16 Mart 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

16 Mart 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Braddock al sana, aVUÇ dolusu > Eğer Almanyada benimle karşılaşırsan servet sahibi olursun! Yazan: Bütün dünya biliyor ki, 1936 eylü- lünden beri, ağır sıklet dünya şampi» yonluğu ünveni için Braddock'ia. çar” pışmağa hazırım, Halbuki şimdi öğreniyorum ki, Brad- dock, maç hasılatının epice azalması- m intaç edecek sözde bir antinazi boy- kotaj sebebile benimle karşılaşamaz. Ayni zamanda benim Amerikaya geli- şim ancak birçok miktarda doları to- parlayıp Almanyaya götürmek için te- lâkki edilmektedir. Bütün bu dedikodu ve rivayetlere garanti ederim. Bu meblâğ maçtan iki ay evvel Braddoek'un seçeceği bir İn- giliz veya Fransız bankasına” yatırıla caktır. Tahminlerime göte yüz elli bin dolar tutacak olan bütün sinema ve. radyo e ic Orta hakemi İki hasırı arasında mü- tabakatla tayin edilecek've yan ha- kemlerinden birini Bedii göstere- cektir. Şikago maçının em ie, 50000 dolar garanti ederim. Braddock'a galebem takdirinde şam- piyonluk ünvanımı 1937 eylülünde Amerikada Joe Louls'e veya karşıma çi- karılacak herhangi bir boksöre karşı müdafaa edeceğime dair evvelderi bir mukavele imzalamağa 'Tekliflerimin samimi isbat elmek üzere 25000 dolar yatırmağa Ta. a oluyorum. Şunuda ilâve edeyim ki, bu teklifimi Braddock için fevka- lâde avantalı bulmaktayım ve gene ilâ-| ve edeyim ki, Tünney'denberi hiç bir boksör ünvürunı müdafaa için bu ka- dar.büyük bir meblâğ almamıştır. İşte sekiz günden beri, yani Nev-Yor- ka geldiğimdenberi bu meselede alâka- dar olan herkesle, muhtelif noktaları münakaşa etmek üzere, görüşmek için elimden geleni yapıyorum, fakat, bir türlü anlıyamadığım sebeplerle, bugü- ne kadar buna muvaffak olamadım. İşte bunun için hakkımda erin 0- larak vaziyet alması için efkârı umumi! yeye mürâcaat ediyorum. Netice ne o- lursa olsun, malik olduğum bütün hak-| ların tanınması için, hattâ Braddock'la! aramda mevcud mukaveleyi de ileri sü- rerek, israrda devam edeceğim. Teklifimin Nev-Yorkta pi al- asla kabul etmiyeceğini söylemeğe des vam ediyor. Vaziyet gittikçe içinden çıkılamaz bir bale gelmektedir: yapması için Madison Sguare Garden- le bir mukavele imzalamıştır. Bir baş- ka mukavele de Braddock-Lowgğs maçı için Şikago organizatörlerile imza et- miştir, fakat bu mukaveleleri muteber sayıyor mu? Zira Gevld'da o kadar çok «tertibat» var Kİ, ona hiç bir suretle itimad edilemez. Bana dediler Ki, onun hakiki gayösi işleri mümkün olduğu kadar karıştır- mak, vakit geçirmek, ve şampiyonluk ünvanının müdafaasını gelecek seneye bıraktırmaktır. Bu gibi hareketler boksa büyük Zi rarlar veri, Çeviren: $. Galip Zenci boksör Joe Lowisin bir antren- man gününde dünya şampiyona Braddock ringin kenarından onunla | konuşuyor Ikinci bir milli küme yapılabilir mi? Haberlerdeki aykırılık ırıık bunun pek doğru olmadığını gösteriyor Senelerdenberi 'Türk futbolünün Kurum bu suretle verdiği masraf- kalkınması yolunda yapılacak en iyi iş| ların karşılığını şehirler arası maç- olduğu düşünüldüğü halde bir türlü imkân bulunmıyan mili küme