- 'arda kadınların başlıca meşgalesidir, Boş vakitlerinde bir evde toplanır, ko- nuşur, dertleşir ,9) işlerini yapar, gü- nün yorgunluğunu unutmaya çalışır- lar. İşte böyle bir toplantıya gidiyor- dum, Ankaradan gelen CHP'li hanım- ların kadım kolunu kurmak O Üzere toplandıklarını sokakta haber. aldım ve günden vazgeçerek, derha) kendi- leriyle tanismava gittim, Partiye gir- diğim zaman CHP Genel Merkez üye- si. Zarifa Koçak konuşuyor Ve pati çalısmalarının memlekete (getireceği faydalardan bahsediyor, özellikle ka- dınların ne derece etkili olabilecekle- rini anlatıyordu. Yanında Kadın Kol- ları Merkez Yönetim Ku'ulu ; Üyesi Firuze Cimilli vardı, Konuşmalar beni çok etkilemişti. Bana “Partiye kay- dolmak ister misiniz?” diye sordular, Derhal kabul ettim ve kaydımı yeni- ledim. O günden itibaren de, baba- mın aklımdan çıkmayan sözleri benim için vazgeçilmez bir ideal oldu. Belediye başkanlığına adaylığımı koy- muştum, İl Genel Meclisi üyeliğin; adalığımı koymuştum. Her ikisini de kaybattim, Ama yılmayacak Ve birgün kazanacaktım. Çalıştığım için bunu bi- 4yor, Inancımı kaybetmiyordum,” Bir bayat hikâyesi Ji ürnede Fahir Giritlloğlunu Üste dışı bırakarak birinci olan Tür- kân Seçkin, 1926 yılında, Edirned3 Lalapaşada doğdu, Beyoğlu Kız Lise- sinin Fen bölümünü bitirdikten sonra Bolu Öğretmen Okulunun imtihanla- rına. girdi ve öğretmen oldu, Bir in- sanın, hayatın her safhasında kendi kendisini yetiştirebileceğine inanan Türkân Seçkin, bu inancını dâlma uy- guladı ve Elime CHP Kadın Kolu Başkanı olduktan sonra da kendisini mütemadiyen politika hayatında ye- tistindi, memleket meselelerine cevap veren dâvaları yakından izleyerek, “AKİS bunları inceledi, Ulus gazetesinde çıkan ilginç haber- leri, Genel Merkez Kadın Kolunun Teşkilâta yolladığı dokümanları ken- di kendine teksir ederek köylere ulaş- tan, Türkiye Büyük Millet Meclisin- de geçen olayları sıcağı sıcağına Üye- isre duyuran Türkân Seçkinin bugün önemle üzerinde durduğu bir konu, Toprak Reformudur. Köyü yakından tanıyan her insanı toprak reformun- dan yana olmamasını mümkün gör- meyen Türkân Seçkin, Parlâmentoda başlar başlamaz, özellikle bu dâva Üzerinde Ve öğretmenlerle, al timle ilgili çeşitli meseleler üzerinde duracaktır, Böylece, devrimci CHP'nin devrimci bir üyesi olarak, reformların bir an önce ge rçekleştirilmesine ve emekli jandarma önyüzbaşısı Sadık Taçyıldızın onbeş yıl önce kızına söy lediği sözlerin verini bulmasına çal şacaktır. göreve Seçkin Ankarayı kısa bir ziyareatter sonra derhal seçim bölgesinde 'çalışma- ya döndü, Onü üzen tek Şey, vefakâl Skodasının kendisini yarı yolda bırak- mış olmasıdır. Çünkü “asıl çalışma lar” şimdi başlıyacaktır, Altınyıldız'ın yeni bir çeşidi: Altınyıldı B eylerbe kadar Türkiye'de inal ele. pa şahane kışlık erkek kumaşı 7. Altınyıldız Ki AŞ. Avrupada croma yor kumaslar (Man Ajans: 1206 — 628) mü e TE e ee 18 Eylül 1965