18 Aralık 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

18 Aralık 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

TÜLİDEN HABERLER kolay yazı yazıyormuş. Bir de, bekâr elçiler memleketimizi temsilde, bu- lundukları memlektteki çevrelerini genişletmekte güçlük çekerler denir! Şâhâne bir kokteyl Ankara sosyetesinde adı çok geçen kadınlardan Yasemin Tanbay, yeni evinde bir kokteyl verdi. Eh, kokteyl dediğin böyle olur!.. Bütün kadınlar şık ve güzeldi. Aralarında birkaç da büyük elçi vardı. Hoş bir kalabalıktı. Bol içki, iyi ikram ile Yasemin Tanbay evsahibelikten iyi not aldı. Sefirler arasında güzelliği ve zerafetiyle Fransız sefiresi De Ju- niac dikkati çekiyordu. Dışişlerinden Sadun Terem, Yalçın Kurtbay, Nec- det İlci ve eşleri, Ankara Tekel Mü- dürü Melih Sağtür, Ticaret Bakan- lığından Hikmet Pirinçcioğlu ve eş- leri, toplantının en neşeli grupunu teşkil ediyorlardı. Yüksel ve İpek Menderes kokteylden erken ayrılıp, Carmen operasını seyretmeğe gitti- ler.İpek Menderes siyah elbisesi, breitscehwanz mantosuyla çok güzel- di. Tanbaylar bir grup dostlarını kokteylden sonra da Süreyyaya da- vet ettiler ve geceyi nefis bir şekil- de kapadılar. Sazlı, sözlü, sesli gece Arta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyalist Fikir Klübünün, geçti- ğimiz hafta Cumartesi gecesi, Üni- versite salonunda düzenlediği "Saz Şairleri Gecesi" çok güzel geçti. Sa- lon tıklım tıklımdı. Takdim konuş- masını Kurthan yaptı ve en yaşlı saz Şairi Ali İzzet Özkana bir buket verildi. Ali İzzetten sonra mikrofo- na sırasıyla Nesimi, Hüseyin Çırak- man, Kul Hasan ve Âşık İhsani gel- diler, çaldılar, söylediler, bol bol alkış topladılar. Dinleyiciler arasın- e bulunan ve program dışı mikro- fona çağrılan Hasan Hüseyin ise birkaç şiirini okudu. Özel basın kokteylli sergi Ressam Muhip Özben, üçüncü 1e- sim sergisini, haftanın başında Pazartesi günü Ankarada, Fransız Kültür Merkezinde açtı. Sergi de düzenliydi, kokteyl de... Ancak, özel basın kokteyli olduğu halde, basın 32 dışından da kimselerin (bulunuşu gözden kaçmıyordu. Açışı, saat 18.30'da, Kültür Mer- kezi Direktörü fransızca olarak yaptı ve türkçeye çevrildi Kokteylde birçok tanidik yüz vardı. Meselâ Lâle Kura, eşi Halük Kura, Munis Faik Ozansoy, Hamdi Konur, ressam Hakkı Torunoğlu, editör Remzi İnanç, Daniyal Eric, ressam Hüsnü Züber... Sergi 28 Aralığa kadar açık ka- lacak. AKİS Parayla değil, sırayla, değil mi ya? Alem yine ol âlem "Bütçe görüşmeleri sırasında AP'li milletvekilleri çok güçlük çeke- ceğe benzer. Gece oturumlarında Ferruh Bozbeyli birçok arkadaşını bulamıyacak. Zira AP'liler, Gölbaşı gazinosuna, alaturka müziğin, oyun- ların havasına fena alıştılar. AP'nin gece toplantıları burada yapılıyor denilebilir. Hele Zeki Müren aşka gelip de masa üzerinde çiftetelliye başlayınca AP'lilerin neşesine diye- SERGİ — Türkây Sağbilin, 1965 yılı sonunda Sanatseverler Klübün- de açtığı sergi büyük ilgi topladı. Figüratif çalışmakta olan Türkây Sağbil, yavaş yavaş empresiyonizme kaydığını ifade etmektedir. Sa- natçının en ilginç tabloları, yumuşak yüzlü çocuk portreleridir. Bil- hassa "Baloncu Çocuk" ve "Bekleyiş" adlı eserleri pek ilgi gördü. Genç sanatçının bu, üçüncü sergisidir. Biraz Londra havası AP Manisa -milletvekili Neriman Ağaoğlu çoktandır o pavyonlarda görünmüyordu. Biraz Londra havası almağa gitmiş, bir süre önce dön- dü. Bayan Ağaoğlu, bir zamanlar, pavyonlara falan İhsan Sabri ğ layangil ile gelirdi. Bakanlık koltuğu karakedi gibi aralarına girince Ne- riman Ağaoğlu kavalye değiştirmek zorunda kaldı. Samet Ağaoğluna ge- lince, o böyle yerlerden hoşlanmı- yor, evde oturup kitap yazıyormuş. cek yok. "Peki, AP'liler alaturkaya meraklı da, MP'liler değil mi?" de- nilirse, eh, başta Genel Başkanları olmak üzere onlar da sık sık bura- larda arz-ı endam eyliyorlar tabii... Bazı çevreler merak etmişler; araş- tırmışlar; Osman Bölükbaşı,' başta Behiye Aksoy, Nigâr Uluer, birçok şarkıcının söylediği şarkıları ezbe- re bildiği halde, şimdiye kadar hiç bir operaya gitmemiş. Yani irikiyım lider, müzikte de Batıya kapalı bir zat... 18 Aralık 1965