12 Ağustos 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 20

12 Ağustos 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 20

Ss O Ss Y Moda Seç seç al! ee in bir kitabında güzel bir vardır: Kendinden emin ol- inat ve aynada uzun uzun kendi- ni seyreden bir kadına bir başka kadın, içtenlikte şu sözleri söyler: "Sizi değiştiren herşey size yakışır". Modanın büyük özelliği, insanla- rı, özellikle kadınları değiştirmesi- dir. Bazı kadınlar, haklı olarak, ye- nilikten korkarlar; ama her yem- liğin her tipe göre ayarlanması, uy- durulması mümkündür. Zaten bu- ttun içindir ki son yıllarda moda, "yaşıyan moda" sıfatını almıştır. Modanın taçsız kralları, bütün dünyadaki kadın tebalarına, eskisi- ne kıyasla büyük bir özgürlük ta- nıyarak, mutlak hükümlerden vaz- geçmiş, geniş sınırlar içinde, kadın?; seçme hakkını da tanımışlardır. Ör- neğin, 1967-68 kışında pullu, işleme- li, çok parlak, çok kısa ve dümdüz gece elbiseleri pek omodadır ama, bu tipi giyinmek istemiyen kadın, kendisine bir gece smokini seçip bu tarzı tercih edebilir. Gece smo- kini, parlak siyah kumaştan yapıl- mış yuvarlak bir etekli ceketle - hiç şaşmayın- pantalon takımıdır. Bu takımı, beyaz bir bluz ve uzunca takılmış, ayni boyda renk renk in- cilerden meydana gelmiş bir kolye tamamlamaktadır. Zaten geçen yıl- danberi, parisli birçok çık kadın. Correges'in ortaya attığı bu modayı benimsemiş ve gece klüplerine pan- talonla gitmeye başlamıştır. Ama 20 A L H Bu yılın moda şapkaları Şapkacılar da kazanmalı! belki, bu pantalonlu smokin takımı da fazla cüretli bulunabilir. Fakat korkulmasın: daha kolayı da var. Bu mevsim pantalonsuz, kısa etek- li, uzun ceketli, bol düğmeli, cepli, biraz spor görünüşlü, parlak ku- maşlardan yapılmış, sade gece tay- yörleri de çok modadır. Bunların da etekleri, çoğunlukla plili ve ge- niştir ama, kabartılarak değil, ya- pışık olarak giyilmektedir. Dahası da var: İnce kumaştan yapılmış dümdüz bir şömizye, daima moda- dır. Gene, mevsimin modası, siyah ve küçük bir elbisedir. Bu siyah el- bise, çoğunlukla küçük bir beyaz yaka, beyaz kol kapakları ile can- landırılmıştır. Bu Mİ sokakta bile giyinmek mümkün. ama bazı kimseler siyah Siyin mezi, Zira siyah, bazılarını sertleştirir. Siyahın * iyileceği yere, bu yıl, açık Operatör Doktor MUZAFFER ARGUN Kadın Hastalıklar Mütehassısı Tel: 127943 (AKİS: 306) AY AT renk yünlüden yapılmış, hattâ ka- reli, kemerli, iç açıcı, robalı, düz, tüp biçimi, evaze veya pli-kaşeli, plili bir elbise de giyinmek müm- kündür. Daha da neler, neleri Yeni modada daha çok şey var! Örneğin uzun, klâsik erkek mu- şambaları bu yıl modadır. Bu uzun empermeabllerle, istenirse, oerkek gibi pantalon da giyinilebilir. Ama, eğer istenirse, gene pantalonla kısa bir empermea! | an tercih etmek de müm Yılın bir la modası da, kol- suz paltolardır. Kalın kumaşlardan yapılmış olan bu tam kolsuz ceket- ler, daha çok, mini-manto boyun- dadır ve kalın sveterlerle, opanta- lonla giyilmektedir. Böylece, hare- ket rahatlığı sağlanmış olmaktadır. Hele araba kullanan kadınlar için, ısıtıcı kumaştan dikilmiş, tam kol- suz bir mini-palto, ayni renk pan- talonu ve kalın ısıtıcı sveteri ile, biçilmiş kaftandır Sonra, Charles Mauret'nin ünlü, kısalıp- uzalan paltosu gelmektedir. Yani, bir manto hem kısa giyil- mektedir, hem de uzun... Bu manto, kalın, koyu renkli bir kumaştan ya- pılmıştır. Cepli, çift düğmeli, yani kruvaze ve erkek yakalıdır. Normal boyu dizin üstünde bitmektedir a- ma, değişiklik olsun diye, gizli düğ- melerle eklenen bir parça sayesin- de, mantonun boyu ayak bilekleri- ne kadar uzamaktadır. Bu uzun manto çizme ile giyildiği için ba- 12 Ağustos 1967