30 Haziran 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

30 Haziran 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

ELE AYM SR, SE AKŞAM 30 Haziran 1934 Beşiktaş maçı berabere bitti - Galatasaray Dünkü maçın birinci devresinde Beşik- taşlılar çok güzel bir oyun oynadılar | Beşiktaşın mukabil akınlari takip Bir futbol maçında, seyirci, saa- &ine hangi tesirler altında kala- rak bakar? Dikkat etmedinizse ben size ha- örlatayım, Oyun biter, zamanin ne çabuk “geçtiğine hayret ederek gayri ih- tiyari (acaba hakikaten oyunun sonu mu geldi) diye saatinize sa- rılırsınız. Bu bittabi güzel oyna- nan maçlarda olur ve oyunun le- binedir. Bir tanesi de tam aksine can si- kıntısından: (Daha ne kadar var acaba?.). (Bu sıkıntı daha kaç dakika sürecek?) diye mütema- diyen saati çıkarır çıkarır baka- rm Bundan başka Taftarların oyunun son anlarını saatin dakikaları üzerinde sey- retmeleri ve spor muharrirlerinin (gol kaçıncı dakikada oldu?) di- ite bakmalarını da ilâve ede- ü kızmış te- < sss 'dün Taksim stadyomunda oynanâin. Beşiktaş - Galatasaray maçında seyirciler iki zıt tesir al nasıl geçtiğinin farkına yaramamıştı! kinci dövre ve temdit esmatin- du (bu oyun me zaman bitecek) — — diye can ıkıntısı içinde kaldılar. Oyunun ilk kırk beş deki sında güzel bir futbol seyretlik. Beşiktaş takımı geçen mevsim sonlarında oynadığı ve bu sene düne kadar göremediğimiz güzel oyununu bize tekrar seyrettirdi Beşiktaşlılar, maçı, Galatasarayın bir iki akımı müstesma bep karşıki sahada sürüklediler. Jatasaray müdafaasının titizc: fedakârane ve itiraf etmeli ki bir parça da sert oyunu karşısında neticelenemiyordu.. i devrede ve temdit esma- Sında âdeta maçın berabere vardı, Fırsatlar mütemadiyen ka- çıyor. Hattâ Hakkıya yapılan bir penaltıyı Eşref hafif bir doku nuşla Avninin eline veriyordu.. Fırsatların bu şekilde heba olup | gitmesi, ve oyunun gittikçe ağır- | Jaşarak mütevazin ve müsavi, hat tâ muttarit bir şekle girmesi maçın Zevkini ve ahengini kaçırmıştı. iki saat süren oyun Zevkle başladı, kırk beş dakika böyle devam etti. Sonra yet beş dakika da gittikçe durgunla- garak can sıkıcı bir hal aldı, » Dünkü maçta seyircilerin adedi her halde binden fazla idi. Hiç değilse heyecanlı olacağı daha ev- min bu kadar sıcak zamanına tesa- düf etmeseydi daha fazla seyir. 'ci çekebilirdi. e Oyunun cereyanı Maça Galatasarayın hücumile başlandı. Nuri akını kırdı. Bunu Üz v4 ekti ve bütün devre esn. latasarayın Danyal ve tasile yaptığı güzel bir iki hücum istisna edilirse oyun Galatasara- yın yarı sahasında ve Beşiktaşın mütemadi tazyiki altında geçti. Bu tazyik esnasında Beşiktaşlılar Galatasaraylıların kalesine, hattâ bir defasında top şüpheli bir şe- kilde kaleye girip çıkacak şekilde geçirttiler. Fakat bir türlü gol çı- karamadılar. Bu gol çıkaramayış- ta Beşiktaş mühacimlerinin bece- riksizliğinden ziyade Avninin ve bilhassa iki âmil oldu. İlk devre 0-0 berabere İkinci devrede Beşiktaş ayni teknik ve faik oyunu gösteremedi. Oyun Beşiktaşın nisbi tesiri altın- da, aşağı yukarı mütekabil hü- cumlarla geçti ve bu devrede de | iki taraf & olamadılar. Nizami müddet böyle sayisiz bitince; oyun birer çeyrekten iki devre olarak yarım saat uzatıldı. in ilk devresinde, yu- yapmağa muvaffak Bu tem: karıda yazdığımız gibi, Beşiktaşın | meseleyi kökünden halledecek penaltıyı kaçırması istisna edilir- se bütün uğraşma ve meye rağmen mühim bir şey olmadı ve bu uzatılma müddeti de gene sar yısız olarak berabere bitti. Bu maç tekrar oynanacaktır. Takımlar: Beşiktaş: Mehmet Ali, Hüsnü, Nuri, Kadri, Fabri, Feyzi, Hayatı, Hakkı, Nazım, Şe- ref, Eşref. Galatasaray: