July 30, 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

July 30, 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

Sahife 2 SON TELGRAFLAR Viyanada hususi mahkeme işe başlıyor / Viyana 30 (Hususi) (Hususi) — Avu: İkea kederi dün Bir bop Eında asilerle çarpışmıştır. Bu «4musademede eski Avusturya or- dusunun en parlak zabitlerin- den ve iki defa altın salip miye- Bim hamil binbaşı Karrane öl lar silâhlarini vermişler. ir, Bugün hususi mahkeme işe başlıyacaldlır. — Daş ükümet failleri iptida muhakeme edile- .ceklerdir. Bunların içinde 30 ki- şi doğrudan doğruya Dollfüsü öldürmekle mazmundur. Madam Dollfüs bugün İtalya- da Riçioneye gidecek ve suk darını aldıktan sonra geri döne cektir. Avusturya-Alman hududu gene kapatıldı © Ber 30 (Hususi) — Avustur- ya - Alman hududu Almanya ta- rafından kapatılmıştır. Gelip ge- çenler sıkı bir surette tetkik edi- Hiyorlar. Pariste nümayiş Paris 30 (Hususi) — Dün 80s- yalistlerle komünistler Panteon l yişler yap Jean Ja- yıldönümü mü- Bir uresin katlinin nasebetile tertip edilmişti çok hatipler proleterleri faşizme karşı birleşmeğe davet etmişler. dir. Nutuklardan sonra iki saat süren bir geçit resmi yapılmıştır. Fuhuşla mücadele Gazinolar, birahaneler ve muhallebici dükkânları kontrol ediliyor Polis ikinci şube zabıni ahlâ- /kiyesi emrazı zühreviye talimat namesinin tatbikine sıkı bir faa- iiyetle devam etmektedir. emirde bilümum içkili gazino, bi- rahane gibi yerlerle bilhassa mu- hallebici dükkânlarının sıkı bir kontrol altına alınmasını bildir. miştir. Son zamanlarda bazı münase- betsiz kadınların bu gibi yerlerde toplanarak kendilerini teşhir et tikleri anlaşıldığından buralarda tesadüf edilecek bu gibi kadınların lerhal müdiriyete sevkedilmeleri emrolunmuştur. izerine Beyoğlu ve İs- tanbul taraflarında gerek polis merkezleri ve gerekse zabıtai ah- lâkıye memurları tarafından ya- pılan ilk araştırmada bir kaç mu- hallebici dükkânında böyle ken- Hilerini teşhir etmek üzere topla» han 37 münasebetsiz kadın bulun- muştur. 4 Bu kadınlar hakkında emrazi ühreviye talimatnamesine mugay- Şir hareketten dolayı kanuni mu- ameleye başlanmıştır. Her mer- kez bundan sonra kendi mintıka- dari dahilinde böyle sık sık araş lar yapacaklardır. Kurtuluşta yangın , Kumtuluştn Şair sokağında 62 umaralı evdeki banyo odasin- Bani teş çıkmış, yukari kata da et etmiştir. Ateş yangın ge. iy ev yandıktan sonra söndür miş, Roma 29 (A.A.) — Havas mu- habirinden: İtalyan © matbustı Dolfüsün katli münasebetile Ak manyaya bücum etmekte devam diyor. Gazeteler, her vakitkim 'den ziyade uyanık bulunm. zam gösteriyorlar. Lavoro Faşista gazetesi kato- Tiklerle alelümum Avusturyalıla- rn valanperverliğine müracaatla, Hitlerin - mümessilinin “emiyan- ılık» tan ibaret vazifesini akim. bırakmalarını. ve nazizmin kuca- Ema: düşmemelerini . dilemkete dir. Rejime Faşista gazetesi, baş vekil Hitlerin, Avusturyadaki mahmilerinin hezimeti üzerine, vaziyetinin güçleşeceğini yaz- maktadırlar. Koriere Paduano ile beraber “daha bazı gazeteler, her hangi bir diplematik teşebbüsün aleyhinde Bulunuyorlar. Bunlar ezcümle di Kayseride kasırga Şehir, müthiş toz bulutları içinde kaldı Kayseri 28 (A.A.) — Dün leden sonra akşama kadar gö- rülmemiş bir kasırga devam et miştir. Şehir toz içinde kalmış ve halk yarım metreden dahi bi- rihirini görmemiş ve bu toz ta- bakası saatlerce devam etmişi Gece kasırga durmuş ve kısa Ten bir yağmur yağmıştır. Bugün hafif bir kasırga ve gayri tabii bunaltıcı sicak devam etmek- tedir. Dinamit patladı Küçükpazarda dört kişi yaralandı Gece, Küçükpazarda feci bir kaza olmuş, dinamit patlamasın- dan dört kişi yaralanmıştır. ü pazarda manav Alinin 'dükkâmnda Ethem ve Salâhad- din namında iki kişi balık tutma- ğa mahsus dinamitle oynarlarken manav Âli patlaması