13 Kasım 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

13 Kasım 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

Tüli'den haberler Sosyete kokteyli Ankarada artık kokteyl akşamlan başladı. Her akşam birkaç kok- teyl var. Bu kokteyllerde başkent sosyetesi de bir kokteyl halinde yer alıyor. Her çeşit insana rastlanan bu kokteyllerde protokol meselesi de kafalarda bir bilmece gibi dü- gümleniyor. Geçirdiğimiz hafta (Habeşistan Elçiliğinde İmparator Haile Selâsi- yenin doğum yıldönümü kutlandı. Bir söylentiye göre, Habeş Elçisi oturduğu evin kirasını vermediği i- çin, evsahibi, yakında Haile Selâsi- yeye bir şikâyet telgrafı gönderme- yi düşünüyormuş. Elçinin Ankara da çok masrafı olduğu, kiraya ayı- racak parası kalmadığı iddia edili- yor. Yanlış bir iddia olmasa gerek. Türk-habeş dostluğunu güzel bir kadının aşkıyla desteklemek bir diplomata bile pahalıya malolabi- lir. Habeş Elçiliğindeki (o kokteylde Orta Doğu Üniversitesi Rektörü Ke- mal Kurdaş da vardı. Kurdaş, son günlerde yaptığı (Varşova yolculu- gundan bahsediyor, tanınmış polon- yalı plâncı Oskar Lange'nin plâncı lığını anlatıyordu. Kurdaşın habeş- liler arasında ayrı bir itibarı var. Meğer üç habeş delikanlı, Üniversi- tenin m mükemme de türkçe konuşuyorlar Nice yıllara! AKİS'in İstanbul temsilcisi Ege- men Bostancı da nihayet evli- lik köprüsünden geçti. Bitirdiği- miz hafta Cuma günü İstanbulda As Klüpte yapılan düğünde Vali Niyazi Akı. ecdet Uğur ve eşi, Muammer Baykam, Ertuğrul Soy- sal, İlhan Selçuk, Melih Sipahloğlu ve daha birçok tanınmış zevat ha- zır bulundular. As Klüpten sonra, Yeşilköydeki Bulgarin Meyhanesin- de 60 kişilik bir yemek verildi ve yemek, geç saatlere kadar, neşe i- çinde geçti. Kadın ve politika Bir İstanbul gazetesinde yayınla- nan röportajlara bakılırsa, AP'li kadınlar, hele Bakan eşleri politi- kayla hiç ilgili değiller. Konuşmala- 13 Kasını 1965 rında kocalarının politika yönlerin- den çok, onların ev işlerindeki us- talıklarından, iyi işkembe çorbası pişirdiklerinden, iyi parke cilâsı yaptıklarından veya kötü puro iç- tiklerinden bahsediyorlar. Fakat Meclisteki dinleyici localarına bakı- lırsa, kadınlar politikayla müthiş il- gili. "Geçirdiğimiz hafta Muhalefet sözcülerini dinlemeye gelenlerin nn yısı hayli okabarıktı. Bayan belki de Senato Başkanlığı henüz sallantıda olduğu için her zamanki verinde görünmüyordu, fakat Bey- han Ergüder, Kebuter Yardımcı, Türkân Pirinçcioğlu, Bn. Germen, hattâ Lüsven Avunduk, eski Madrit Sefiresi Müşerref Vergin pazar gün- lerini bile Mecliste geçirdiler, o sa- londaki manzarayı büyük bir dik- katle seyrettiler. TİP Genel Başka- ehmet ybar konuşurken, biri, dinleyici ana bakarak şöyle dedi: " —Bu hanımlar Aybarın emper- yalizm, kapitalizm, sömürücü dü- zen, teknolojik tedbirler üzerine ko- nuşmasını anlıyorlar mı acaba?" Hanımları bilmiyoruz, fakat ay- nı soru, aşağıdaki salonun sağ ta- rafı için de pekâlâ sorulabilirdi. Ni- tekim Neriman Ağaoğlu, anlamadı- ğı bir konuşmayı dinlemekten canı sıkılmış olacak ki, sırasının üzerine çarşaf gibi bir gazete açarak oku- mağa başlamıştı. Bir yıldönümünde bulunanlar Haftanın başındaki Pazar akşamı, Sovyet Büyük Elçisi Nikita Ri- jJov ile eşi, ihtilâlin 48. yıldönümü- nü kutlamak için bir resmi kabul verdiler. Elçiliğin büyük salonların- da büyük bir kalabalık toplandı. Yalnız Süleyman Demirel ve Bakan- lar Kurulu üyeleri ogelmemişlerdi. Kabine, herhalde, Muhalefete cevap vermekle meşguldü ki, Bakanlar, protokol icabını yapmağa bile va- kit bulamamışlardı. Fakat İhsan Sabri Cağlayangil bir istisna teşkil ediyordu. AP'nin yeni Dışişleri Ba- kanı ile eski Dışişleri Bakanların- dan Feridun Cemal Erkin ve Ha- san Işık enteresan konuşmalar yap- tılar. Suat Hayri Ürgüplü de orta- larda görünmüyordu. Buna karşılık. Prof. Dr. Celâl Ertuğ hararetli kulis yi içindeydi. Bayan Ertuğ da ni Senato Başkanı eşliğine çok yakışmış görünüyordu. Nec- det Uran Almanyaya ve oradan da Norveçe gittiği için bu toplantıda Egemen Bostancı ve eşi As Klüpte, düğünde Egemenlik ulusundur 21