4 Mayıs 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

4 Mayıs 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

4 Mayıs 1937 AKŞAM İNKIBAZI; HAZIMSIZLIĞI, EKŞİLİK ve YANMALARINI DOYÇE LEVANT LİNYE G.M.B.H. HSMBURG ,. Doyçe Levant Linye Hamburg A. G. Hamburg, Atlas Levant, Linye A. G. Bremen. Hamburg, Brem, Anvers, İstanbul ve Bahrisiyah © arasında azimet ve avdet muntazam postaları İstanbulda beklenen vapurlar Arta vapuru llmanımızda Larissa vapuru 5 Mayısa doğru Adana vapuru 13 Mayısa doğru Morea vapuru 14 Mayısa doğru Burgaz, Varna, Köstence, için Hmanımızdan hareket edecek vapurlar Arta vapuru 5 Mayısa doğru Adana vapuru 14 Mayısa doğru Yakında Hamburg, Brem, Anvers ve Roterdam limanları için hareket edecek vapurlar Akka vapuru 8 Mayısa doğru Fazla tafsilât için Galata'da Ova- kimyan hanmda DOYÇE LEVANTE LİNYE müracaat, vapur acentalığına mü Telefon: 44760 - 44769 Yalancının mumu yatsıya kadar yanar Hiç bir değeri olmıyan gü- zellik müstahzaratım göz bo- yayıcı reklâmlarla işitilme- miş bir keşif gibi göstererek halkımızı İğfal ediyorlar. Fa- kat yalancının 'mumu nasıl yatsıya kadar yanarsa, yalan- &ı reklâmların tesiri de onu bir kere kullanıncıya kadar- dır. Bir alanın bir daha almı- yacağı kremleri, opudraları, rujları tecrübeye (o kalkışma- yın; dünyanın dört büyük kimya ve cild âlimleri tara- fından formüle edilen VENÜS MÜSTAHZARATI, O hepsinin en İyisi, en tanınmış ve en değerlisidir. UYGUN Taşlı tarakları 1936 Ankara E| işleri sergisinde birinci mükâfati kazanmıştır. Fatih Akdeniz Çifte ayak medresesi B. AFŞAR Marpuççular Şişeci han altında No. 46 “LİNİM 5 emer Tetirahani a. İ SE ROVSERU de akıtır." ASTANA 5 Tünel Mopdanı Ha. 18: 14 Kvmareli kakaloyamaza Metayielz, Bedeva gönderir. İİT VE FRENGİYE -YAKALANMAMAK ML İTÜ lo İRİ, ald dei dimi MİDE o MEYVA TUZ istanbul üçüncü icra memurluğundan: İclâlin tasarrufunda olup Emniyet sandığına birinci derecede ipotekli bu- takdir edilen Galatada Kemankeş Karamustafapaşa mahallesinde Haraççı sokağında eski 23, 25, 27 yeni 35, 37 No. lu 43 arşın 6 parmak kale mahallini | l İ bavi iki dükkânm satılmasına karar verilmiştir, Hududu: Sağ tarafı 'Tedur zevcesi sol tarafı merhum Hacı Ali gevcesi Zehra arka tarafı Balıklı hastane- si namına olarak ciyevm Türkiye Bankası cephesi Haraççı sokağı ile mah- dut evsafı aşağıda yazılıdır. 35 No. hı kısmın bodrum katı: Zemini çimento döşelidir. Zemin katı sürme ustor kepenk zemini karösimen döşeli dükkân. Birinci kat: Ahşap merdivenle bu kata çıkılmakta olup tek bir odadır. İkinci kat: Birinci kat gibi tek bir odadır. | Üçüncü kat: İki oda helâdan ibarettir. Elekirik tesisatı vardır. 37 No, lu kısım: Bodrum kat: Zemini çimento depodur. Zemin katı zemini karosimen döşeli sürme ustor kepenkli bir dükkândır. Birinci kat: Tek bir oda olup cep- hesinde bu katın her iki dükkâna ait demir korkuluklu taracası vardır, İkin- ci kat: İki oda bir helâdan ibarettir. İ Umum mesahası: 38 m2 dir. Evsafı yukarda yazılı gayrimenkul, Tapudaki kaydında olduğu gibi açık arttırmaya Okonmuş olduğundan | 14/6/937 tarihine müsadif (Pazarlesi) günü saat 14 ten 16 ya kadar daire- de birinci arttırması icra edilecektir, Arttırma bedeli kıymeti muhammene| nin 9 75,ni bulduğu takdirde müşterisi üzerinde bırakılacaktır. Aksi takdir- de en son artlıranın isahhüdü baki kalmak üzere arttırma 15 gün müddet- le temdit edilerek 29/6/937 tarihine müsadif (Salı) günü saatl4ten 16 kadar keza dairemizde yapılacak ikinci açık arttırmasında arttırma bede- li kıymeti muhammenenin “W 75 ni bulmadığı takdirde satış 2280 No, lü-ka- nun ahkâmma tevfikan geri birakılır, Satış peşindir. Arttırmaya iştirak et- mek İsteyenlerin kıymeti muhammenenin. © 7,5 nisbetinde pey akçası