18 Aralık 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

18 Aralık 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

AKİS ref Divanına şikâyet edilmesi karar altına alındı Güldoğan ile Şavata boş "durma- dılar ve TMTF'nin dış politika görü- şünü tesbit edecek bir komisyon ku- rulması için. VE önerge (o verdiler. Bundan m komisyona kendi adamlarını seçtirtmek ve Üniversi- te öğretim Üyelerinin Amerikayı suçlayan bildirileriyle (o Ketencinin dış politika görüşlerim çürüten bir TMTF bildirisi çıkarmaktı! AP'nin bildiri kompleksi tepmişti. Önerge kongrede kabul edildi a- ma Komisyona Şavatanın adayla- rı yerine devrimcilerin adayları se- çildiler. Böylece, oyun geri tepmiş oldu. Bu haftanın sonunda bitmesi beklenen TMTF Kongresinde Sa- met Güldoğanın desteklediği gru- pun akıbeti eğer İktidar daha baş- ka yollara başvurmazsa parlak gö- rünmemektedir Sahnede bir aktör aha İstanbulda gençlik teşekkülleri ü- zerinde bu oyunların döndürüldü- gü sırada Ankarada da Hukuk Fa- kültesi Öğrenci oDerneğini ele ge- çirmek için AP taktikçileri aynı u- süllerle faaliyete geçtiler. Devrimci gençlerin elinde bulu- nan Hukuk Fakültesi Öğrenci Der- neği seçimi (yaklaştığında, AP'nin desteğiyle bir muhalefet grupunun meydana getirildiği görüldü. Kendi- lerine "Başak Grupu" adını takan bu grup birdenbire normalin üze- rinde para harcamaya başladı. AP'- nin seçim kampanyasını andıran bu bol paralı faaliyetin bir örneği, 68- rencilere dağıtılmak üzere, üzerin- de "Başak Grupu" yazılı binlerce a- det, pahalı rozetin dağıtılmış olma- sıdır. Bu kampanya için 50 bin li- raya yalan para harcandığı tahmin edilmektedir. Kulis, AP'li milletve- killerinin de katılmasıyla en pahalı kokteyl salonlarında yürütüldü. Bu grupun Öğrenci Derneği Başkan a- dayı ise -sıkı durunuz!- bir zaman- lar Malatyada Ahmet Emin Yalma- nı öldürmeğe teşebbüs eden Hüse- yin Üzmezdir!.. Ancak, birkaç gün önce Derneğin seçimi ertelenmiş ve AP'li oyunbazların hevesi şimdilik- kursaklarında kalmıştır. Sanayi Dış pazar bulan mamüller İhraç mallarımız arasına sınai ma- müllerin de girmesi için -ki bunu, 18 Aralık 1965 beş yıllık Kalkınma Plânı da öngör- mektedir- yapılan çalışmalar mey- vâlarını vermeğe başlamıştır. 1963 yılnda Hükümet, özel sektörü ih- racata teşvik etmek üzere, vergi ia- desini kabul etmişti. Bu tedbirden olumlu sonuç alınmış ve sınai ma- müller ihracatında, 1963'e kıyasla, 1964 de & 80 bir artış kaydedilmişti. Bu yıl ise, sınai mal ihracatı da- ha da artmış bulunmaktadır. 1964 yılında 8 milyon liralık mal ihraç edilmişken, 1965'in ilk sekiz ayında bu miktar 10 milyon liraya ulaş- mıştır. Meselâ, madeni mamullerin ih- racı konusunda yapılan çalışmalar iyi sonuçlanmış, Zincir ve İğne Sa- nayii, E.C.A. Pres Döküm Sanayii ve Makine Tarım A.Ş., mamüllerini yurt dışına satmayı başarmışlardır. ECA. Pres Döküm Sanayii Avus- turya ve Almanyaya beteri sıhhi te- sisat, Makina Tarım A.Ş. ise Ameri- kaya matkap ucu ihraç etmektedir. Bu alanda en verimli çalış- maları yapan Zincir ve İğne Sanayii ise dışarıya patinaj zinciri satmak- tadır. Orta Doğu ve Balkanlarda, pa- tinaj zinciri fabrikası bulunmadığı- nı dikkate alan Zincir ve İğne Sa- nayii, çalışmalarını bu bölgelere . teksif etmiştir. İlk olarak Yunanis- YURTTA OLUP BİTENLER tana bir parti mal verilmiş, fakat sonraları bu alışveriş, her iki mem- leket arasındaki siyasi gerginlik se- bebiyle, durmuştur. Zincir ve İğne Sanayiinin Orta Doğuya ihracatı o İranla başlamış- tır. İlk olarak 14 bin dolar kıyme- tinde 21 tonluk bir parti patinaj zinciri ihraç edilmiştir. Gelecek yıl İrana 50 bin dolarlık mal ihracı beklenmektedir. Patinaj zincirini a e ithal etmekte o- lan Romanya ile de temaslar baş- lamıştır. Zincir ve İğne Sanayii yönetici- leri, Ordu ve Karayolları dahil ol- mak üzere, iç piyasanın ihtiyacını karşıladıktan osonra, dış piyasaya da satış yapabilecek şekilde, üreti- mi arttırmayı, böylece memlekete döviz sağlamayı düşünmektedirler 1951 yılında kurulan Zincir ve İğne Sanayii Fabrikasının mamülleri bugün, dış piyasada, diğer büyük sanayi memleketlerinin mallarıyla boy ölçüşecek bir duruma gelmiş- tir. Zincir ve İğne Sanayii, kırtasi- ye malzemesi ihracatı için de Afti- ka ülkeleriyle temas halindedir. Ortak Pazara henüz tam olarak girilmeden dış piyasalara yerleşme- ye çalışan sanayi müesseselerimiz böylece, büyük bir merhaleyi aş- mış olacaklardır. Zincir ve İğne Sanayiinin faaliyeti Elişleyince, dil övünür...