ve bir kaza- ya sebebiyet vermesi ihtimali ol- duğunu söyler Bunun üzerine Salâhaddin efen- di dinamiti ateşliyerek sokağa bi- rakmıştır. Bunu gören Mustafa efendi na- mında birisi dinamiti söndürmek için eline aldığı sırada müthiş bir infilâk olmuştur. İnfilâk esnasında orada bulu- nan manav Ali, Ethem ve Şakir efendiler el ve ayaklarından Mus- tafa da muhtelif yerlerinden yara- lanmışlardır. Yaralılar hastaneye kaldırılmışlardır. Tiran elçiliği Ankaradan gelen bir habere gö- ze Londra konsolosu Dürrü Maz- har bey Tiran elçiliğine tayin edil- Ruşen Eşref tina sefirliğine tayini ihti- malinden bahsedilmektedir. Mekteplerde teririsat iselerin bir teşerinievvelde deri- lere başlaması kararlaştırılmış, Ankara 29 — Orta mektep ve | alâkadarlara tebligat "yapılmıştır. | kuflar arasındadır, AKŞAM yorlar ki: «Bazı anlarda, sulbü kurtaracak olan top ateşidir». Paris 29 (A.A) — Muhtelif memleketler gazeteleri, M. Von Papenin Viyana elçi inini pek o kadar endişesiz karşılan. yorlar. Excelior gazetesi diyor ki: «Doğrudan doğruya yapılagel mekte olan icraat yerine diple- mast Faaliyet “kâim olmaktadır. Ve bu faaliyetin itiraf edilmiyeni İkedefi, aynıdır. Yani Avusturya” | mın Almanyaya ilhakıdır. Prağ gazetelerinden biri di- yor kiz «Avusturya istiklâli bakımin- dan Von Papenin tayini, Bavyera hududunda on bin lejyonerin bu- lunmasından daha tehlikelidir.» Mançhester Guardian yazıyo, «Umumi düşünce Almanyanın Avusturyanın Almanyaya ilhakı için komplolar yapmaktan fariğ Nafia vekili Teftişten dün gece Ankaraya avdet etti Eskisehir 29 (Hususi) — Nafıa yekili Ali bey bandırma ve Kütah- ya tarikile bugün şehrimize gele- rek şimendifer fabrikasını, demir köprüler atelyelerini ve daireleri gezmiş, gördükleri intizamdan do- memnuniyet beyan eylemiştir. Ali bey hülcümeti, kolorduyu ve fırkayı ziyaret ettikten sonra 4€- ker Fabrikasını gezmiştir. Vekil bey saat on altıda, buradan A: karaya hareket etmişti Ankara 30 (Hususi) — Nafia vekili Ali bey dün gece teftiş se- Yahatinden Ankaraya avdet eyle- miş, vekâlet erkânı tarafından karşılanmı, Müthiş atlayış Paraşütle 1500 metreden atlamışlar Vaşington 29 (A.A.) — Bin başı Kepnerin idaresindeki Stra- tesferik balon 16,000 metreye yükseldikten sonra 14,000 metre- ye inmeye mecbur olmuştur, Biraz sonra tekrardan 17,000 metreye çikan balon muntazam inişe baş- lamak istemiş ise de, ötesinde, berisinde sakatlık olduğundan ve iniş pek hızlı vuku bulduğundan, içerisindekiler 1600 © metreden paraşutla © stlamışlardır.. Balon kendi kendine Holrecde karaya inmiştir. Dil kongresinde Sovyet âlimleri Moskova 29 (AA) — Ilim akademisi âzalarından Samilo. viç ve Meşaninof dil kongresin- de hazır bulunmak üzere 30 tem- muzda Türkiyeye hareket edecek: ledir. Sofyada taharriyat ve tevkifat Sofya 29 (A.A.) Bulgar ajansı bildiriyor: Zabita dün bir takim binalar. da taharriyat yapmış ve bir çok kimseleri tevkif etmiştir. Make- | donya ihtilal komitesi ile müna- sebatta bulunan Katrof da mev- Bu Sabahki ee Almanyaya ateş püskürüyorlar Bir italyan gazetesi: “Sulhu kurtaracak olan top ateşidir,, diyor :ağı suretindedir.» isilik ta hücum ediyor Vatikan 29 (A.A) — Oser vatare Romano gazetesi, müdürü- nün imzası altında bir makale neşretmektedir. Mumaileyh, bu makalesinde şiddetle Nazilerin aleyhinde bulunmakta ve şöyle demektedir: «Bu barbarlığın . uyandırmış olduğu nefret, hadden aşırıdır. Ve bunun uzak ve yakın bütün âmil ve mesulleri vicdanı umumi mah- kemesinin huzuruna çıkmıştır.» Avusturya henüz muvafakat etmedi Viyana 29 (A.A.) — M. Von Papenin Viyana elçil e tayini hakkında Almanyanın agreman talebine Avusturya hükümetince henüz cevap verilmemiştir. Bu | hususta, hafta zarfında bir karar alınacaktır. Hudut ihtilâfı Iran ile Efganistan Türkiyenin hakemliğine müracaat ettiler