veya milli bir bankanın teminat mektubunu hamil bulunmaları lâzımdır. Hak- ları tapu sicili ile sabit olmıyan alacaklılarla diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve maşarife dair olan iddia- larını evrakı müsbtelerile birlikte ilân tarihinden itibaren nihayet 20 gün zarfında birlikte dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicili ile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Mü- terakim” vergi, tenviriye, tanzifiye ve dellâliye resminden mütevellit Belediye Tusumu ve Vakıf icaresi bedeli müzüyededen tenzil olunur. 20 senelik vakıf icaresi tavizi müşteriye aittir. Daha fazla malümat almak isteyenler 12/5/ 437 tarihinden itibaren herkesin görebilmesi için dairede açık bulundurula” cak arttırma şartnamesi ile 934/2221 No. lu dosyaya müracaatla mezkür dosyada mevcut vesaiki görebilecekleri ilân olunur. (2505) istanbul ikinci icra memurluğundan : Mehmet Yahreddinin tasarrufunda olup Emniyet sandığına birinci dere- cede ipotekli bulunan ve yeminli üç ehli vukuf tarafından tamamına (1500) Yira kıymet takdir edilen Eğrikapıda Mollaaşki mahallesinde Sultanhamam sokağında eski 48 yeni 58 No. lı bir tarafı Raşit hane ve bahçesi ve bir tarafı bazen Emine bahçesi ve bazen Hasan kaptan hane bahçesi ve tarafı rabii yol ile muhdud maa bahçe hanenin evsafı aşağıda yazılıdır. Mezkür gayılmenkul beden duvarlayı kâgir döşemeleri ahşap ve harice iki kapısı olan bir ev olup arka cihetinde içinde kuyusu olan incir ve dut ağaç- larını havi bir bahçesi dahi vardır, İşbu bahçeden birinci kata ahşap bir merdiven vardır, Birinci kat pencereleri demir parmaklıklıdır. Zemin kat: Zemini çimento döşeli bir antre üzerinde üç oda bir mutfak ve bir kileri var- dır. Birinci kat merdiven başında bir tahta perde vardır. Birinci kat: Bir sofa üzerinde dört oda bir helâ bir mutfak vardır. Binada elekirik tesisatı var- İ dır. Umum mesahası 194 m2 olup bundan 90 m2 bina bakiyesi bahçedir. Ev- “safı yukarda yazılı gayrimenkul. Tapudaki kaydında uulduğu gibi açık arttırmaya konmuş olduğun- İ dan 14/6/937 tarihine müsadif (Pazartesi) günü saat 14 ten 16 ya İ kadar dairede obirinei (o arttırması icra edilecektir. Arttırma bedeli kıy- İ meti muhammenenin #4 75 ni bulduğu takdirde müşterisi üzerinde bırakıla- İ caktır. Aksi takdirde en son arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere arttırma 15 gün müddetle temdit edilerek 29/6/937 tarihine müsadif (Sah) günü saat 14 ten 16 ya kadar keza dairemizde Yapılacak ikinci açık arttırmasında artırma bedeli kıymeti muhammenenin "© 75 ni bulmadığı takdirde satış 2280 No. lu kanun ahkâmına tevfikan gli bırakılır. Satış peşindir. Arttırmaya İştirak etmek İsteyenlerin kıymeti muharmenenin ©, 7,5 nisbetinde pey akçası veya milli bir bankanın teminat mektubunu hamil bulunmaları lâzımdır. Hak- ları tapu sicili ile sabit oolmıyan 2lacakhlarla diğer alâkadaranın ve irti- fak hakkı sahiplerinin bu haklarımı ve bususile faiz ve masarife dair. olan idüialarını evrakı müsbitelerile birlikte ilân tarihinden itibaren nihayet 20 gün zarfında birlikte dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicili ile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Müte- rakim vergi, tenviriye, tanzifiye ve dellâliye resminden mütevellit Belediye rüsumu ve Vakıf icaresi bedeli müzâayededen tenzil olunur. 20 senelik vakıf icaresi tavizi müşteriye attir.-Daha fazla malümat almak isteyenler 12/5/937 tarihinden itibaren herkesin görebilmesi için dairede açık bulundurulacak art- tırma şartnamesi ile 934/6696 No. a dosyaya müracaatla mezkür dosyada mevcut vesaiki görebilecekleri İlân olunur, (2501) | a e İstanbul Asliye 4 üncü hukuk mahkemesinden: “ MAZON İ © datanbul Emlâk ve Eytam bankasi namına avukat Salih tarafından dava olu- İ van ölü Mustafa veresesinden Balikesirde oturan Rasih karısı Ruhide ve oğlu Al Vehbi ve önce İstanbulda Kerestecilerde 58 numaralı mağazada oturmuş iken şimdi yeri belli olmıyan Angelepolos-aleyhlerine açılıp nakzen icra kılınan mu- hakemesinde, 6308 lira 14 kuruşun icrada inkâr edilmesinden dolayı yüzde on tazminat ile beraber müteselsilen dava olunanlardan tahsilile davacı Emlâk ban- kasna verilmesine ve takdir olunan yetmiş lira avukatlık ücretile muhakeme mas- raflarının haklı ve haksız çıktıkları nisbet dairesinde iki tarafa aidiyetine karar verildiğine dair 19/2/937 tarihli ve 53 numaralı ilânın bir sureti mahkümunleyb- lerden yukarda adı geçen Angelepolosa tebliğ edilmek üzere önce oturduğu yere gönderilmiş ise de mumaileybin mezkür yeri terk edip semti meçhule gitmiş olduğundan naşi usulün 123 üncü maddesine tevfikan mahalli zabitai belediye- ye tebliğ edilmiş ise de mumnileyhe ötedenberi ilânen tebliğat yapılmış bulundu- undan mezkür ilâmın da bir ay müddetle gazetelerle teb! ilân olunur. (32322) Em Deniz Yolları İşletmesi Müdürlüğünden : Kapalı zarfla eksiltmesinde talip zuhur etmeyen Ortaköy kömür depomu- zun rıhtımlarındaki tamirat işi 10 Mayıs 1937 günü saat onbeşte pazarlıkla talibine ihale edilecektir. Şartname ve fenni projeler idaremiz veznesinde beş lira bedelle satılamak- tadır. Taliplerin yukarıda yazılı gün ve saatte pazarlığa girmek üzere idare- miz levazım şefliğine müracaatları, (2476) © # giderir. Hiçbir zaraslı ve müshil maddesi yoktur. Şeker hastalığı olanlar bile alabilirler. MİDE ve BARSAKLARI ALIŞTIRMAZ. İçilmesi lâtif, tesiri kolay ve mülâyimdir. Yerini hiçbir mümasil müstahzer tutamaz. Mazon isim Horos Markasına dikkat. Deposu: Mazon ve Bo- ton ceza deposu. İstanbul Yenipostahane arkasında No. 47 İnhisarlar U. Müdürlüğünden: I — İdaremizin Paşabahçe Müskiratfabrikası arazisinde şartnamesi mucis bince yapılacak tesviyei turabiye, toprak nakli ve imlâ işi pazarlık usulyiş eksiltmeye konulmuştur. II — Pazarlık, 5/V/937 tarihine rastlıyan çarşamba günü saat 10 da Kas bataşta Levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. TI — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir. IV — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve Saatte $6 7,5 güvenme paralariyle birlikte adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (2961) N I — Tütün denklerinin mr Üzere şartnamesi mucibin- ce ve muhtelif eb'atta 100,000 adet beyaz çul pazarlıkla satın alınacaktır. TI — Pazarlık 5/V/937 tarihine rastlıyan Çarşamba günü saat 15 de Ka- bataşta Levazım ve Mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. HI — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden âlnabilir. IV — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte © 7,5 güvenme paralariyle birlikte adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (2279) İstanbul Defterdarlığından: Cins ve mevkii Muhammen bedeli Lira Beyoğlunda Tomtom mahâllesinin yeni çarşı caddesinde Beş katta Dokuz oda vesair müştemilâtı havi 66 No. lu evin tamamı, Aksarayda eski kâtip Kâtip Kasım yeni yalı mahallesinin eski yeni mahallesinin eski yeni mahalle yeni Sandık burnu sokağında eski 12 yeni 10 No. lu arsanın beşde bir payı: Kurtuluşda çeşme meydanı sokağmda sırf mülk eski 46 yeni 44 No. lü 22,5 m2 karakol arsasının tamamı (Beher metre murabbai) 15 Yukarıda cins ve mevkileri yazılı yerlerin hizalarındaki muhammen bedel üzerinden açık arttırma ile ayrı ayn satışları temdit edilmiştir. İsteklilerin ve tediye şeraitini öğrenmek isteyenlerin 10/5/937 pazartesi günü saat on dörtte yüzde 7,5 pey akçelerile Mili Emlâk müdürlüğünde toplanan komis- yona müracaatları. (M.) (2510) istanbul iskân direktörlüğünden ; Eolu vilâyetinin merkez kazasında Dimbilt, Kiruz dağı koleuk yaylâsı, Kalınca konur oğlu, Taşlı yaylâ ve akar ağı, Kabak pınarı deresi ormanla” 3000 375 İ xında 8417/119 metre mikâp çam ve 5451/834 metre mikâp küknar ki ceman 14068/955 gayri mamul metre mikâp devrik eşçardan yüzde otuz zayiatla şartnamelerde miktar ve hacımları yazılı muhtelif çaplarda 9864 metre mi- kâp kerestenin ima! ve ormanlara en yakın İstasyonlara sevki işi pazarlıkla yaptırılacaktır. 2 — Pazarlık 11/5/937 tarihine müsadif salı günü saat 15 de Bolu Sıhhat müdürlüğünde yapılacaktır. 3 — Beher metre mikâp mamul kerestenin islasyonda vagon teslimi mu hammen bedeli 26 liradır. v 4 — Şartname projesini görmek isteyenler 15 gün içinde her gün Ankura- da İskân Umum Müdürlüğüne, Bolu, İzmit, Zonguldak Sıhhat müdürlükle- rine ve İstanbulda İskân müdürlüğüne müracaat edebilirler, 5 — İlân müddeti 27/4/937 tarihindden itibaren 11/5/937 tarihine kadar olmak üzere 15 gündür. (2483) Giresun Belediye Reisliğinden: 1 — Giresun vilâyet merkezinde dikilecek ATATÜRK heykeline aid resim ve proje 1 Eylül 937 tarihine kadar müsabakaya çıkarılmıştır. 2 — Heykel dört köşeli bir kaide üzerine konulacak ve bu kaidenin dört köşesine Giresunun Milli Savaştaki durumunu ifade edecek hatıralar tesbit edilecektir. 3 — Bu heykel ve kaidesi için Kırk bin lira sarfedilecektir. 4 — Yapılacak proje ve maketin büyüklüğü iştirik edecek mütehassısların takdirine bırakılmıştır. : 5 — Müsabakaya yerli ve yabancı mütehassıslar girebilirler, Yalnız Güzel Sanatlar Akademisinden mezun bulunmak ye bunu bir vesika ile isbat etmiş olmak lâzımdır. 6 — Müsabakaya gireceklerin 1 Eylül 937 gününe kadar Giresun Eclcdiye reisliğine gönderecekleri proje ve maketler Dahiliye Yüksek Vekâletine sunu- Jacak, bunlardan birinciliği kazanana «500> lira ve ikinciliği kazanana da «250» Ira ikramiye verilecektir. 77 — Daha fazla izahat isteyenlerin Giresun Belediye reisliğine mürâcaat- ları ilân olunur. (2487) v TEN . zl Kütahya Vilâyetinden: 1 — Kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konulan Kütahya merkezinde yeniden yaptırılan hastahane binasının 15402 lira 80 kuruş keşif bedelli kalörifer te- sisatının ihalesi günü olan 30/4/937 tarihinde talip çıkmadığından 2490 numaralı ihalât kanununun kırkıncı maddesi mücibince bu işin bir ay için- de pazarlıkla yaptırılmasına karar verilmiştir. 2 — Şartname, proje ve keşifnamesi bir lira mukabilinde vilâyet daimi encümen başkâtipliğinden istenebilir. 3 — Pazarlık Kütahya valiliği makamında toplanacak daimi encümen hu- zurunda yapılacaktır. 4 — Eksiltmeye girebilmek için taliplerin 1155 lira 50 kuruşluk muvakkst teminat vermesi ve Nafıa vekâletinden alınmış mühendislik vesikası ve on bin lira değerinde bir kalörifer tesisatını eyi bir şekilde yapmış olduğuna dair bir vesika ibraz etmesi şarttır. Taliplerin bu bir ay zarfında dördüncü maddede yazlı vesaikle birlikte vilâyet daimi encümenine müracaat etmeleri ilân olunur. (2488) Nafıa vekâletinden: 20 Mayıs 937 perşembe günü saat 15 de Ankarada Nafıa vekâleti malz& me eksiltme komisyonu odasmda (25300: lira muhefnmen bedelli 110 adet mühendis çadırı 123 adet ümele çadırı 41 adet helâ çadırı ve 32 adet banyo çadırı kapalı zarf usulile eksiltmeye konmuştur. Şartname ve buna müteferri diğer evrak 127 kuruş mukabilinde Ankara- da Malzeme müdürlüğünden verilecektir. Muvakkat teminat 1898 liradır. Resmi Gazetenin 7/5/9386 tarih ve 3297 numaralı nüshasında intişar etmiş olan talimatname dairesinde vekâlettetr alınmış müteahhitlik vesikası ibrası mecburidir. Eksiltmeye gireceklerin teklif zarflarını 20 Mayıs 937 perşembe günü saat 14 e kadar komisyon reisliğine vermeleri lâzımdır. (1106) (2479),