12 Ağustos 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

12 Ağustos 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

Tüli'den haberler Yanık Lady geçtiğimiz hafta, Yeşilköy kıyısının en güzel evinde, Devlet Tiyatro- su Genel Müdürü Cüneyt Gökçer ile eşi Ayten Gökçer şerefine bir parti verildi. Evsahibesi efkure Şerbetçi, "My Fair Lady" komedisi- ni alkışlayan yüz kadar dostunu, sanatçı karı-koca ile dostça bir gece geçirmeğe çağırmıştı. Davetliler ara- sında, fazla kilolarını attıktan son- ra Orson Welles'e benzemeyen, ama eski yakışıklılığım yeniden kazanan Tıp Fakültesi Dekanı Cihat Abaoğlu, İrfan Cerrahoğlu, Reşit Egeli, Nihat Bekdik, Aziz Borovah, İsmail Sar- per, Kemal Sarper, İsmet Özbek, Fehmi Behlil, Necdet Aktay, Fuat Mirel, Cenan Sılan, Selâhattin Beya- zıd, Sedat Erkoğlu, eşleri ve çocuk- larıyla birlikte, İstanbuldaki seri partilerin alışılmış kalabalığı da var- dı. Ayten ve Cüneyt Gökçer çifti, alışılmış kadronun dışında kaldıkla. rı için, herkes onların etrafını çe- virdi. Ayten Gökçer, güneşten yan- mış, yanık bir lady olmuştu. Koca- sıyla beraber türküler ve şiirler söy- ledi, partinin keyfini en çok o çıkar- dı. "My Fair Lady"yi selâmlamak i- çin verilen ziyafette bütün kadınla- rın birbirinden şık olduğu tahmin edilebilir. Evsahibesi Mefkure Şer- betçi ile İstanbul sosyetesinin im- paratoriçesi Nilüfer Sarper, porta- kal rengi elbiseler giymişlerdi. Zü- beyde Aktay, kırmızı elbisesiyle, İs- tanbulun şık giyinen kadınlarından biri olduğunu o gece ispat etti. Diplomatlar dinleniyor Ortadoğudaki buhran, Türkiyenin Suudi Arabistan Elçisi Necdet Özmen ile Suriye Elçisi Bedii Kara- Cihat Abaoğlu, eşi ve Mefkure Şerbetçi Kokteyli parti deyince... burçaka tatil fırsatı vermedi ama, eşleriyle çocukları o İstanbuldalar. vrupadaki elçilerimizin birçoğu da İstanbulda. Veysel Versan, İsmail Erez ve Moxkora Büyük Elçisi Ha- san Işık grupuna yakında Londra Büyük Elçisi Halük Bayülken de katılacak. Genel Sekreterliği zama- nında fazla çalışmaktan sık sık sür- menaj olan Halük Bayülken, Lon- drada da ayni tempoyla çalıştığı i- çin iyi bir tatile ihtiyacı var. Elçi- liğin öteki mensupları, oMüsteşar Ecmel Barutçu ile Akgün Kıcıman ise hızlı çalışmalara ara verip, Mar- maranın maviliklerinde dinlenmeğe başladılar bile. Paris Büyük Elçimiz Nurettin Vergin İstanbulda (değil, fakat İstanbulda da, Ankarada da adı çok geçiyor. Diplomatlarımız konuşmayı, he- le de dedikoduyu pek sevdikleri i- çin, biraraya geldikleri zaman, asıl- lı-asılsız laflamaktan, hattâ yeni kararnameler imzalamaktan o geri kalmıyorlar. Yeni bir kararnamede yer alacak büyük elçilerin başında da Genel Sekreter Zeki Kuneralp geliyor. Kuneralp, merkeze geleli ancak bir yıl oldu. Bir yılda, hiç bir genel sekreter, adı Zeki Kune- ralp de olsa, Bakanlıkta bir deği- şiklik yapamaz. Üstelik Zeki Kune- ralp, bu bir yılı koltuğunda iğreti oturarak, herşeye karşı pasif dav- ranarak geçirdiği için bazı çevreleri hayal kırıklığına uğrattı. Bu yüzden onlar, Kuneralpin Genel Sekreter- likten ayrılmasına üzülmeyecekler. Fakat yerine kimin oturacağını çok merak ediyorlar. Birleşmiş Millet- lerdeki Büyük Elçimiz Orhan Eralp in genel sekreterliği reddettiği SÖy- lendiği için, diplomatlar o çevresi, şimdi, bir genel sekreter aramakla meşgul. Zeki Kuneralpin de Brük- sele, NATO'ya gideceği söyleniyor. Ama, Muharrem Nuri Birginin ne olacağını kimse bilmiyor. Kimbilir, belki o da, Pariste satınaldığı eski ve şirin apartmanına yerleşir? Kolejliler "Piknik partisinde Amerikan Kolejinde okuyanların bir özelliği de, değişik partiler vermeleri olsa gerek. İstanbul sos- 12 Ağustos 1967