30 Temmuz 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

30 Temmuz 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

Izmirde kanlı bir cinayet Bir sabıkalı öldürüldü, bir sucu da yaralandı İzmir 28 — Kemerde umum- Baneler arasında kabadayılık Yüzünden bir cinayet — olmuş ve sabıkalılardan biri öldürülmüş. © Cinayet hakkinda aldığım taf- ilâta göre, Gerenlik maballesin- 'de oluran ahçı çırağı Yozgatli 'Ali ve arkadaşları Sürmeli 80- kakta umumhaneler arasında ge- zerlerken orada bulunan sabıka- Tılardan Arap Haydar ile Ördek (Ali ve diğer arkadaşlarına rasgel- mişlerdir. Yozgatlı Alinin taki mına dahil bir kişinin kendisine 'doğru bakmasından muğber olan Haydar; — Ne bakiyorsun, resmimi mi çıkaracaksın, demiş ve bundari Yozgatlı Ak ile aralarinda kavga başlamıştır. Bu sırada Yozgatli Ali belim. İden biçağıni çekerek Arap Hay- darin arkasina saplamış ve kem disini öldürmüştür. Ji, Haydari vururken bir de patlamiş, bu silâhtan çıkan kurşun köşebaşinda su satmakta olan seyyar sucu Nurinin omu- Zuna isabet etmiş ve kurşun vü- cudunda kalmıştır. — Katil Ali yakalanarak adliye- Ye verilmiştir. i Lüleburgazda su Yağmur yağmazsa hayvanlar susuz kalacak Lüleburgaz (Hususi) — Lüle burgazda hüküm süren şiddetli sıcaklardan ve kuraklıktan bütün geşmelerde ve kuyularda su azal. mıştır. Herkes bir teneke su almak için saatlerce sira beklemektedi Lüleburgazdan geçen Po; Kaynarca, Manastır dereleri kâ- milen kurumuştur. Bu hal devam ederse halk ve hayvanlar susuz kalacaktır. Zaten şimdiden hay- yanlar kuyu suyile idare edilmek: tedir. Halk bir an evvel bol yağ mur yağmasını sabırsızlıkla bek- iyor. Kaymakamlar arasında Edime vilâyeti o mektupçusu Halil bey Kozan kaymakamlığı- Emet kaymakarı Niyazi Tay- yip bey Ge lu kaymakamlığı. na, Saray kaymakamı Raşit bey Emete, Gelibolu kaymakami Vas fi bey Çatalcaya, Saraya mülkiye mezunlarından Hikmet bey tayin edilmiştir. izmirin vekillere hediyesi İzmire giden nafıa Ali bey ile milli müdaf; Zeköi beye asarı atika muhipleri cemiyeti neşriyatından birer se- rinin takdimi vilâyetçe kararlaş- #ırılmıştır. (İzmir büyük rehbe- Yi) de takdim edilen eserler me- yanındadır. Edirnede Iş Bankası şubesi Edirnede şubesi açılacak olan İş bankası için borsa binasında yapılmakta olan tadilât bir kaç güne kadar ikmal edilerek tef rişata başlanacaktır. Banka gu- bes aç ağustos başında merasimle tır, Adanada ekmek pideleri Adanada pide ekmekleri ki- losundan yirmi para daha indiri mek suretile altı kuruşa salılmağı başlanmıştır. Suriye gençleri Türkiyeyi istiyor hicret için müracaat etti , Şamdan yazılıyor: ş Şam gençlerinden büyül grup Fransız âli komiseri cumhur Tiyaseline bir vererek kendi inin hep yabanci unsurlara - ermeni ve tiyanlara - hasredi kak ye hicretlerine müsaade edilme- Sini istemişlerdir. Bundan evvel de gene böyle bi istida verilmiş f ikinci defa olarak verilen laya ne cevap verileceği ve miktarı iki bini aşan bu arap genç- lerinin Tükiyeye hicretlerine mü- ade edilip edilmöyeceği belli de- dir. Fakat hâdise çok şayani dik- kaltir ve büün Suriye arapların Tükiyeye karşi ne kadar iyi hir- lerle mütehassis olduklarını isbağ edecek mahiyettedir. Mareşal Liyoteyin cenaze günlü Paris 29 (A.A.) — Mareşal Liyoteye milli cenaze merasimi yapılacaktır. Bu merasimin tarihi 2 ağustos olarak tesbit edilmiştir. O gün, bütün Fransada milli ma- tem günü addedilecekti Amerikada grev Bütün limanlarda grev devam ediyor San Fransisko 29 (A.A.) Tavassut için yeniden sarfedilen gayretlere rağmen büyük Okya- nusun bütün limanlarında grev devam etmektedi Visconsinde zabıta ile bir fab- rikaya tecavüz eden grevciler gra- sında vukua gelen bir müsade- mede bir anmiştı ii tratosfer balonu uçtu Rapit City - Dakta (Şimali Ame- rikada) 28 (A.A.) — Stratosfer balonu saat 12.45 te havalanmıştır. Yelkenli tayyare at müsaade edi rekor kırdı Berlin 29 (A.A) — Alman Tayyarecilerinden .Dittmar, bun- dan üç gün evvel WolE Rithin 360 kilometre katetmek suretile kır. miş olduğu yelkenli tayyare reko- runu yeniden kırmı Fulda yakınında kâin Wosser- kuppeden hareket etmiş olani Dittmar hareketinden altı saat 25 dakika sonra. Çekoxlovalyada bareket noktasindan 375 kilomet- re mesafede karaya inmiştir. Tittik piyasası durgun Tiftik piyasasında im dene- cek kadar bir canlılık yoktur. Pi- yasada en ziyade alıcı vaziyette bulunan Sovyet ticaret mümessil liğidir. Sovyetler geçen hafta için- de 500 balya tiftik almışlardır. Piyasada söylendiğine göre, Sovyetlerin mübayaatı bu hafta da devam edecekti Babaeski panayırı Babacıki panayıri yedi gün İ devam etmek üzere 12 ağustosta | | miye adliyeye teslim ediln | asılacaktır. müş, 40 kişi yara- | Tayyareci Dittmar yeniden| AKŞAM GÜNÜN MESELELER T Tasarruf cemiyeti! sergisi hi ie eler ml EMRİ yılma. Blink; yek Gn pi ln Femen aranda elm Elek Mai yi ee ala ap le Dal im da kurulan sersilerden biri olacak pi bir sergi Tanarrıf cemiyetinin sergicilik sabas sindeki muvaffakiyerlerini herkes has turlar. Bir kaç sene evvel, Ankarada açılan beynelmilel teknik zirsat sergi wi bizde açılan irene serilerinin en i, Bundan başka ge ne tasamıf cemiyetinin Peştede Bey- elemilel ticaret ve sanayi sergisinde ağ” muvaffak: olanı bğı Türe paviyomu, sereide birinciliği Sergicilik srhainda muvaffakiye! görülen tasarruf cemiyetinin Ankara serisi, bundan sonra açılmcak olan ser. lere bir nümüne olacaktı ebesile sergilerin gönat mmamulâtın teşhir edildiği bir pazar yeri olmak tan ziyade bir propaganda yeri oldu. üğüna isaret etmiştik. Mill iktisat ve tasarmıf cemiyeti cum hüriyet bayramında açacağı sereide, bu Give iküsat tarihi paviyonu, "Tü iktisadi sahadaki inkişafını canlı bir ar- Felte gösterir bir paviyon alacaktır. P: viyonda Osmünli İsnparatozluğu devrin. deki, fabrikaların adedi, işçi miktarı, ilit bankaların vaziyeti, enebi ban kalarının, düyunu ümümiyenin hi yetine dair srafikler ve temsili resimler Paviyonun bir kö. gesinde, curuhuriyet devrinde milli ban. kaların inkişafı, ve bankalardaki ser. saye terakümü, fab artış, işe Gi miktarının çoğalması, anat dathan tn miktarları hakkında. ömtatisikler, grafikler bulunacaktır. Paviyonda iki köşe, Türkiyenin on bir sene içi deki Herileyişini ziyaret edenlere bariz bir surette gösterecektir, Tasarruf cemiyetinin açacaği sergi. den sonra, Türkiyede mal bir sergi açılacağını öğrenmek kabil olacaktır. İktisat vekâleti, sergiler ve panayırlar açmak hakkını bu sahada en ziyade muvaffak olan bir cemiyete vermelidir. Eğer tasammıf cemiyeti, ül gibi, cumhuriyet bayrami kadar. yapılmamıs bir sergi bulunacak: açmağa memleketimizin her | teşebbüsleri yapmak. hakkını bu. cemiyete vermek İâzumdr. muvaffak olara tarafında bu gi Hayvanlara şapka Avrupada müthiş sıcaklar do- layısile hayvanlara, güneş çarp- masından korumak için çapka giydiriliyor Bir falcı Falcılık ve etle menedilmiş olmasına men Silivrikapı ye isminde bir kadın bir kaç ki şinin falına bakarken cürmü