12 Ağustos 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

12 Ağustos 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

YURTTA OLUP BİTENLER muhabirinin durumuna düşmedik- leri için, üzülecekleri yerde sevindi- ler. "Kulağa sesler gelmek", herke- se nasip olur şey değildi. Konya törenleri bir de, yankesi- cilerin işine çok yaradı, özel otomo- billerle Başbakanı izleyen ve böylece konvoydaki AP hayranı vatandaş sa- yısının kabarık görünmesine yar- dım eden yankesiciler, hayli iş tut- tular. Eğer bir süre daha yakalan- mamış olsalardı, özel sektör yatı- rımlarını destekliyecek kadar dün- yalık toplayabilirlerdi. C.H.P. Fikrin kadrosuna doğru (Kapaktaki toplantı) Haftanın başında Pazartesi günü, CHP'nin, civardaki 12 ilden ka- dınları ve gençleri biraraya getiren değişik nitelikteki toplantısı Bursa- da, Tayyare Sinemasında devam et- tiği bir. sırada, Başbakan Demirelin Bursaya geldiği duyuldu. İktidarın başı acaba, Bursaya niçin gelmişti? Bunun resmi cevabı şu idi: "Eser- lere eserler katma" gezisinde bulu- nan Demirel, Bursada da bazı açı- lışlar yapacak, temeller atacaktı. Ne- redeyse çeşme açılışlarında bile bu- lunacak kadar kurdelâ kesme mera- kına kapıldığı görülen (Bak: YURI- TA OLUP BİTENLER, "Hükümet") Demirel için bu, normal de sayıla- bilirdi. Ama yine de işin İçinde baş- ka sebepler arayanlar oldu. CHP toplantısını izlemekte olan- lardan biri, Başbakanın gezisini izah için, "— AP'liler, bizim bu çalışmadan ürktüler. Bursadaki havayı değiştir- mek için, bir açılışı vesile edip, Baş- bakanı alelacele getirdiler" dedi. O sırada Demirel, CHP toplantı- sının yapıldığı sinemaya çok uzak ol- mıyan bir yerde, parlak kalkınma nutuklarından birini irad etmekle ve CHP seminerine cevap vermekte meşguldü. Demirele göre, türk va- tandaşına lider arayanlar, fukaralık ticareti yapanlar hüsrana uğraya- caklardı. Türk milleti, liderini ken- disi çıkartmıştı. Demirel bununla, herhalde, zatını kastediyordu. Baş- bakanın gelişini AP'lilerin endişe- si ile izah eden fikre karşılık, bu top- lantıyı düzenleyenlerden biri olan C akarya milletvekili ve Mer- kez Yönetim Kurulu üyesi Hayret- tin Uysal şöyle dedi: "— Bunlar, bizim seminerlerden 10 AKİS C.H.P. Genel Sekreteri, Bursalılar arasında Yeni bir adım daha ilerde daha çok korkacaklar. Şim- di pek farkında değiller! Bu çalış maların sonunda Türkiyede 20-30 bin kişilik, bilinçli ve heyecanlı bir kadro yetişmiş olacak ki, işte asıl o zaman korkacaklar. Ortanın Soluna iktidar yolunu açacak olan kadroyu yetiştiriyoruz.." Uysal, iddialı konuşmuştu. Ama büyük işlere girişenlerin, büyük pro- jelerin sorumluluğuna katılanların iddialı konuşmaları bir bakıma da olağan ve hattâ yararlıdır. Büyük proje Bundan bir ay veya yirmi gün ka- dar önce CHP Genel Merkezin- deki teksir makinesinde, 7 sayfa tu- tan bir rapor çoğaltıldı. Raporun başlığı şöyleydi: "Gençlik ve Kadın öncü liderleri ve Halk gönüllüleri projesi". Başlığın hemen altında sağ tarafta şöyle bir ibare vardı: "Pro- jeyi hazırlayan: Hayrettin Uysal" Türkiye Öğretmen Dernekleri Fe- derasyonunun eski Başkam ve CH Merkez Yönetim Kurulunun yeni ü- yesi Uysal, dinamik ve teşkilâtçı bir gençtir. Merkez Yönetim Kurulu, onun bu niteliklerini değerlendirmek ümidiyle görevi ona vermişti. Uy- sal, cesur, geniş kapsamlı, büyük hedefler güden bir proje hazırladı. Proje, Bülent Ecevitin, yeni Genel Sekreter seçildiği sırada bahsettiği "Halk gönüllüleri" kadrosunu ger- çekleştirmeyi hedef alıyordu. Proje- nin giriş kısmında şöyle deniliyor- du: "Bu proje ile CHP'nin örgütün- de etkin bir görev yapan Gençlik ve Kadın kollarımızın üyelerine Or- tanın Solunda ekonomik ve siyasi bir eğitim vermek öngörülmüş ve aynı zamanda bu eğitimin ışığında Halk gönüllüleri yöntemiyle toplum kalkınmasına' olumlu ve yapıcı kat- kılarda bulunmaları düşünülmüş- tür." Amaca varmak için şöyle bir mekanizma harekete geçirilecekti: En çok 15 ili içine alan bölge plân- lamaları yapılacak, her bölgede, sı- ra ile, heril bir pilot merkez olarak değerlendirilecek, yetiştirme ve uy- gulama seminerleri düzenlenecektir. Bilim adamları ile tecrübeli politika- cıların o katılacağı bu seminerlere, bölgedeki illerden gençler ve kadın- lar çağrılacaktır. Bu seminerlerde, Ortanın Solu politikası, Türkiyenin temel meseleleri, halkla münasebet- lerde dikkat edilecek pratik nokta- lar üzerinde eğitim verilecektir. Yurt sorunlarına Ortanın Solu açı- sından bakma koşulları tartışılacak, örgütlenme usulleri tesbit edilecek- tir. Seminerlerde uygulamaya da yer verilecek, köylere, işçi kesimle- rine, mahalle" kahvelerine dağılan seminerciler, öğrendiklerini pratik- te deneyeceklerdir. Daha sonra bu seminerlere katılan ve eğitim gören gençlik liderleri, aynı seminerleri daha küçük çapta, kendi illerinde, hatta ilçelerinde yapacaklardır. Ve nihayet, istenen kadro meydana çıkınca, eğitim görmüş gençlik li- derlerinden meydana gelen ekipler, 12 Ağustos 1967