Ayni, Faruk, Lât- fi, Kadri, Nihat, İbrahim, Necdet, Suavi, Rasih, Fazıl, Danyal, Hakem Beykozlu Şadi bey, Oyunu idaresi vasatı geçememiştir. Süleymaniye gene birinci kümede kaldı İkinci küme şampiyonu Eyüp takımı, dün bu senenin birinci kü- me sonuncusu olan Süleymaniye ile karşılaştı. Eğer maçı kazana- bilse idi birinci kümeye terfi ede ceklerdi. Fakat dün müdafaaları- nin aksaması, buna mukabil Sü- leymaniye muhacim hattında bir iki oyuncunun ve bilhassa Alinin güzel oyunu sayesinde maçı (8-1) kaybederek, eline geçen bu fırsatı kaçırmış oldu. Eşref Şefik Erzincanda faydalı yağmurlar Erzincan 28 ( Husı verecek olan yağmurlar yağmakta ve mahsulât ümidin fevkinde olacağı tahmin edilmektedir. “Erzincanın Trabzona muvasala: sini temin eden Erzincan - Gümüş: ie yolu yağmurların çokluğun- bozulmuştur. Erzincana gelen yonlar mlişkilâtla Sibikör da- çıkmakta ve bazen öküz almaktadır. Şanı koşarak çık: İtizar Münderecatımızın çokluğu ittihat ve Terakki, dercede: Galatasaray müdafii- | nin canla ve başla uğraşmalari | Tarama dergisi Fasiküller hakkında mütalea gönderenler Ankara 29 (A.A) —T.D.T. .C. umumi kâtipliğinden: Cemiye- tin n rine başladığı «Tarama der- gisi» nin şimdiye kadar çıkan fa- sikülleri hakkında bundan evvel ki on iki ilândan sonra. yeniden mütalea gönderenlerin on üçüncü listesi: Biga kaymakam Ali Riza, mer- kez bankası memurlarından Sü- leyman Hurşit, Kütahyada Ispa, tah oğlu Gıyas, sınai mülkiyet mi dürü Refik, Silifke belediye reji Sait, Edirne erkek muallim mek- tebi türkçe muallimi Orhan Şaik, fakültesi müderrislerinden Tevfik, Balikesir ilk tedrisat mü- fettişlerinden M. Şükrü, Kiliste avukat Kadri, Çorluda Basri Ya- man, Dörtyolda Durmuş, Gazi An- tep Suboğaz köy muallimi Cemil, Fethiye kaymakamı Nevket, Sı- yas ilk tedrisat müfettişlerinden Hikmet, Fethiyede mütekait yüz- başı Süleyman, Fethiyede mai memur vekili Kâzım, fırka askeri dairesi reisi Emin, Sü- leymaniye umumi kütüphane mü- dürü Zahir, Manisa Horozköy başmuallimi Nazmi, İzmir Sağır, dilsiz ve körler müessesesi müdü- rü Dr. Necati Kemal, Denizli hal kevi, muhabere alay kumandanı kaymakam Şemsi, Seyhan halke- vi, Seyhan ilk tedirast müfettişle- rinden Ali Rıza, Seyhan Türk Sö- zü muharrirlerinden M. Fabri, Adana gençlerinden Selâhaddin, Zonguldakta Hızıroğlu Bedri, İs- tanbul erkek lisesi türkçe mualli- mi Tahir Nejat, Amasya “ew kaf müdürü Namık Necip beyler. Bu zatların gönderdikleri fiş sayısı (5762) dir. Evvelki on iki iste ile Börakemsömteriter YE yekümu” (37,085) i bulmuştur, Her birine ayrı ayrı teşekkür packtubu yazmağa imkân bulun: fen dördüncü madığından gösterdikleri him- metten dolayı kendilerine alenen teşekkür olunur. Buğday satın alma merkezleri Ankara 28 — Buğday mübayaa merkezlerinin tezyidi etrafında tetkikatta bulunmakta olan ko- misyon yarın ziraat enstitüsünde t vekilinin riyasetinde topla- nacaktır. İstanbul Valiliğinden: Levhaların ve Tabelâların Damga Resimleri Hakkında 20 Haziran 1934 tarihli gazetelerle yapılan tebligatta Eminönü, Beyoğlu ve Beşiktaş kazalarındaki lâvha ve tabelâların damga resimlerinin verilmesi için 1 Temmuzdan 31 Temmaza kadar tayin olunan müddet içinde bütün mükelleflerin bir merkeze müracaat- larına mabal kalmamak ve halka daha kolay bir tediye usulü tayin edilmiş olmak üzere bu kazaların muhtelif nahiyeleri mınta- kalarında bulunan levha ve tabelâların resimlerini almak üzere aşağıda yazılan nahiyelere İstanbul Pul Müdürlüğünden memurlar gönderilecek ve damga resimleri yukarda gösterilen müddet içinde oralarda alınacaktır. Eminönü Kazasınd. ile Kumkapı nabiyesindeki mükellefler Eminönü Merkez nahiye: Kaymakamlığına, Küçükpazar nabiyesi ile