Ankara 29 (Hususi) — ER gün ve İran sefirleri, bugün hari- iye vekili Tevfik Rüştü beyi zi- yaretle görüşmüslerdir. . Alman malümata göre bu ziyarette, İran ile Efganistan arasında mevcut hudut ihülâfi görüşülmüş, ve iki dost hükümet, ihtilafın. hallini Türkiyenin hakemliğine tevdi et- miştir. Sovyet takımı Milli takımımıza karşı Sovyet futbolcuları Moskova 28 (Hususi) — Türk sporcularile karşılaşacak (olan Sovyet sporcuları antrenmanla- rını bitirmişlerdir. Sovyet futbol takımı şu şekilde'teşkil edilmiş- sir, içkofski Fomin (Haskof) — * (Moskova) Diyentef (Leningrat) Andre (Moskova) Nikola (Harkof İlin o Çegovski (o Botosof O Do- fetyer (Leningrat) Nikola (Mas- kova) Geçen sene Sovyet - Türk muh- telit maçını kaybeden kaleci Ba- beknin yerine Rus kalesine mi Starotine | kemmel bir kaleci İçkofski ika- me edilmişti Hars müdürlüğü Ankara 29 — İskân kanunu mu- cibince teşkil edilen hare müdür. iğüne kimse tayin edilmemişti; Birinci umumi müfettişlik iskân müşaviri Akif bey şimdilik bu va- zifeyi ifada devam edecektir. Yemenden gelen esirlerimiz. Ankara 29 (A.A.) — Hilâliak- mer cemi; umumi merkezi Hu- 'deydede umumi harpten kalmış 37. esirimizi bu defa İstanbula getir. miş ve kendilerini köylerine kadar bütün masraflarını temin etmek suretile sevketmiştir. 30 Temmuz 1934 Azgın sarhoş Cam parçaları bilek damarlarini kestiğinden hastaneye kaldırıldı Sabılmlılardlanı Mustafa ismin” de birisi dim gete körkütük sar hoş bir halde Karagümrük ci: rında Veli efendinin kahvesine giderek oturmuş ve'rakı içeceği- ni söylemiştir. Veli efendi kahvelerde rakı iç- mek yasak olduğunu söyleyince Mustafa hiddetlenmiş ve koca man bir kama çekerek kahvede- kilerin üzerlerine hücum etmiş- tir. Halk korkusundan kaçışmış- lara: Sarhoş yalnız kalınca bu de fa da kama ve yumruklarile kah- venin camlarmı kırmağa başla- yaştır. Kırılan: camlardan bir kaç parça sarhoş Mustafanın bi» eklerine. saplanarak damarlarını kesmiştir. Korkudan yanına kimse yana- şamadığı için Mustafa yere yun lanmış ve fazla kan zayi et. tiğinden bayılmıştır. Vakayı haber alan polisler ye- tişip yaralı sarhoşu baygın bir halde hastaneye kaldırarak tah- Erganide hummalı faaliyet (Ba tarafı 1 inci sahifede) şarkisinde ve üst kısmında akik lara hayret verici muazzam bir fabrika binası kurulmaktadır. Ma- den araştırması içinde geceli gündüzlü hafriyat devam etmek- tedir. Amele bolluğu dolayısile muhitin iktisadi. vaziyeti yüksel mekle ve esmafın yüzü gülmek- Demir yolu inşaatında da baş döndürücü şekilde hummalı bir faaliyet görülmektedir. İnşa- at 26 ncı kısım denilen Koma yık mevkiine kadar ilerilemiş bu- Tanmaktadır. Bakır şirketi geceli gündüzlü. çalışarak hava bacasının delinme ameliyesini ikmal etmek üzere” dir. Yeni inşaat beton olarak ya- pılmaktadır. Şirket tarafından yaptırılan $0- , se yolunda ve asansör üzerinde ki mahalde bir köprü inşasına da başla yakları kurul muştur. Şirketin inşa etirmekte olduğu 13 bina da bitmek üzere- dir. Bu sene Elâzizin Ergani bakır madeninde 35 bin lira sarfile be- ton örme sisteminde bir ilk mek- tep binası yaptırılmıştır. Bu bina iki katlıdır. Ars: uygun olması için mektep önden münhani yapılmıştır. Sınıfların zemini reçineli tahta: ve koridor parke taşile döşen- râiştir. Salon ve sınıflarda hava merkezleri vardır. Bu mektep beş sınıflı. iki yüz elli talebeyi istiap edecek bir vaziyettedir. , Mektep eşyası için hususi mu- hasebe bütçesine iki konmuştur. Mektebin meydanlığa .Gezi hazretlerinin heykelleri rekzedilecek ve heys kelle mektebin küşat resmi 30 ağustosta yapılacaktır. Ispartada sel tahribatı İsparta 28 (AA.) — Üç sasi Kadar devam eden dünkü büyük sel şehrin muhtelif semtlerinde ki ev, bağ, bahçe ve tarlalarda hasar yapmışsa da milktarı tesbit edilememiştir. Belediye a yaptırılan in vaziyetine