29 Nisan 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

29 Nisan 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

29 Nisan 19371 — — Izmirdeki son maçlar Galatasaray futbol kaptanı bay Müslih ve ren Galatasarayın İzmirdeki ilk ma- | çı hakkında Galatasaray #ütbol kap- tanı ve kafile relsi B. Mishih, dün kendi bir arkâlaşımıza şunları — Izn şüphesiz mem maçtan son ımız neticelerden unuz. Fökat! birinci | ki hadissierle, İzmirin bazı tarafgir spor muhârrirlerinin görüş ve mütalânlarından çok mü sessirim. Ne ben, ne de arkadaşla- rım İzmirde hiç bir gazeteci ile gö- rüşmediğimiz halde günlerce bana atfedilen sözler çıktı İzmirli gazsteciler bunları İzmir gazetelerinde yazmakli (kendilerini tatmin edememiş olacaklar ki syni şeyleri hazı İstanbul gazetelerine de aksettirdiler!... Bizi çok inkisara uğratah diğer bir hadise de tamamiledütüst oy nanan birinci maçtan sohra otobü- sümüzün taşlanması ve otelimizin önünde nümayişler yepilatak yuha- Jar çekilmesidir. Fakat bu çirkin ha- reketler hiç bir suretle İzmirin spor- ch kütlesine isnad ettirilemez, Nitekim ikinci omâğta” alınan ufak bir tedbirle ne sahâda, ne de hariçte çıt çıkmadı. Bu maçla halk İstanbulda bile az-görülen bü- yük bir soğukkanlılıkla oyun sey- retti. Dedikodulara yol sçan birinci ma- ça gelince: Her şeyden evvel işin böyle uza- yap münakaşalara sebebiyet verme- $inin yegâne sebebi kendi sahasında hiç mağlüp olmamış olcü Doğanspo- run Galatasaray önünde yenilmesi- nin bazı uygunsuz kimselerde bırak- tığı tesirlerden başka bir şey olmadı- Şanı söylemekten kendiiii “#lamıya- cağım. “ Bu maçta oldukça mühim bir rol oynamiş olan yân hakemleri deh- şetli tarafgirdi. Bir aralık maçın hâ- kemi Adnanın kararına kızarak el- Bandırmada yapılan atletizm müsabakaları Bandırma (Akşam) — Balıkesir | | bölgesinin Marmara kümesi atletizm | teşvik omüsabakaları o birincilikleri pazar günü Bandırma İdmân saha- sında Balıkesirden gönderilen hakem bay Şevki İnançın idaresinde ve çok kalabhık meraklılar kârşısında İd- man Yurdu (Bandırma) Doğan Spor (Bandırma), Aydıncık Spar (Edincik) klüpleri arasında yapıldı; 100 metre: Birinci: Nuri Akyürek (İdman Yur- dü), ikinci: Mehmed Kargı (Aydın- wk Spor), üçüncü! Muammer (Do- gan Spor) 200 metre: Birinci: Nuri Akyürek (İdman Yur- du); ikinci: Ali Aksu (İdman Yur- du), üçüncü: Hakkı Öz (Aydıncık Spor). 40 metre; Birinci: Nuri Akyürek (İdman Yur- du), ikinci: Hikmet Kulhan (İdman Yurdu), üçüncü: Osman * (Doğan Spar) 800 metre: Birinci; Osman (Doğan Spor) , ikin- ci; Mustafa Şirin (Aydıncık Spor), üçüncü: Muammer (Doğan Spor). Gülle atma: Birinci; Saim (Doğan Spor), ikin- ci: Nuri Akyürek (İdhtân Yurdu), üçüncü: Mustafa Şirin (Aydıncık Spor). Yüksek atlama: Birinci: Salm (Doğan Spor), ikin- ci: Ahmed Fazıl (İdman Yurdu), üçüncü: Nuri Akyürek (İdman Yur- du). Cirit atma; Birinci: Saim (Doğan Spor), ikin- ci: Ahmed Fazıl (İdman Yurdu), üçüncü: Hakki Işık (İdman Yurdu). 1500 metre: Birinci; Nuri Akyürek (İdman Yur. du), ikinci Osman (Doğan Spor), ne ve 2 lerindeki kalkan idare olümüzü nin kararı | hiç bir gayri nizami zın sayılmıyan bu golümüz için yan- dık. Fakat buna rağınen hiç sesimi- zi çıkarmadık. Hakem de nihayet bir insandır... Hata yapabilir. Üçüncü goölümüzde ise (hakikat- te dördüncü gol) hakem vaziyeti ta- mamile görebilecek bir vaziyette idi. Onun için yan hakemlerinin şayanı hayret bir alışkanlık ve sühületle gösterdiği ofsuydın . bir vehimden ibaret olduğunu anlamıştı. Zira ka- leci ile Eşfak arasında Doğanspor müdafii vardı. Böylece sonradan bir takım tezyif ve hakaretlere de uğri- | yan haken oyun sahâsında kendi- | sinden başkâ bitaraf adam bulunma- dığını ancak o zaman irak etti. İzmirin-futbolüne gelince: . Şurası muhakkaktır ki Üçok daha güzel oynuyor, daha enerjik ve daha kom- bine. Doğanspor takımında töhli- keli oyuncu olarak yalnız Hakkı var. | O marke edilince takım iş göremiyor. İ İzmirin her iki takımı da nefessizdir. Sonra bütün takımlarımızda mev- cut ola “kusur İzmir takımlarında da bütün çaplakığ ve göze batıyornF'ut- bolün on bir kişilik bir oyun oldu- ğunu idrak ederek oynamıyorlar. Oyunları şahsidir. İşaret etmek istediğim - diğer bir nokta da İzmir halkinin pek fazla penaltıya alışmış olmasıdır. Hasım müdafilerden biri on sekiz içinde kı- | mıldasa: «— Penaltı. penaltı...» Diye basıyorlar yaygarayı!... Artık Beşiktaş ve Güneşin mağlü- biyetlerini de pek garip bulmuyorum. üçüncü; Ahmed Fazıl (İdman Züre).| Uzun atlama: Birinci: Nuri Akyürek (İdman Yur. | du), ikinci: Saim (Doğan Spor), üçünçü: Ahmed Fazıl (Idman Yur- du). Disk atma: Birinci: Ragıp (İdınan Yurdu), ikinci: Nuri Akyürek (İdman Yur- du), üçüncü: Mustafa Şirin (Aydın- cık Spor). Üç adım: Birinci: Ahmed Fazil (İdman Yur- du), ikinci; Saim (Doğan Spor), üçüncü: Nuri Akyürek (İdamn Yur du), 5000 metre mukavemet: Birinci: Mustafa Şirin Spor), ikinci: (Aydıncık Ahmed'For (İdman İ Güvenspor klül | çok ehemim | yarışın | ,smesafe ve 2,5 dakika farkla birinci, Yurdu). 100 Xx 4 — Bayrak: Birinci: İdman Yurdu takımı, ikin- ci: Doğan Spor tıkımı, Balkan bayrak: Birinci: İdman Yurdu takımı, ikinci; Doğan Spor takımı, Netice: Bandırma İdman Yurdu klübü: 9 birincilik, 7 ikincilik, 5 üçüncülük ve (TI) puyanla kümenin birincisi, Bandırma Doğan Spor klübü; 4 birincilik, 5 ikincilik, 3 üçüncülük ve (38) puvanla kümenin ikincisi, Edincik Aydıncık Spor klübü; 1 birincilik, 2 ikincilik, 3 üçüncülük ve (14) puvanla kğmenin üçüncüsü, Birinciliği kazanan Bandırma İd- man Yurdunun birincilik kupası Ba- hkesir bölgesinden yakında gönderi- lecektir. Derece &lan atletlere de muhtelif madalyalar tevzi edilecektir. Bandırmada çok büyük alâka uyan- dıran bu müsabakaların neticeleri saat (20) de belediyenin hoparlörü Ankarada bisiklet sporu- na ehemmiyet veriliyor bilhsssa Ankaranın i bisiklet sporuna ermekte: Her haf- musabakalar yapı alâka uyan- | Ankaralılar, ta müteaddit ta ve büyük bir nun tertip etti; şularından üçüncüsü 50 kilometre Üzerine Etimesud yolu üzerinde ya- pıldı Neticede: Güvenspordan Yakup yedinci kilometresinde bü- rakiplerini açarak 600 metre | | tün Ankaragücünden Erdoğan ikinci, az bir farkla gene Güvençspordan Nu- ri üçüncü oldular. Yapılan üç koşunun: teknik netice- si şudur; 6 puanla Güvehçspordan Nuri Kuş birinci, 9 puvanla Muhafızgücün- den İsmail ikinci, 1l puvanla An- karagücünden . Erdoğan üçüncü, 1 puvanla Güvenjspordan Yakup dör- düncüdürler, Şimdiki vaziyete nazaran-daha dört koşuyu iyi derece alırsa müküfat ola- rak konan bisikleti -kazanması . en kuvvetli. ihtimaldır. Maamafih İsmail 3 puvan farkla arkadan gelmektedir ve çok kuvvetli bir koşucudur. Nuri Kuş “istikbal için büyük ümit. ler vermektedir. Samsunda bir futbol maçı Samsım 23 (A.A.) — Bâfra Genç- lerbirliği, İdmanyurdu İle birer gol- ie berabere kalmış, Halkspor birin- ciliklere o girmediğinden hükmen | mevkiini mağlüp sayılmıştır. Gençler şampiyonasının bu hafta başlamasına çalışılıyor Fufbolde yükselmek bugünün ço- cuklarına verilecek ehemmiyetle ka- bildir. Her futbol takımı, her k muhafaza etmek ve yarını temin etmek için mmi- yek vermek mecbu Bugün için bir on bir bulunabilir Fakat o on birin ki korkunç olur. Milli küme rı Türk futbolüne bir hız verdi, bir | hareket yaptı.. Şehirler arasır temasın temini futbolümüzde canlılık yapmıştı Şimdi ikinci bir vaz yor. Gençleri” harekel getirmek, ya- rinin futbolcülerini, ızlarını ye- tiştirmek.... Duydük ki futbol ajan- lığı bütün klüpleri davetle bir genç- ler şampiyonası yapmağa karar ver- mış ve asaslar tesbit edilmiştir. Futbol ajanı bu harekelile Türk futbolüne en büyük yardımı yapmış olacaktır. Unutmuyalım ki bundan dört beş sene evvel gene Zeki Rıza, futbol he- yeti relsi iken gençler arasında bir şampiyona yapmış ve bü şampiyona büyük bir alâka uyandımıştı Bi- hassa bu maçların büyük maçlardan evvel yapılması müsabakaların birin- ci sınıf hakemlerin idaresine veril- mesi muvaffakıyetle neticelenmesin- emiz. kalı- de âmil olmuştu. Bu gençler şampi- yonasıdır ki bugün birçok klüplerin genç oyuncülar kazanmasına sebep oldu. Bazı takımların birinci takım- larını o seneki gençler teşkil ediyor. Bu sene yapılacak bu şampiyona- nın ayni alâkayı uyandırması için lâzım gelen bütün tedbirler alınmış- tır. Bu müsabakalar milli küme maçlarından 1 yapılacak, bu su- | İ p | u | la | | | karar verilmiştir. Bu şampiyonaya on sekiz yaşına kağar olan gençler iştirâk edebilecektir, Bu akşam bütün klüp murahhas- ları toplanacaklar ve bu şampiyo- nanın fikstürünü tanzim edecekler- dir. Ağlebi ihtimal bu önümüzdeki hafta maçlara başlanacaktır, Gençlerbirlği maçlarını hakem idare edecek Cumartesi günü şehri lacak Beşiktaş - Ge ile pazar günkü Fenerbahçe - Genç- lerbirliği maçını İzmirli hakemler. deri B. Must: idare edecektir, Said Salâhaddin İzmire gidiyor İzmirdeki Ankaragücü - İzmir maç- larmı idare etmek üzere B. Said Sa- lâhaddin Cihanoğlu İzmire gide- cektir. Kürekçi Seyfi klübüne döndü İstanbul tek çifte şampiyonu Fe- nerbahçeli Seyfi klübünden istifa et- mişti. Haber aldığımıza göre Seyfi isti- fasını geri alarak klübüne avdet et- miş ve yeni deniz mevsimi için antre- nemanlarına başlamıştır. İzmirli Milli küme maçları şimdiye kadar ne neticeler verdi ? Okuyucularımız, şimdiye kadar yapılan milli küme maçlarının ne neticeler verdiğini, maçların tarih, şehir ve stâdıni kolayca ve toplu bir halde bulacaklardır. Neticelerdeki rakkamlardan birincisi soldaki, ikinci ise yukarıdaki takıma alttir. bundan “sonra , yapılacak Meselâ - Fenerbahçe - Anka- ragücü maçının neticesini bulmak istersek bu maçın 4-1 Fenerbahçe lehine netiçelenmiş olduğunu görürüz. Gene Fenerbahçenin Ankaragücile ikinci maçını ne zaman ve nerede yapacağını anlamak İstersek bu maçın 5 haziran- da İstanbulda Taksim stadında yapılacağını öğreniriz. İstanbul “Taksim İstanbul Taksim İstanbul Teksim 30 Mayıs İstanbul Fener istanbul