işi, nihayet bu sene İstanbulun başta giden klüp idarecilerinin Türk spor kurumu nezdinde yaptıkları teşebbüs- lerle müsbet bir netice verecek kuvve- den fiile çıktı. Bu hafta bu müsabakalara her üç şehirde birden başlanacak. Diğer ta- raftan Ankarada birkaç klübün te- şebbüsile Türk spor kurumunun mü- rakabesi ve yardımı altında ikinci bir milli küme yapılması hakkındaki işleri de gazete sütunlarında okuduk. Hattâ esasları üzerinde ko- nuşmak ve fikstür tanzim edilmek üzere İstanbul ve İzmirden mili kü- me haricinde kalan ve ikinci mili? kümeye alınması kabul edilen klüp murahhasları da davet edildi. Bu Klüplerin bu iş için ne düşündükleri- ni bilmiyoruz. Yalnız bir klüp mu- rahhası ve eski bir idareci: — Bizim bu içtimna gitmek üzere sarfedileçek bol paramız yok. Nasıl bu iş olur. Benim aklım ermeği, dedi. yardımda bulunacağı kaydediliyor. Senelerdenberi yapılması düşünü- lerek ancak bu sene yapılmasına ka- rar verilebilen milli küme işine baş- lanirken bir ikincisine yardım va- dedildiğini hiç zannetmiyoruz. Bunu kabul etsek bile gene bu işin başarılmanna imkân yoktur, Ne yardım yapılabilir? Asıl milf küme işinde Türk spor kurumu mahalli müsabakalar hasılatını oynıyan klüp- lere bırakmış ve İstanbul - Ankara, Ankara - İstanbul sekiz yüz lira; İs- tanbul - İzinir, Ankara - İzmir seya- hatleri için de seyahat edecek takı- ma dokuz yüz lira masraf kabul edil miş bulunmaktadır ki kurum bu Su retle takriben altı bin liralık bir yar- dım kabul etmiş demektir. Şehirler arası maçlarının hasılatını da ku rum alacaktır, larından almaktadır. Üç şehrin başta giden ve hasılat getirecek klüpleri rasında yapılacak olan milli küme- nin kendi masraflarını koruyamıya- cağı göz önünde iken ikinci bir milli küme kurmak yolunda teşebbüsler yapılması düşünülerek yapılacak bir hareket olmadığını meydana koyu- yor. Bir işe girişildi mi, o işi başar. mak lâzımdır. Başarılamıyacak bir iş Için teşsbbüs yapmak bazı klüple- rimizi zarara sokabilir. Saniyen bu iğde bir nokta daha nazarı dikkatimi- zi celbetti. Gayri federe klüplerden Kurtu- Tuş, Pera ve Şişlinin bu ikinci milf kümeyi teşkil edecek klüpler arasın- da zikredildiğini gördük. Bu bizi epi Hayrete düşürdü. Şu işde Türk spor kurumunun yardım ve mürakabesi ileri sürülürken federe ktüplerle ni- zamname mucibirce çarpıştırılamıya- cak olan gayri federe klüpleri bu işe karıştırmak, kurumun yardım ve mürakabe edeceği hususundaki ha- berin pek doğru olmadığını bize gös- teriyor. Çünkü kurumun, federe bir kiüple gayri federe bir klüp çarpış- tığı takdirde işe el koyması ve oyni- yan klübü oynamaktan menetmesi ve oynadığı takdirde cezalandırması ni- zamname mucibince vazifesi İken böyle bir milli küme işinde gayri f6- dere klüplerin raya sokulmasına muvafakatle yardım vadetmesine hiç bir suretle imkân görmüyoruz. Bu da gösleriyor ki kurumun yardım vaadi bizi, bizi olduğu Kadar spor ef- kârı umumiyesini de hayrete düşür- mektedir. Biz bu yazıyı yazarken hiç bir maksatla hareket etmediğimizi ayrı- sa - ki bu, pek fabildir « başka şekil ler düşünülmelidir. Nitekim İstan- bul klüpleri aralarında bir İstanbul kupası yapmağa karar vermişlerdir. Bu suretle muattal vaziyette kalmı- yacaklardır. Ankarada geriye dört klüp kalıyor. Bunlar da pek âlâ aralarında bir Ankara kupası maçları tertip edebi- Üirler. Yalnız bu işde zarar görecek, birbirlerile | birleştirilerek tçe indki- len İzmir klüplerinden ikisi mit küme maçlarına iştirik edeceğine gö re geriye kalan bir klüptür. Bu birleşmieer dolayısile bu iki klüp oyuncuları harteinde kalan fut- e ye SARAY ve BABIÂLİNİN İÇ YÜZÜ Yazan: SÜLEYMAN KÂNI İRTEM — Tercüme iktibas hakkımahfuzdur. Telrika No. 847 Bütün hazırlıklar bitti, lâstik tekerlekli araba yoz or Fakat Rips iki infilâkın ayni anda vukuile biri ötekinin tesirini zayıflat- masından yahut ikisinin bir anda in- filâkında bir arıza çıkmasından kor- karak sonra bu fikirden vazgeçmiş, yalnız bir (cehennem makinesi) ima- ine ve bunun arabanın arka tarafına yerleştirilmesine karar vermişti. Bu cehennem makinesinin demir bir sandık içinde bulunması muvafık olacağı düşünülmüştü. Tedarik edilen böyle bir sandık par- çaları istenilen eb'ada uydurulmak üzere vidaları sökülmüş, tahta halin- de Galatada Rum demircilere verik miş, yüz kuruş ücretle bu eb'ad üze- rine kestirilmişti. Vidalı dökme demir tahtalar böylece hazırlandıktan son- ra bir çuvala ve muşambaya sarıla- rak kira arabasile Şişlideki tamirha- neye naklettirilmişti. Fakat arabada konulacağı yere gö- re demir tahtaların eb'adı yarım san- tim kadar fazla olduğu anlaşıldı. Ya- pılan kâğıd modele göre tadil ettiril- mek üzere tekrar Galataya götürü dü, yarım santim kestirildi. Sonra ge- ne tahta halinde muşambaya sarılıp İple de bağlanarak gene kira araba- sile tamirhaneye getirildi. 55 santimetre uzunluğunda, 40 san- timetre genişliğinde, 35 santimetre derinliğinde allı müdevver olan bu sandığın istiab hacmi hesap olunarak içine 80 kilo melinit yerleştirilebile- ceği anlaşılmıştı. Varnadan Bulgar vapurlarile İstanbula getirilen yüz kırk sekiz kilodan artacak 86 kilo su- ikast hâdisesi muvaffakıyetle netice- lenince uçurulması mutasavver mü- esseselere tahsis ve tefrik olunmuştu. İnfilâkı tanzime yarıyan krono- metre operatör saatleri lâstikli araba ile ayni zamanda Lipa Rips tarafın- dan Viyanada satın alınmış, oradan İstanbula gön- 'derilmiş, almıp Kârl Yuvahoviçe ter- di olunmuştu. Bu saatlerden birisi Rips tarafından boş kapsül ile tecrü- be edilmiş matluba muvafık bulun- muştu. Siivio Riçi elektrik ve silâh tamiri işlerinde mahir bir adamdı. Beyoğ- Tunda Tünel pasajında elektrik alât İ ve edevat satan bir mağazadan satın aldığı cep fenerlerinden on fki volt kuvvetini haiz bir elekrik cihazı hazır- ladı ve Ripse verdi. Rips bu cihazı bir kaç gün kendi evinde muhafaza ettikten sonra ta- mirhaneye götürdü. Bu elektrik cihazından hasıl olan müsbet ve menfi elektrik cereyanını biribirine birleştirmek üzere cereyahi »âkil tellerden biri Kronometre sağ tine, diğeri de saatin akrebine bağlar nacak, saatin akrebi saat levhasını tamamen bir dakika kırk iki saniye- de devr ile tele temas edince - zaten akreb madenden mamul ve elektrik nâkili olmak itibarile - elektrik cere- yanını pil vasıtasile sandik