5 Ağustos 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

5 Ağustos 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

AKİS niversitesi Talebe Birliği, Ege Üni- versiteli Talebe Birliği ye Karade- niz Teknik Üniversitesi Fikir Klübü bu çağrıya uydu. Temsilciler, hafta- nın sonunda Cumartesi günü, Oğ- retmen Dernekleri Milli Federasyo- nu binasında toplandılar. Toplantıyı, çağrı sahibi olarak, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Ta- lebe Birliği Başkam Cengiz Hakse- ver, bir konuşmayla açtı. Haksever, bu konuşmasında, toplantının ne- denlerini açıkladı ve gençlik kuru- luşlarını ortak bir cephede, plânlı ve programlı bir mücadeleye çağır- dı. Toplantıya başkanlık etmekte o- lan Türkiye Milli Gençlik Teşkilâ- tı Başkam Alp Kuran ve toplantıya katılan diğer kuruluş o temsilcileri, yaptıkları konuşmalarla bu çağrıyı desteklediklerini ör ve gö- rüşlerini ortaya koydul Gençler, yapılan Sanlı gerçek nedenlerini çok iyi bilmenin sinirli- liği içindeydiler. Onlara göre, AP İk- tidarı, dış güçlerin de baskısıyla, bozuk düzeni çıkarcıların yararına korumak çabasındaydı ve bunu sağ- lamak için başvurmıyacağı şey yok- tu. Adliye, Polis, para, militanlar, çeşitli adlarla bilinen birtakım em- niyet kuruluşları seferber edilmişti. Alp Kurana göre, "emparyalizm, devrimcilere son darbeyi vurmaya şan faşizmin o ayak TMTEF İkinci Başkam Faruk Yalnız daha da ilginç iddialarda bulundu, — Mili Emniyet Teşkilâtına mensup bazı memurlar, mahkeme- lere, devrimci gençlik liderleri bak- landa yanlış raporlar veriyorlar, onların toplum için zararlı kişiler olduklarını (o söylüyorlar. Bu işler, Adalet Bakanlığındaki bir Müsteşar yardımcısı tarafından yürütülüyor. Birimizin adı bir meyhane kavgası- na karışsa ve iş polise intikal etse, dosya derhal bu adama gidiyor. Ay- rıca, Amerikanın İstanbul Konso- losluğunda oniki memurluk bir bü- ro kurulmuştur. Bu büroda çalışan yerli ve yabancı elemanlar, öğrenci hareketlerini organize edi- yor ve devrimci hareketleri kıracak tedbirleri yönetiyorlar" dedi. Gençlerden birisi de, devrimci- rakibin hakem rım belirtti. Bir başka öğrenci şun- ları söyledi: " —AP İktidarı, devrimci gençli- ği anayasa-dışı davranışlara itmek- 5 Ağustos 1967 tedir. Alacağı tedbirleri ancak böy- le meşru, kılabileceği inancındadır." Asıl gaflet Toplantı, AÜTB olayları münasebe- tiyle verilen arayla birlikte, iki gün bir gece devam etti. Ancak ne gariptir ki karşı birtakım tedbir- leri görüşmek üzere düzenlenen bu toplantıda, bilinenlerin dışında, he- men hemen yeni bir tedbir kararı alınamadı. Bu yüzden de toplantı- nın tek faydası, gençlerin içlerini rahatça boşaltmaları oldu. Bunun ise neye yarayacağı, çeşitli neden- lerle toplantıya katılamayan üni- versite gençleri arasında günlerdir tartışılmaktadır. Halbuki İktidarının hesabı açıktır: Türkiyenin en geniş ve güç- lü öğrenci kuruluşu olan TMTEF, a- leyhine açılan dâvalar sebebiyle ö- nümüzdeki aylar içinde kapatılma tehlikesiyle (o karşıkarşıyadır. AÜTB isi arapsaçına dönmüştür ve Naci Özdemirin şu günlerde toplayacağı kongre, Vilâyet tarafından, muhte- melen, meşru kabul edilmeyecek ye Orhan Ünal ekibi bu meselede ga lip getirilecektir. Bunun, TMTF ka patılmasa bile, ilerde yapılacak TMTF kongresinde büyük etkileyici olacaktır. Sonra, AP İktidarının, sadece TMTF'yi kapattırmak veya zararsız hale getirmekle yetineceği de sanıl- mamalıdır. Bütün devrimci öğrenci kuruluşlarına şimdiden birer kulp YURTTA OLUP BİTENLER takılmış ve çoğu, kapatılma tale- biyle, savcılar tarafından mahkeme- ye verilmiştir. Kuvvetle muhtemei- dir ki, bu kararlar beklenilen şekil- de çıkmadığı takdirde, bu defa gençlik liderlerinin, çeşitli bahane- lerle tutuklanmaları yolu denenecek ve bunda, benki de, başarıya ulaşı- tarafından haklarında takibata geçilmiştir. Bütün bunların nedenini bilmek için kâhin olmağa lüzum yoktur. Gençler, son toplantıda, en sağlam teşhisi koymuşlardır: AP İktidarı, 27 Mayısın öncüsü devrimci gençliği zararsız ve teşkilâtsız hale getirmek çabasındadır. Bu çaba sırasında kış- kırtılan gençler, birtakım hukuk - dışı davranışlarda bulunmaya zor- lanırsa, yeni terör, kanunlarını ge- tirmek ve bunları Meclislerden ge- çirmek daha da kolaylaşacak, yani bütün bunlar, meselelerin içyüzünü bilmeyenlere meşru o tedbirlermiş gibi gösterilebilecektir. Yabancı desteklerin bundaki ro- lünü de unutmamak gerekir. AP İk- nn bugüne kadar ki baş kaygı- birtakım yabancı destekleri tat- mal etmek olmuştur. Ancak bu, tek taraflı bir hesap- tır. İktidar sorumlularının bir özel- likleri de, işte bu gaflettir. A.Ü.T.B. binasında İcra memurları Bükemedikleri kolu kırmağa çalışanlar