Beyazıt mabiyesindeki Küçükpazar nahiyesi Müdürlüğü konağına, Alemdar nahiyesindeki mükellefler Alemdar nahiyesi Mü: iğü konağına, Beyoğlu Kazasında: Merkez nahiyesindeki mükellefler Galatada Yüksekkaldırımda Pul Müdürlüğüne, Hasköy ve Kasımpaşa nabiyelerindeki mükellefler Kasımpaşa nabiyesi Müdürlüğü konağına, Taksim ve Şişli nahiyelerindel Müdürlüğü konağına, Galata nabiyesindeki mükellefler Galata nahiyesi Mi Könağını mükellefler mükellefler Tak: nahiyesi Beşiktaş Kazasında: Beşiktaş merkez nahiyesindeki mükellefler Beşiktaş kazası Mal dairesin, AArnavutköyü nahiyesindeki mükellefler Arnavutköy nahiyesi Müdürlüğü konağına, müracaat edeceklerdir. Müracaatların usulü ve her türlü tafsilât bu gazetenin 20 Haziran 1934 tarihli nushasında intişar etmiştir. (8467) İLÂN Iktisat Vekâleti Sigorta Tetkik Heyetinden: muaddel 15 inci maddesi hükmüne tevfikan yeninden hüviyet vara- kası istihsaline mecbur olan ve siyorta şirketleri tarafından istihdam. edilen müfettişler, seyyar acentalar, tellâllar, muavin ve talar, idarehaneleri haricinde muamele yapan sigorta gil murin ve müstahdemini ve bilümum muhammin ve avarya komiser. lerinin evellemirde hüviyetlerinin tesbiti di adet fotoğraf nüfus tezkerelerini - ecnebi tâbiiyetinde olanlar ikamet vesikalarını - hamilen 20 temmuz 1934 tarihine kadar İstanbulda çalışan ve bulunanların şahsan Bahçekapıda Dördüncü Vakıf Hanında dördüncü katta bulunan heyetimize ve taşrada müstahdem bulunanların ise mahalli ticaret odaları başkâtipliklerine müracaatları lüzumu ilân olunur. Mezkür madde hükümleri dairesinde icra edilecek imtihan günleri ve mahalleri için ayrıca keyfiyet ilân edilecekti Müracaat günleri: Cumartesi, Pazartesi, Çarşamba saat ikiden dört buçuğa kadar (528) Muhtelif Eşya Satışı İstanbul Gümrükleri Başmüdürlüğünden: 928 senesine kadar gümrüklerde toplanan bir çok eşyalar gümrüksüz kontenjansız olarak yazılı tarihlerde her pazartesi gönleri saat 16 da tarları ve tahmini kıymetlerile satış gün ve tarihleri ve şekli müzayedeleri Müzayedeler 1549 No ve 4/1/930 taril . Sallan eşyaların cinsler izalarında gösterilmiştir. li kanun ile 2490 No ve X6/934 tarihli arttırma eksiltme ve ışıma başlanılmışt İhale kanunlarında yazılı ahkâm ve her kese parasız verilen şartname dairesinde yapılır. Taliplerden noterlikten tasdikli kanu men kıymetin ©, 7,5 çuğu nisbetinde teminaı muvakkata akçası alını &onra gelecek talipler kabul edilmez, Kapalı zarfla yapılan mü saat evvel komisyona veril kiğü odasında toplanır. Her istekliye talep edeceği izahat verili saatından bi rüklerde asılıdır. im imi F.N. Kap yekünu Tahmini 4 105 Si 4 96 643 Muhtelif 81 961 2 61 10297 v 800 3877 7 101 2304 30 57 12126 30 464 4205 istenir ve her satış için muham- Müzayedeye başlanıldıktan yedelerde teklif mektupları müzayede on İstanbul Gümrükleri Başmüdür- Satılan eşyaların tafsilâtli cetvelleri ikametgâh ve imza tasdiki Komi olması şarttı Eiyenler bu eşyaları bulunduğu gümrüklerde görebilirler. Satıştan sonra eşya 43397, Kiymet Müzayede Müzayedenin Sahılan eşyanın cinsi Kuruş tarihi şekli 710 167/934 açık arttırma o Muhtelif meyva ve sebze konsen veleri raekülât ve Muhtelif kâğıtlar ve Mensucat muhtelif yün ve pa- muk eşya. 7 s0 . 307/934 ,, 75 6/B/934 — kapalı zarf 'Velespit, otomobiller ile bunlara ait aksam ve sair makineler. 33 13/8(934 açık artırma © Mübtelif yağlı vernikli ve toz boyalar, resim boyaları sair muh- telif eşya, Pudralar, kremler, dudak boyat ları sair tuvalet levazımı, Dolu sinema filiml Muhtelif oyuncaklar maden temizi lemeğe mahsus tozlar, cilâlar ve i sair muhtelif eşya, 80 208/934 , 33 2118/934 » 349/934 kapalı zarf açık arttırma