18 Eylül 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

18 Eylül 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

| | Jimden dolayı işleri kesat giden, ““fes- twalin eski ihtişamına dönülmesini” isteyen birkaç lüks otelin sahibi bu- Tuni u, Bununla birlikte, “eski günler”e dönülmesini istiyenler yalnız bunlar değikli. Festivalin sona erdiği gece (Prof. Ohlarini'nin yönetimine karşı daha ciddi ve daha ağır basan hücum, Venedik Festivalinin kurucu- sunun oğlu olan Volp! Kontundan gel- di, Volpi Kontu, televizyonda yaptığı bir konuşmada şöyle diyordu: “6 - Festivalde köklü bir değişiklik lâzım, yolda iş işten geçebilir Vene- diğin bu Şenlikten yeniden iftihar du- yabllecak hale geleceğin! umuyorum,” Viseontinin basarısı He festivalde asıl gürültü ödüllerin dağıtılması yüzünden:çikarken, Ve- nuükts böyle birşev olmadı. Gerçi büyük ödül için Luchino Visoonti'nin “Vaghe: stelle dal'Orsa - Büyük A- yının Soluk Yıldızları” ile japon yö- netmeni Akira Kurosawa'nın “Aka- hige - Kızıl Sakalı 'arasında (büyük bir çekişme vardı, ama yarışı Viscon- tuntn kazanması yadırganmadı. Hat- tâ bunun, Vetiedik Festivallerind, şim» diyer kadar Visconti'ye vapılan hak- szlıkların diyeti olduğu da ileri sürü- leyilitdi, Gerçekten de italyan Ve dür- va sinamasınin günümüzdesi sn. bü- vük sanatçılarından Ve “Yeni-gerçek- çilik”in de hirm Kurucusu, hem de en biiyiik. yönetmen; olan Visconti, 194"- desi “La tetra trema- Yer < Sarslı- yor” hariç, Venedikte hep ikinci d:- recedea ödüller . Hattü 1963 Can- nsş Festivalinde “Iı gattopardo - Le- opar! filmine verilen büyük ödülü s- hirken bu konudaki kırgınlığını da şu Sözlerle — belirtmişti: “Kendi yur- esirgenen bir üdülü Fransanın bana vermiş olms- sından mutluluk duyuyorum,” Bir fim için oldukça değişik olan Ueopardi'nin hud! bilgininin kızı olan Sandra (Clay- , aydın olan eşiyle (Michael Cralg) — birlikte v ziyarete ge-” Ur. Orada genç bir sanatçı olan kar- deşini (Jean Sorel), hasta ve yarı-de- 4 annesini (Maria Beli), annesinin 4- eğ. aynı samanda evin kâhyasını (R. Ricci) bulur, Bu değişik kişiler arasın- da, yahudi bilginin toplama kampı- na götürülmesine yol açan olayların da ortaya çıkmasıyla dramatik bir !- lişki doğar ve bu ilişki giderek modern bir “Blektra” teması kılığına bürü- nür Kurosawa'nın ipsancıllığı Üyük ödülü Viscont'ye kaptıran, fa- kat-en iyi erkek oyuncu öğdülünden başka festival-dışı dört ödül daha ka- zanan “'Kızıl Sakal” yalnız hastalık- lava karşı değil, cehalet ve haksızlık- lara, yoksulluğa karşı da peg açan bir doktorun macerasını Tece içten ve insancıl bir iii anlat- ması bakımından dikkati çekiyordu. Bu doktoru ustalıkla canlandıran 'Tos- biro- Mifune, 1961 de Veneğikte yine Kurosawa'nın o “Yojimbo”'su İle ka- zandığı en İyi erkek oyuncu ödülünü “Kızıl Sakal”la ikilemiş oldu. En iyi kadın oyuncu ödülü, fransız oyuncusu Annie Girardot'ya verildi. Viscont'. Balvit KUVVET ve ENERJİ BALI »Sporcvlarda » Çalışan her ınsanda »Dimaği yorgun luklarda . yerleri » Yorgun işadam *Zayıllamaı rajiminde »Genlerde (AKİS: 525) AKİS nin “Röcco ve Kardeşleri” filminin bı unutulmaz yıldızına en iyi oyuncu Ö- dülünü kazandıran eser, festivalin 1s- liklanan filmi “Manhattan'da Üç O- da”ydı, Girardot'nun bu kadar kötü bir filmde iyi bir oyun çıkanması bs. bilin takdirle karşılandı Jürinin özel ödülünü, sinemanın © mektar sanatçısı Luis Bunuel'in “Cö- lün Simeon'u"' ile genç sovyet yönet- meni Ma'len Kufsievin “Me dvalei let - Yinmi Yaşımdayım”ı paylaştılar Festivale Meksika adına katılan ve testival-dışı Üç ödül daha alan “Çö- lün Slmeon'u” eski bir efsane çerçe- vesinde her zaman olduğu gibi Bunu- evin dünyasını yansıtmaktaydı. Kut- slevin “Yirmi Yaşımdayım"'ı bugün- kü Moskova gençliğinin durumunu. Tesmi tutuma hiçbir taviz vermeksi- zin, çoğu sovyet filmlerinde yer alan kalıpların dışında, tam bir gerçekci le ortaya koymaktaydı. Festivalin bsş resmi ödülünden sonuncusunu da yina genç bir sovvet yönetmeni ka- sandı, “İlk film” ödülü adını taşıyan bu sonuncu ödül, Plotr Tudorovskinin “Bağlılık” filmine verildi, I Keatom'un dönüşü Jestival, yarışma-dışı katılanlar 2a- rasında en büyük başarıyı, sessiz sinemanın iinlü komiği Buster Kee- ton kazandı, Tuhaf bir tesadüf, bu başarı, “Manhattan'da Üç Odanın fiyaskoya uğradığı güne rastladı ve Oarn&'nin filmini ıslıklayan beşyüze yakın ghzeteci, kısacık filminin s0- nunda Ksaton'u ayakta beş dakikadan farla süren alkışlarla karşıladı. Kea- tonun filmi kısa, sade, yalın bir film- di Ve sanki bunu daha baştan belirt- mek istiyonmuşcasına sadece “Fim” adımı taşıyordu, ““Godol'yu Bekler- ken” yazarı Samuel Beckett'in yaz- diği bir konuya dayanarak Alan Sch- Neide"'in çevirdiği filmd. Buster Kea- ton, toplumdan kaçanak küçücük bir Ye fotoğrafları yok eden, aynaları ör- ten, tek başına, sına gerçekten tek ba- şna kalan bir insenı canlandınyordu, IE AA DE RR İİ 18 Eylül 1965

Bu sayıdan diğer sayfalar: