16 Mart 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

16 Mart 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

16 Mart 1937 AKŞAM Dikkantleorz KOPAN KULAK ——— Emsaline nadir tesadüf edilir bir | dava işiliyoruz. Birisi birisine kızmış. Bu gibi ahvalde, söğüşme ve döğüşme mutad iken, bu defa hiddet başka bir netice vermiş. Gözü kızan adam kar- sısındakine dişlerile saldırmış ve ku- lağını yakaladığı gibi alt parçasını derhal koparmış. Şimdi bundan bir mesele çıkıyor. 'Taarruza uğrıyan adam, haydi can acısını unutsun alaa kopuk kulakla nasıl gezsin? Bu o kadar zor bir şey değilse de yarım kulaklı bir erkeğin €ski güzelliğini muhafaza edip ede- miyeceği şüpheli, Onun için, güzelli- ğine arız olan bu kusurdan dolayı mahkemeye müracaat ederek tazmi- nat istiyor! Mahkeme böyle bir zararın vuku- unu tayin ve tesbit etmesini pek tabif olarak bir ihtisas meselesi telâkki et- miş ve, ehli vukuf sıfatile, Güzel sa natlar akademisinden bir zalı huzu- Tuna çağırmış. İşin.en makul yolu: bu olduğunda şüphe edilemez. -,-Ancak..bir erkeğin güzelliğini iki bakımdan tayin etmek kabil olduğu meydandadır. . Erkeğin gözü başka türlü güzellik arar, kadı- nın gözü. baska-törlün Bir erkeğin kendi güzelliğini - Kadınlar üzerinde yaptığı tesir ile ölçer, Kadın da bu- nun aksi. Binaenaleyh, erkeğin gü- zelliğini takdir ile güzelliğe bir nok- san gelip gelmediğini tesbit etmesi- ni kadın sanatkârlara ve bunun ak- sini karar'astırmak vazifesini de er- kek sanatkâr'ara tevdi etmek daha pratik gibi akla gelir. ... HAVA BAYRAMININ VERDİĞİ DERS Evvelki gün İstanbulda bir hava bayramı yapıldı. Havacılığın zama nımızdaki büyük ehemmiyetini kav- ramış bulunan İstanbul halkı bu bayrama candan işlirik arzusunu duydu; binlerce, on binlerce değil, yüz binlerce insan yollara döküldü. Hava bayramını kutlamak için mu hacir arabasından otomobile, fayton- dan şimendifere kadar her nevi na- kil vasıtalarına hücum etti. Fakat Yeşilköydeki hava bayramı- na ancak yüz bin kişiyi, oda bin müşkülât ve zahmet ile, gölürebil- dik. İntizamm temin edilememesi yüzünden Yeşilköye gidemiyen bal- kın da sayısı yüz bindir. Gazetemizin dünkü sayısının birin- ci sahilesinde çıkan resim hak kın Yeşilköye hangi şerait altın- da gitiğini açıkça gösteriyordu. 'Tren- ler basamaklarma, pencerelerine ka- dar dolu idi. Acaba bugün mevcut nakil vasi- talarımız hava bayramına iştirâk ar- zusunu taşıyan herkesi Yeşilköye rahat bir şekilde götürmek için kâfi değil midir? Nakil vasıtalarında, yollarda, istas- yonlarda evvelden daha etraflı ted- bir alınsa idi daha büyük bir kalaba lığı eziyetsiz, şikâyetsiz Yeşilköye gö- türebilirdik zannediyoruz. Tuğla fabrikasındaki yangın Çömlekçiler caddssinde 80 - 87 nü- marada B. Ahmed Cudiye ait tuğla fabrikasında tuğla kurutmağa mah- sus bir fırından ateş çıkarak ehşap kısmın yandığı yazılmıştı. Verilen malümata göre kurutma fırınında bir mikdar kereste yanmış ve yangın çabuk söndürülmüştür. Zarar ehemmiyetsizdir. B. A — Çelebiyi İstanbulda gezdir- im! — Her yeri gösterdin mi bari bay Amca?... B.A. — Eibettel.., Mahküm çocuklar | Kaybolan kız Ticaret anlaşmaları Galatadaki yurdun kadrosu genişletilecek bulundu Bir evde hizmetçiliğe girdiği anlaşıldı Tegayyüp ettiğini yazdığımız 17 Cezal ehliyeti olmıyan mahküm Ç0- | yaşlarındaki bayan Muhterem zabı- müddelumumilikçe serbes bırakıldık- ları ve bu suretle bunların bundan €6- saret alarak tekrar bir suç işlemeğe im- kân buldukları etrafında geçenlerde bir yazı neşretmiştik. Henüz böyle bir ıslahane vücude ge- tirilmediğinden ahlâken düşkün Çço- cukların ıslahi maksadile vilâyet bütçe- sile Galatada açılan kimsesizler yurdu- nun biraz daha genişletilmesi düşünül mektedir. Haber aldığımıza güre Adli- ye vekâleti, islâhane tesisine bir baş- Tangıç olmak üzere bu yürdun genişle- tilmesine esas itibarile karar vermiştir. 'Bu hususta vekâletle vilâyet arasında muhabere cereyan etmektedir. Vekâlet görülen ihtiyaç nisbetinde yeni «sene bütçesine tahsisat koyacaktır. Bundan sanra mahküm çocuklar serbes bırakıl. mıyarak bu müesseseye sevkedilecek- lerdir, Muallimlerin terfii Bu sene de 240 muallim için bir liste hazırlandı Kıdemini dolduran muallimler, za- manı gelince derhal terfi etmektedirler. Geçen eylülde bu suretle terfie istih- kak kesbeden 1140 muallimin birer de- rece terfi etmeleri lâzımdı. Fakat bun- ların içinde ancak 770 muallimin ter- fii yapılmış ve bunların listesi maarif Bu mualimlerin terfi zamanlarının geçen eylülden itibaren başlaması lâ- zımdır. Ancak elde tahsisat olmadığın- dan bunların maaşlarına yapılan zam ancak bu aydan itibaren verilecek ve bütçede tasarruf yapmak suretile var ridat temin edilirse eylülden itibaren İ işliyen tahsisatları da ileride ayrıca tesviye edilecektir. Bundan başka önümüzdeki eylülde yeniden kıdemi gelen 240 muallimin terfii için de maarif müdürlüğünce bir liste hazırlanmaktadır. Bu 240 mual- limden kaçının terfi edeceği henüz bel- li değildir. Bir hakaret davası Bir dükkânın yıktırılması mesele- sinden dolayı eski Beyoğlu kaymaka- mı B. Danişe vazife halinde hakaret etmekten suçlu ve bir otomobil ka- zası suçundan bir sene Napse mah. küm bulunan Vehbi Saidin dün üçnü- cü ceza mâlikemesinde mevkifen" muhakemesi yapılmıştır. İddia maka. mı suçlunun hakaret suçu sabit ok duğundan cezalandırılmasını istemiş- tir. Müdafaa ve karar için muhake- me başka güne bırakılmıştır. Yankesecilerle mücadele Polis; yankesicilerle sıkı bir mü- cadeleye devam etmektedir. Dün de İsmail isminde maruf bir sabıkalı da- taca araştırılmakta olduğu bir sıra- da, bir doktor tarafından polise tes- Hm edilmiştir. Muhteremin meyda» duğu bir sırada Muhteremin zabıta- ca aranmakta olduğuna dair bulunan haberi de görmüştür. Doktor, bu kızın birkaç gün evvel kendisine müracaat ederek bir oda Kizmetçiliği istiyen ve 20 lira. aylik- la yanına aldığı kız olduğunu görün- ce 'derhâl bulunduğu mıntaka zab taşına götürüp teslim etmiştir. Muhterem, oradın da araştırma tahkikatına ilk el koyan Kumkapı merkezine yollanmış ve burada, ne şekilde tegayyüp ettiğini anlatmış tır. Muhterem zabıtacr ailesine tes lim edilmiştir. Genç bir ana Yeni doğurduğu çocuğu ısırganlar arasına bırakmış ! sine yatmış ve bir çocuk doğurmuş- tur. Hastanede çocuğa Hicran Kum- sal ismi verilmiştir. Binnaz hastânede yedi gün kalıp çıktıktan sonra evvelki gün akşam üze- ri kucağında çocuk olduğu halde Kumkapı Nişancası clyarında arsa- larda dolaşmış ve ortak karardığı sırada orada bir arsaya girerek du- var dibindeki ısırgan kümelerinin arasma çocuğu bırakmıştır. Yavru- cuğun üzerine bir de eski teneke par- çası kapamıştır. Biraz sonra oradan geçenler çocu- ğun ağlamasını duyarak polise ha- ber vermişler, küçük Hicran isırgan- ların arasından ve üzerine Kapatılan tenekenin altından çıkarılıp karako- la götürülmüştür. Zabıtanın tahkikatı neticesinde çocu- Eun Binnaz tarafından (bırakıldığı tesbit edilerek kendisi yakalanmış ve adliyeye teslim edilmiştir. Binnaz dün müddelumumllikte ya- pılan sorgusunda çocuğu yukarıda yazdığımız şekilde arsaya biraktığı- nı itiraf ederek: — Köyde gayri meşru olarak ha- mile kalmıstım. Çocuğa bakacak Kudetrtim yoktu. Mecburen oraya bı- Taktim.. demiştir. Binnaz mahkeme- ye verilmiştir. Parasız rakı verilmeyince camları kırmış Kâzım isminde biri, evvelki gece Arnavutköyünde Todorinin gazino- suna gitmiş, parasız rakı içmek fste- miş, muvaffak olamayınca, gazine- nun camlarını kırmış, garson Pande- iyi de yaralamıştır. Kâzım yaka- lanmıştır. Devletlerle yeniden müzake- relere başlanıyor İki gün sonra Atinada toplanacak olan Balkan antantı ekonomi konseyi Bay Burhan Zihni dün öğleye kadar) ofiste meşgul olmuş, muhtelif işler et- rafında direktörden izahat almıştır. Türkofis başkanı dün muhtelif iktisadi mevzular hakkında şu izahatta bulun- muştur: — Almanlarla ticaret anlaşması fes» hedilmiş değildir. Bu anlaşma gayri muayyen bir müddet için meridir. İki taraftan biri iki ay evvel haber vermek şartile mukaveleyi feshedebilir. Biz ih- racatımızı korumak için böyle bir ted- bir aldık. Şimdi son gelen bir haberle zakereler için bizden bir heyet gidecek- tir. Çünkü geçen seferki anlaşma An- karada yapılmıştı. Fransızlarla ticari anlaşmamız önü- müzdeki ayın on üçünde bitecektir. Yeni bir anlaşma için Fransa bizden bir heyet istedi, Geçen defa müzakere- ler Pariste olduğu için bu defa Anka» rada yapılması muvafık görüldü ve hükümetimiz bu husustaki noktai nar zarını Fransız hükümetine bildirdi. laşması İeshedilmişti, Yeni anlaşma için müzakerelerde bulunmak üzere 0- radan da bir heyet gelecektir. Hollanda İle ticaret mukavelesini ve klering anlaşmasını imzaladık yalnız ticaret muahedesi Imzalanmamıştır. Hollandanın üzüme narh koyduğu hak- kında bir şayia vardır. Tahkik ediyo- ruz. Neticeyi öğrendiğimiz zaman ticar ret mukavelesi de imzalanacaktır. Belçika ile de yakında ticaret anlaş- ması için müzakereler cereyan edece ği ümid edilmektedir. içkili lokantalar kaça kadar açık kalacaklar? Beş sene evvelindenberi içkili lo kantaların gece faaliyet saatleri tah- did edilmiştir. Dört sınıf üzerine ay- rılan bu gibi yerler için yaza ve kı- şa mahsus olmak üzere saatler ter- tip edilmiştir. Meselâ; en aşağı sınıf olan dör- düncü sınıh içkili yereler, kışın 9, ya- zn 10 a kadar açık bulunmakta dırlar, Kaymakamlıklar, bu faaliyet sa- atlerinin vaktile yanliş tanzim olun- duğunu tesbit etmişler ve bu gibi yer lerin kışın 10, yazında ile kadar açık kalmalarını temin etmişlerdir. Bu emir, dünden itibaren tatbik sahasma konmuştur. Bay Amcaya göre... — Ayasofyayı, Topkapıyı, Askeri mü- zeyi falan?.., B. A. — Evet, hepsini gösterdiml... — Eski eserlerden gösterilecek baş- ka bir şey kalmadı demekl.. İlâhi kara imparator! Yeryüzünde zaferden bahisedemi- tutarındadır. Fiatler normaldır. Anadolu mümessi) Evvelki gece sabaha karşı, muhte. Mf kaza mıntakalarındaki belediye zabıtasına verilen bir emirle, her nâ- ları tarafmdan kontrol edilmiş, ge rek muayyen çeşniye muhalif, gerek kilodan eksik olduğu görülen ekmek- ler musadere olunmuştur. Bu şeklide toplanan ekmeklerin ye B.A. — Yalnız bir şey kaldı bayımş Akayın Ada vapurları! . e e.