18 Aralık 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

18 Aralık 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

AKİS Cilt XXXIV Sayı: 600 HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI YURTTA OLUP BİTENLER Millet Ucuz, fakat tehlikeli Demirel İktidarının Meclisten gü- ven oyu alınmasının üzerinden he- nüz birbuçuk ayın bile geçmemiş olduğu bu hafta içinde, memleketin çok "Düşünen Kafa"sımn içinden ge- çen, bu İktidarın bir başka iktidarı mahvetmiş olan heveslere kendisi- ni tehlikeli bir şekilde kaptırmış olduğudur. Köy İşleri Bakanı yapı- lan bir zatın -adıyla: Sabit Osman Avcının- Gaziantepte söylediği A.A. tarafından bildirilen ve A.P. organ- ları tarafından manşete çıkarılan sözüne göre "köyünde ev yapacak köylü vatandaşa 20 yıl vade ile 10 bin lira kredi açılacaktır." Bu lâfa söylenecek tek şey, bu zatin ya hesap bilmediği, ya sopa yemediğidir. Türkiyede 50 bin köy vardır. Bu köylerin her birinde sa- dece 10 vatandaşa vaad edilen kre- di verilse, 5 milyar lira tutar. 5 mil- yar lirayı kim, nereden bulup, 20 yılık vadeyle köylüye verecektir, lütfen söylenir mi? Ama şimdi, Başbakan Demirelin ortaya çıkıp " nn hemen vere- ceğiz demedik ya.." diye durumu pek kurnazca e etmesi kimse- yi şaşırtmayacak, fakat herkesi pek güldürecektir. Köylü vatandaş bu haberi okuyunca, duyunca inanır. "Yaşasın!" da der. Der ve bekler. Bir şey gelmeyince A.P.'nin âkibeti D.P.'nin âkibeti olur. Devlet ciddiyetiyle uzaktan veya yakından en ufak ilgisi bulunmayan İstanbul Köprüsü, her vatandaşa 10 bin lira, Türkiyede hiç fıkara bırak- mayacağız palavraları, Turalın Mek- tubu Hadisesindeki çarıklı erkânı- harp oyunları birbuçuk ayını dol- durmamış Demirel İktidarını dam- galayan tek karakteristik o vasıflar değildir. Klâsik partizanlık olan bir davranış, ortalığı fena halde karış- tırmak istidadındadır. A.P. ve bil- hassa Demirel çevrelerinden sıhhat- li haber alan Hürriyet Gazetesinin 4 18 Aralık 1965 Sabit Osman Avcı - Faruk Sükan. "Atma Recep, din kardeşiyiz!" Ankara Temsilcisinin açıkladığına göre A.P. Genel İdare Kurulu bir kara liste hazırlamıştır ve bunu Hü- kümete dayamıştır. Parti Genel Mer- kezinin kara listesinde istenmeyen valiler ile genel müdürlerin isimleri vardır. Şimdi Hükümet, önce İttihat ve Terakkinin, sonra D.P.'nin başı- nı yiyen "Merkez-i Umumiye" sis- temine dönmektedir. Genel Merkez- de, Teşkilâtın arzusuna göre liste- ler hazırlanacak, buna nazaran ön- ce genel müdürler, valiler, sonra başka müesseselerin başında bulu- nanlar dama taşma çevrilecekler! İcranın yetkileriyle partinin ar- zularım karıştırmak ve birinciyi i- kincinin emrine koymak Teşkilâtı memnun etse ve seçim kazanmaya yardım da etse 1965 Türkiyesinde çıkar yol değildir. Zira, bir defa, partili olmayan, dolayısıyla "parti- nin yüksek menfaatleri"yle değil, "memleketin yüksek menfaatleri"yle alâkalı bulunması gereken bir Cum- hurbaşkanı vardır ve bu Cumhur- başkanı imzasını basmadan hiç bir tayin gerçekleşemez, ikincisi, D.P. evri sonrasının Anayasası keyfi ta- sarruflara karşı kaza organlarına müracaat haklanın kapılarını ala- bildiğine açık tutmuştur. Bugünün İçişleri Bakanı Sükan, A.P. Teşkilâtını idare etmiş olan Sükan olmaktan çıkmazsa partizan bir idare kendisine Namık Gediğin şöhretini ve sonunu hiç şüphe yok çabuk hazırlayacaktır. Bütün parti- zanlıkların "partizanlık (o yapılıyor- mucip sebebine Gym, bunca tecrübeden sonra bu mem kette hemen hiç kimsenin mehil) değildir. Belki bunu sadece kendisinin bildiğini, bir Faruk Sükan sanmak- tadır. 18 Aralık 1965