meş- but halinde yakalanmıştır. “Hüs- tiz, yarında Hüsni- Marsilyaya giderken Pire limanı, bugünlerde cehennem gibi bir yerdir Atina, muntazam fakat ağaçsız bir şehirdir, bizim pi li ufaklı bin- lerce kaya yıği: miz. Sonre bu kayalari © tutup” çiplak | dümdi bir. sahilin ete lerinden yuka rı doğru bir si- ra üzerine; di zinizl Ve» bile bir. takım binalar, denize de bizim Haliç te batan gemi- ler © nevinden modasi © geçmiş köhne bir çok vapurlar. koyu. ©6 başlanbaşır kayalarln çevis rilmiş bir ce hennem kuyu vu demektir." Ayaklarınızı taş. larin © üzerine koyduğunuz zaman tabanlarınız- dan yukarı doğru bir aleşin çık- tığımı hissedersiniz!., Amma ne 210p... Kavuran, yakan, insani simsiyah yapan bir ateş, Plüjlarda kararmak için sırtla- rini kızgın kumlara dayıyan me- raklı genç kızlara tavsiye ederim; iki gün Atinada, yahut Pirede kalsınlar, Afrika zencisi gibi sim- siyah olmazlarsa istediklerini vermeğe hazırım... Pire bana yabanci gelmedi, her halde bir tarafı İstanbula pek benziyor: Kadro harici edilmiş Köhne bir sürü vapur... Kaldı. rımlari bozuk bir rıktım... İçini isin insanı saran müthiş bir balık. kokusu... Toprağa ayak basar basmaz şaşırıp kalıyorsunuz, Sanki Ga- lata rilıtimına çılkmışsınız! Here ker türkçe konuşuyor, Yunanis- tanda türkçeyi bilmiyen yok. Otelci, lokantacı, atabaci, tram- vaycı, postacı, herkes herkes bi liyor... Hem İstanbul rumların- İ dan daba iyi konuşuyorlar. Türk olduğunuzu anladılar mi derhal etrafınızı alıyor ve hakik, ten dostça hareket ediyorlar. Bütün bir gün Atinayı dolaş- tam. Bir tek şahsın fena bir na- zarla bize baktığını görmedim, Bir aralık caddelerden birin. 'den geçerken tek ayaklı bir nda- ma tesadüf ettik, kibrit satıyor. du.. Arkadaşlardan biri sordu. — Ayağınıza ne oldu? Durakladı. Bakışlarında şiddet yerine hüzün ve teessür nişanele- ri belirdi. Acı acı güldü: — Ayağımı Afyonkarahisarin- da biraktım. Sustu, gözlerini bir noklaya i, baktı, baktı... Bizim bil yerek sorduğumuz bu sualden müteessir olduğumuzu hissederek dedi ki: © — Zarar yok., Aldiriş etmeyin. aramızla h si” er şey ucuz m Akropolda, Partenon mabedi önünde muallimlerimizden bir grup Biz bunların hepsi Sizi hakikaten seviyoruz. sizin de bizi sahiden sevdi biliyoruz. , ... Sağa bakın asfalt, sola bakın akt, yukarı bakın asaFlt... Aşa- ği bakın asfalt... Asfalt... Asfalt... İşte Atinal, Hiç şüphesiz ki güzel, muntas zam toplu bir şehir!., Fakat işte © kadar... Sadece asfalttan yapıl. ma bir şehir!., Tel bir ağaç, tek bir gölge yok! Atinayı vahidi kıyasi ittihaz ederseniz Ankaraya bilâmübalâ- ğa yeşil Ankara diyebili Binbir ihtimamla dikilmiş, cılız ağaçların caddelerde boynu bü- kük öyle hazin bir duruşu var ki insanın zavallı Atina belediyesi ne içinden acıyacağı & Asfalt... İnsan gayri ihtiyari kendi ket dine soruyor! Acaba eski Yunan niler o büyük & medeniyetlerini kuracak bu çıplak, kuru dağların eteklerinden başka koskoca Ak- denizde hir yer bulamamışlar mi? Aman Yarabbi o ne sicak O ne kuraklık... Saatlerce gi yorsumuz. sığınacak bir ağaç gök gesi bulamıyorsunuz!.. Vakı se hirde büyük parklar var. Fakat kaç para eder? Denizde bir damla... Yunanlıların payitahtlari | şe- hircilik itibarile mükemmel!..$ Geniş caddeler... Beton binal kadın eşyasi satan dükkânlarat Diğer caddesin- müsaade edilmi de erkek eşyası mağazaları sıra- lanıyor, Bir başka bulvarda de bilmem hangi müssseseler.. Her halde çok muntazam... (Devamı 9 uncu sahifede), b Vİ IR ği e em