12 Ağustos 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

12 Ağustos 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

m A K S Cilt: XXXIX Sayı : 686 12 Ağustos 1967 HAFTALIK o AKTÜALİTE MECMUASI YURTTA OLUP BİTENLER Millet Tek gözlü çaylaklar Demirel, onun AP'si, dümen suyun- daki GP'si, yardakçı kalemleri, borazanları, ateşin antikomünist - tacir milletvekilleri (o Türkiyeyi bu "sol tehlike" karşısında uyarırlar- ken gittikçe gelişen bir "sualtı sa- ğı'nın hiç farkında görünmüyorlar. Halbuki, henüz bitmemiş "Hizb-ut tahrir" hareketini Güneydoğuda teşebbüs edilen bir nurcu gösterisi takip etmiş, şimdi de aşırı sağcı teşekküller bir büyük kongrenin te- şebbüsü içine girmişlerdir. Böylece, suyun altındaki hazırlıklar su üstün- de baş gösterme safhasına gelmiş- Yakalanan nurcular Adliyede Demirelin göz kırptığı tehlike lerdir. Demirel henüz, bir günde on- beş tane attığı nutuklarında sağın açık tenkidine ve teşhirine yer ver- memektedir. Gerçi Başbakanın bu- günkü tutumu bile şeriatçıları tat- min etmemekte, onları Demirele karşı hücumlarda bulundurmakta- dır ama, bunlar- Türkiyede Hilâfet kurulmadan zaten memnun olma- yacaklardır. Her halde Demirel, aşırı sağın tehlikesini söylemek için Hilâfetin kurulması çalışmalarının başlama- sını beklememektedir. Aşırı solun işçi ve köylü ile genç aydınlar üzerinde kesif bir propa- ganda faaliyetinde bulunduğunu in- kâr eden yoktur. AP İktidarının tenkit edilen tarafı, bununla müca- deleyi doğru ve tesirli platform ü- zerine oturtamamış olmasıdır. Hat- tâ, tam aksine, basiretsiz tutumuy- la, devirdiği çamlarla, yüze göze bu- laştırılan marifetli teşebbüslerle aşı- rı solun ekmeğine yağ sürmesidir. Fakat AP aşırı sağın bir tehlike teşkil edecek tarzda çalıştığını in- kâr etmekte, Başbakan bunları "her yerde olabilen münferit hadiseler" diye küçümsemeye çalışmaktadır. Halbuki aşırı sağ Türkiyede esnaf, köylü, az uyanmış işçi, ortahalli ka- dın vatandaş, kahve erkeği üzerinde en azından aşırı solunki kadar ke- sif bir çalışma yapmaktadır. Bu ça- lışma, gene en azından aşırı solun 12 Ağustos 1967