içindeki kapsüle isal edecek, Iştlal fl de bu suretle meydana gelecekti. Sandığa konulacak 80 kilo melinit suikastten dört hafta evvel çantala- ra konularak Silvio Riçi ve Trase Yu- vanoviç marifetile tamirhaneye geti- rilmişti, Bu 80 kilo melinit ile beraber san- dığa mitray (demir ve çelik parça- ları) da konulacaktı, Bunlar da ha- makinesi Abdülhamidin binek taşın- da arabaya bindiği anda harekete ge- tirilecek, bir dakika 42 saniye sonra saatin ibresi infilâk noktasına ateş verince ikinci sultan Abdülhamid tam maiyetile beraber berhava edilmiş olacaktı! İşler böylece tertibine ve yoluna konulunca icraat komitesinden bazı- caklardır. M. Kemâl amin Girüyün İyi v5 pad Demir sandığı arabaya doldüran arabacı Mıgırdıç Garibyan kaldıkça yanında yatıp kalktığı kar- deşi Taksimde" bir evde kapıcı Ohan- nese vaka gününden bir hafta evvel Büyükadaya gitmek bahanesile veda etmiş, artık ailesine bir daha görün- memişti. Torkom — Ardaş Haçik Kapudan- yan İle Karl Yüvanoviç — Karsbet Aşod Ohannesyan hâdiseden iki gön evvel Bulgaristana savuştular. Karl 'Yuvanoviç Kristiyanoviçin evinde iş gal ettiği odayı terkederken Viyana- ya, gideceğinden bahseylemişti. (Va- kadan iki gün sonra Kristiyanoviçle- re Filibeden bir kartpostal gönder miştir). Vahan — Silvio Riçi İtalya tabiiye- tine dair İtalya konsülatosundan bir kaç defa vesikalar almıştı. 12 tem- muz 1905 tarihinde geen bu konsüla- todan Pireye gilmek üzere bir pasâ- van aldıktan sonra Temyiz mahkeme- si azasından Kostaki efendiden çalın- mış Rus eshammın bir kuponunu Kredi Liyöne bankası gişesine arzetti. Banka idaresi bunu polise ihbar edecek iken Silvio Riçinin namına banka marifetilâ daima oldukça mü- him psralar gelen müşterilerden ol- duğu anlaşılmasile ihbara lüzum gör- medi! Silvio da temmuzun on dokuzuncu günü Beyoğlunda Peşkirei sokağında oturduğu İtalyan tebaasından Madam Mesinanın “pansiyonundan iki çanta Gşyasıni aldı; Atinaya, oradan Marsil- ya yolile Parise gideceğinden bahsile açık bir arabaya binerek Sirkeci ga- rına, oradan trenle Sofyaya gitti. (Wahan meşrutiyetten sonra İsten- bula gelmiş, evvelâ tevkif edilmiş ise de umumi af ilân edilmiş olmasından dolayı hakkında takibat icrasına ma- hal kalmadığından tahliye olunmuş- tur.) Komisyonca odasında yapılan araştırmada anarşistliğe dair kitap- lar bulundu. Jorris sulkastten bir ay evvel Lipa Ripse Melinitin madeni bir zarf ile sarılmış olmaz ise tesirini icra edemi- yeceğini, bu madde ancak 230 derece- de iştia! edebileceğinden infilâk için elzem olan harareti istihsalde Klorat masını tavsiye eylemişti. Rips bu noktanın düşünülmüş ol duğunu, fakat ısmarlanan demir san- dığın eb'adı matlub nisbetlerde yapı- lamadığından Silvio Riçinin bunu tadil ettirmekle meşgul olduğunu söy- lemişti. . Suikastten üç gün evvel de gene bu demir sandık bahsi açılınca Rips bu- nun mükemmel olarak hazırlanmış bulunduğunu Jorrise temin eylemiş- ti. Komite için artık heyecanlı saatler yaklaşıyordu! O hafta cuma selâmlığında araba- da bulunacak olan seyis Yervant Frangulyan için iki gün evvel kırmızı çizgili bir ceket ile bir pantalon satın (Arkası var)