29 Ekim 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

29 Ekim 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

AKİS caktı. Bu şekildeki bir olay, onun profesörlüğünü engelleyebilirdi. Ya- ni kısacası, İsmail Doğanayın ifade- siyle, "adama acımışlar"dı. Fakat bu arada Hayri Domaniç, yaptıkları yetmiyormuş gibi, yeni bazı ayak oyunlarına girince, her iki hukukçu da "vebal bizden gitti" deyip dâva açtılar. İsmail Doğanay, İstanbul 10. Hukuk Mahkemesinde açtığı dâvada 25 bin Kiralık maddi, 10 bin liralık da manevi tazminat is- tiyor, ayrıca, neşredilen kitabın top- latılarak, durumun gazeteler yoluy- la kamuoyuna duyurulmasını ta- lep ediyordu. Prof. Sami Okay ise, yine İstanbul 18. Asliye Hukuk Mah- kemesine ayrı bir tazminat dâvası açmıştı. Olayda Domaniçin asistanı Ersin Çomoğlu da suçlu görülüyor- du. 29 Ekim 1966 Duruşma başlıyor Hakim İsmail Doğanayın açtığı dâ- vanın duruşması bu Pazartesi gü- nü başladı. Sanık Domaniç ve asis- tanı ile Doğanayın avukatlarının ha- zır bulundukları duruşmada Doma- niç mehil istedi. Bu yüzden duruş- ma ertelendi. Prof. Okayın açtığı dâvaya ise önümüzdeki günlerde başlanacaktır. Yargıtay Ticaret Dairesinde gö- revli Hâkim İsmail Doğanay, kendi- siyle görüşen AKİS muhabirine, o- layın doğru olduğunu söyledi ve altı yılda hazırladığı kitabından 400'den fazla sayfanın Domaniç tarafından -izinsiz olarak- aktarıldığını; Prof. Sami Okayın kitabından da aynı şe- kilde çok geniş aktarmalar yapıldı- ğını açıkladı. YURTTA OLUP BİTENLER TPAO'nın yeni ve marifetli Hu- kuk Müşavirinin bu tutumu Üniver- site çevrelerinde de geniş tepki ya- rattı ve arkadaşları kendisini kına- dılar. Bu şartlar altında Üniversite Senatosunun, hiç değilse dâva so- nuçlanıncaya kadar, Domaniçin pro- fesörlüğünü onaylamıyacağı tahmin edilmektedir. Bu, büyük bir darbe olacağından, Domaniçin, ne yapıp yapıp, davacıları razı etmeğe çalışa- cağı da söylenmektedir. Fakat, so- nuç ne olursa olsun, olay Üniversite çevrelerinde hiçbir zaman unutulma- yacak ve Domaniçin ilmi kariyeri hakkında uyanan şüpheler sonuna kadar devam edecektir. Domaniçin Ankarada, TPAO nezdindeki duru- mu ise, muhtemelen, değişmeyecek- tir. Bunun "sevab"ı da tabii, Turgut Güleze ait olacaktır.